X. Petr Čech

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
Ålen
Normal Bruger

Re: 33. Petr Čech

Post by Ålen » 9. May. 2016 1:50

araAFC wrote:
Fedder wrote:Det er jo sygt at folk kan kritisere ham for de mål der. Se nu på dem. Han springer nærmest i samme øjeblik som der bliver sparket men kan alligevel ikke nå dem. Det er altså gode mål. Og reder ham dem er det klasse redninger.
Jeg er helt på linje med dig her. Fuldstændig.

Tidligere i dag florerede, der en statistik om, at Petr Cech er blandt de målmænd, der har lukket flest mål ind på afslutninger uden for feltet.

De diskuterede og relativt identiske mål er følgende:

West Ham til 2-0 på Emirates, http://arsenalist.com/f/2015-16/arsenal ... rible.html
Crystal Palace til 1-1 på Emirates, http://arsenalist.com/f/2015-16/arsenal ... e-1-1.html
Og de Bruynes fra i dag, http://arsenalist.com/f/2015-16/man-cit ... l-2-1.html
Man kan også medtage dette Palace-mål: https://www.youtube.com/watch?v=7uKK5kXdtCk

Fælles for alle mål (- udover det sidste) er, at spilleren delvist trækker ind i banen, samtidig med de skyder. Det tvinger en keeper til at søge mod det lange hjørne, og vægtfordeling er derfor forkert ift. at komme ned i det korte hjørne. Det er glimrende afslutninger.

Er det afslutninger, der kan redes? Ja, det er det måske. Er det afslutninger, der skal redes? Nej, det synes jeg ikke. Når en målmand reder afslutninger som disse vil de alle dage blive fremhævet som verdensklasseredninger; ganske enkelt fordi det er det, der skal til for at redde afslutninger som disse.

Andre mål scoret uden for feltet har enten været vilde langskudsmål (Yaya, Firmino, Southampton), blokeringer/skud der bliver rettet kraftig af (Barkley og Herrera) og så en enkelt friløber, hvor der blev afsluttet lige på kanten (Swansea-nederlaget på Emirates).
Derudover Harry Kanes langskudsmål fra en skarp vinkel, men det var med Ospina på kassen.
Tak, for at tage Petr Cech i sagligt forsvar mod den urimelige kritik i livetråden.

johanlowe
Arsenal Danmark medlem

Post by johanlowe » 9. May. 2016 9:47

araAFC wrote:
johanlowe wrote: Synes heller ikke Petr Cech kan klandres for målet. Jeg synes mange af de mål, som du henviser til, har det til fælles, at Arsenal spillerne er alt for passive i deres pres på den givne spiller. Desuden tegner der et mønster, ihverfald i kampene mod West Ham, Palace og City, at afslutninger kommer i vores højre forsvarsside.
Image
Kilde: Squawka

Om der er et mønster, synes jeg er at svært at afgøre. Det er klart, at der lige på de 4 fremhævede spark er 3 fra højre side, men synes ikke umiddelbart, der er noget, der stærkt indikerer, at vi tillader mere i vores højre side.

Delvist kan forklaringen også være at størstedelen af fodboldspillere er højrebenene. Og det er lettere at score fra venstre angrebsside, hvis man er højrebenet. Dette er en meget enkel forklaring, men jeg kunne forestille mig, at det alligevel kommer til udtryk, hvis man kigger på alle mål scoret i én sæson. Forskellen er formegentlig ikke stor, men det kunne sagtens være der. Mange spillere ville ikke sparke med deres svage ben i samme situationer.

Og kigger man efter svagheder hos vores målmænd ift. områder i målet, så kunne det jo næsten ikke se bedre ud:
Image
Kilde: Squawka
Fremragende arbejde. Det var umiddelbart det (mål i vores højre forsvarsside), som sprang mig i øjnene da jeg så videoerne.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 9. May. 2016 10:16

Den store forskel på Cech nu og for Chelsea er den beskyttelse, han får fra midtbane og forsvar. Langskuddene er naturligvis især midtbanens ansvar at forhindre. Det er dem, der skal trykke op, således modstanderne ikke ubesværet kan sparke på mål. Specielt imod West Ham og i går fejler midtbanen håbløst i denne disciplin. I går skal Elneny jo simpelthen bare tage det gule kort, da De Bruyne spadserer forbi ham. Det havde Coq gjort.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 9. May. 2016 21:01

Ja, vi har haft en SUPERmand mellem stængerne i store dele af kampene i denne sæson.

Omvendt: Det er vel ikke tilfældigt,at der er blevet stillet spørgsmålstegn fra flere medier om Cechs indgreb en 3-4 gange i sæsonen... :?:

Der SKAL være plads til kritik UANSET SPILLER, når vi ikke når det ultimative mål i PL: Mesterskabet.

Alt andet er blåøjet og naivt.

Summa Summarum er dog at vi har indkasseret 36 mål i 37 kampe. Det er FACT. Punktum.

Nogle sammenligninger går, måske, en tand for langt:

https://pbs.twimg.com/media/Ch8mbRDXEAAMFVH.jpg

Med kommentarer som:
"Cech putting in an Almunia performance."
"1 season under Wenger's management and Cech goes from world class to Almunia."
"Cech gets beat at his near post as much as Almunia did :-( :-( "

Det kunne være rart, hvis vi næste sæson kunne synge "One-Nil To The Arsenal".

36 indkasserede mål i 37 kampe ER altså en håndfuld for mange...Også selvom vi spiller fremadrettet, angrebsfodbold.

Se bare på Bayern München hvordan det gøres...33 kampe, 16 indkasserede mål.
Juventus: 37 kampe 20 indkasserede mål. Atl. Madrid: 37 kampe 18 indkasserede mål.

Om det så er forsvaret der blevet fanget i omstillinger og efterlader Cech alene, må statistikker vise..og så går aben videre til taktikken og trænerteamet.

Målmanden er dog for det meste...Næ. Altid, sidste skanse.

Inden sæsonens sidste kamp:

"Petr Cech has conceded more goals from outside the box than any other goalkeeper this season (10)."

Selvfølgelig skal forsvaret hjælpe, men det er stadig flest af samtlige målmænd i PL. Tallene lyver ikke og nej- Det kan ikke alle være verdensklasseskud for så burde Leicester og Tottenham være blevet udsat for det samme.

For lige at gøre det klart:

Petr Cech er en FREMRAGENDE spiller, med en glorværdig karriere og jeg ønsker brændende vi opnår trofæer sammen.
Last edited by peterdebel on 13. May. 2016 23:23, edited 2 times in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 12. May. 2016 11:55

Fin lille tal-artikel om Petr Cech:

http://news.arseblog.com/2016/05/cechs- ... e-numbers/

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 18. May. 2016 10:52

Og så vinder vores trommende tjekke lige den gyldne handske da De Gea indkasserer et selvmål med sæsonens sidste spark. Endnu et twist på en morsom sæsonafslutning. Og Cech har endda ikke stået alle vores kampe. Egentlig imponerende.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 18. May. 2016 14:08

FAXE wrote:Og så vinder vores trommende tjekke lige den gyldne handske da De Gea indkasserer et selvmål med sæsonens sidste spark. Endnu et twist på en morsom sæsonafslutning. Og Cech har endda ikke stået alle vores kampe. Egentlig imponerende.
Ligesom De Gea ikke har stået alle kampene.

Arsenal og United ender dog som de hold med flest clean sheets (18). Og så lukkede vi kun ét mål mere ind end de bedste forsvar, Tottenham og United.

Jeg siger bestemt ikke, at vi ikke kan forbedre vores forsvar, for det kan vi. Men at kalde vores forsvar for vores svaghed er efterhånden forkert, og har vel været det i mindst 2 sæsoner ud.

Sæsonen bedste forsvar, synes jeg, dog har været Tottenhams. Alderweireld og Verthongen er en solid duo. Deres backs har på forunderlig vis løftet deres niveau, for Walker og Rose har begge været på lavt niveau i andre sæsoner. Walker var eksempelvis helt absurd ringe den sæson, hvor Tottenham tabte med 5 mål til alle tophold.

Skyldes deres solide forsvar, at de har solid beskyttelse fra 2 midtbanespillere foran dem? Ja, det tror jeg. Dier og Dembele er solide defensive kort at have foran.
Manchester United har også haft god beskyttelse foran deres forsvar i form af Schweinsteiger, Scheiderlin, Carrick og Blind - alt efter hvem der har spillet. Men ofte 2 spillere på samme tid.

En kombination af Xhaka og Coquelin foran vores forsvar, tror jeg, måske kan give os PL's bedste forsvar. Cech er solid, det samme er vores firebackkæde (for det meste).

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Jun. 2016 15:44

For at forbedre Petr Cechs reflekser bruges der vandflasker..

https://m.youtube.com/watch?v=-QC5YCxwqps.

Det er fint hvis det holder ham skarp.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Dec. 2016 16:39

Nå, vi skriver nu december måned og Cech er vores klare førstevalg i ligaen, og man må sige at han ikke er Supermand længere... :cry:

Siden midten af oktober, har vi spillet 9 kampe med Petr Cech på mål..og i den periode der er scoret 12 mål mod os.

Og efter Citykampen taler vi nu 8 kampe uden et Clean Sheet..Så dårligt har det aldrig været før!

Ja, det er ikke altid hans skyld at der bliver scoret mod os (ved begge Citys mål kunne der argumenteres for offside) , men i de seneste par kampe er Petr Cech godt nok blevet passeret når vi spilles tynde i det lille felt og han har langtfra den udstråling, der gjorde ham frygtindgydende i naboklubben..

Håber virkelig både han og forsvaret stepper op i formodentlig Wengers sidste par måneder..Og holder nullet!!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Jan. 2017 22:21

Av-Av.

Hvad er der galt med Cech?

Ofte usikker i feltet. Kommer ikke ud og snupper selv de lette bolde.

Vi har indkasseret 22 mål i 20 kampe...og så ringe er alle vores forsvarsspillere da ikke blevet på en gang.

Hvor er den Rigtige Cech blevet af??

Rosenqvist#1
Arsenal Danmark medlem

Post by Rosenqvist#1 » 5. Jan. 2017 11:22

peterdebel wrote:Av-Av.

Hvad er der galt med Cech?

Ofte usikker i feltet. Kommer ikke ud og snupper selv de lette bolde.

Vi har indkasseret 22 mål i 20 kampe...og så ringe er alle vores forsvarsspillere da ikke blevet på en gang.

Hvor er den Rigtige Cech blevet af??
Han har bestemt set usikker ud på det seneste.
Jeg vil dog ikke give Cech skylder for alle de inkasserede mål, men han har klart en stor del af ansvaret.
Måske det er på tide Oooooospina får chancen i PL.
Man har da set før, det har virket at hive 1' målmanden ud i et kort periode.
I medgang & modgang.
Altid Arsenal!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Feb. 2017 9:14

Man kan kun håbe på Cech opper sit spil, når vi møder hans gamle klub for der er godt nok blevet langt mellem de gode redninger..

Det første mål Watford scorer, i deres 2-1 sejr på Emirates, et mål fra 15-18 meter ude, bliver rettet af af vores spiller, men så må Cech sætte sin mur bedre..

Nu kommer kampene mod bedre modstandere, Chelsea, Bayern, Liverpool, City. Tid til at steppe up.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 1. Feb. 2017 10:09

peterdebel wrote:Man kan kun håbe på Cech opper sit spil, når vi møder hans gamle klub for der er godt nok blevet langt mellem de gode redninger..

Det første mål Watford scorer, i deres 2-1 sejr på Emirates, et mål fra 15-18 meter ude, bliver rettet af af vores spiller, men så må Cech sætte sin mur bedre..

Nu kommer kampene mod bedre modstandere, Chelsea, Bayern, Liverpool, City. Tid til at steppe up.
Jeg har ikke noget imod at vi er kritiske overfor vores spillere, men kan vi så ikke være saglige?
Sætte sin mur bedre? Den bold er jo aldrig på vej ind hvis ikke den bliver rettet af, af en spiller som slet ikke er en del af muren.
Jeg er helt enig i af Cech har tabt niveau, men at klandre ham for at sætte en mur forkert er sgu at skyde forbi

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Feb. 2017 13:34

Fedder wrote:
peterdebel wrote:Man kan kun håbe på Cech opper sit spil, når vi møder hans gamle klub for der er godt nok blevet langt mellem de gode redninger..

Jeg har ikke noget imod at vi er kritiske overfor vores spillere, men kan vi så ikke være saglige?
Sætte sin mur bedre? Den bold er jo aldrig på vej ind hvis ikke den bliver rettet af, af en spiller som slet ikke er en del af muren.
Jeg er helt enig i af Cech har tabt niveau, men at klandre ham for at sætte en mur forkert er sgu at skyde forbi
Nu må vi se hvordan det går mod de bedre modstandere, men Chelsea putter 3 bolde ind bag ham til 3-0 mod sin gamle klub.

Cech har et niveau ja, men dette skal han ikke lave for mange gange:

https://m.youtube.com/watch?v=E_vzpS0kYZg
Last edited by peterdebel on 4. Feb. 2017 15:46, edited 1 time in total.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 4. Feb. 2017 15:31

Rystende usikker ad flere omgange, starter med at forære CFC et hjørne efter en tilbagelægning fra Pedro.
Redder intet ekstraordinært og forærer et mål væk..

Ospina bør snart få en chance fra start i PL.

Post Reply