34. Granit Xhaka

Her kan man løbende diskutere nuværende og tidligere Arsenal spillere og deres præstationer. Afsluttede Arsenal spiller handler kan også diskuteres her.

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Re: 29. Granit Xhaka

Post by peterdebel » 23. Jan. 2017 14:29

Fint nok med perspektiv, men det er ikke løsningen, hvis Xhaka bliver udvist og vi, som før skrevet, kommer til at spille 10 mod 11 for mange gange.

Så er det lidt op ad bakke og gør det mere besværligt at hente 3 point, når vi som STORklub jagter succes.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 23. Jan. 2017 16:40

Xhaka har været impliceret i 94 tackling i PL. Han har begået 11 frispark, fået 2 gule og 2 røde kort. Det første røde skulle han aldrig have haft. Jeg synes, det sætter tingene lidt i perspektiv. Men hey, medierne vil gerne spinne en historie og Jonathan Moss er elendig.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 23. Jan. 2017 23:08

Don Karnage wrote:Xhaka har været impliceret i 94 tackling i PL. Han har begået 11 frispark, fået 2 gule og 2 røde kort. Det første røde skulle han aldrig have haft. Jeg synes, det sætter tingene lidt i perspektiv. Men hey, medierne vil gerne spinne en historie og Jonathan Moss er elendig.
Hvor mange frispark/tacklinger har andre spillere? Det er i øvrigt Moss, der sendte Xhaka ud begge gange. Den gamle ræv.

Det "positive" ved Xhakas røde kort er, at det ikke er decideret ondskab. Det ligner - i hvert fald for mig - at man mangler teknik, når han tackler. Det bliver lidt klodset og ser unødvendigt hårdt ud. Han kan jo let gå ned i en tackling i går uden at det skal se så voldsomt ud. Og så havde han højst fået gult kort.

Det skal han lære. Det har han heldigvis også lige nogle uger til. 2 røde kort og 2 dumme straffespark koster point. Indtil videre er det heldigvis kun Bournemouth-kampen, hvor det har kostet (- og det var ikke alene pga. det).

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 23. Jan. 2017 23:39

araAFC wrote:
Don Karnage wrote:Xhaka har været impliceret i 94 tackling i PL. Han har begået 11 frispark, fået 2 gule og 2 røde kort. Det første røde skulle han aldrig have haft. Jeg synes, det sætter tingene lidt i perspektiv. Men hey, medierne vil gerne spinne en historie og Jonathan Moss er elendig.
Hvor mange frispark/tacklinger har andre spillere? Det er i øvrigt Moss, der sendte Xhaka ud begge gange. Den gamle ræv.

Det "positive" ved Xhakas røde kort er, at det ikke er decideret ondskab. Det ligner - i hvert fald for mig - at man mangler teknik, når han tackler. Det bliver lidt klodset og ser unødvendigt hårdt ud. Han kan jo let gå ned i en tackling i går uden at det skal se så voldsomt ud. Og så havde han højst fået gult kort.

Det skal han lære. Det har han heldigvis også lige nogle uger til. 2 røde kort og 2 dumme straffespark koster point. Indtil videre er det heldigvis kun Bournemouth-kampen, hvor det har kostet (- og det var ikke alene pga. det).
Jeg synes vi som fangruppe har det helt forkerte take på den her sag. Han skal bare lade være med at spille med så stor risiko at det truer de øvrige spilleres helbred. Begge de to røde kort er helt korrekte og giver fuldt fortjent karantæne. Hvis han ikke kan styre sig, eller endnu værre er villig til at gamble med modspillerens sikkerhed, har han ikke noget at gøre i Arsenal. Og det er ikke kun baseret på hans røde kort. Der er noget beskidt ved hans spillestil til tider.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 23. Jan. 2017 23:45

FAXE wrote:
araAFC wrote:

Jeg synes vi som fangruppe har det helt forkerte take på den her sag. Han skal bare lade være med at spille med så stor risiko at det truer de øvrige spilleres helbred. Begge de to røde kort er helt korrekte og giver fuldt fortjent karantæne. Hvis han ikke kan styre sig, eller endnu værre er villig til at gamble med modspillerens sikkerhed, har han ikke noget at gøre i Arsenal. Og det er ikke kun baseret på hans røde kort. Der er noget beskidt ved hans spillestil til tider.
Det første røde kort var da ingenlunde korrekt? Det er blevet set utallige gange siden, hvor ingen har fået rødt og mange endda er sluppet uden nogen form for advarsel. Grotesk ringe dømt. Men, ellers ja, han skal stoppe med det, især nu, hvor han er i gang med at vise, at han er vores bedste midtbanespiller.
Nyt brugernavn, please.

Image

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 24. Jan. 2017 0:48

FAXE wrote:Jeg synes vi som fangruppe har det helt forkerte take på den her sag. Han skal bare lade være med at spille med så stor risiko at det truer de øvrige spilleres helbred. Begge de to røde kort er helt korrekte og giver fuldt fortjent karantæne. Hvis han ikke kan styre sig, eller endnu værre er villig til at gamble med modspillerens sikkerhed, har han ikke noget at gøre i Arsenal. Og det er ikke kun baseret på hans røde kort. Der er noget beskidt ved hans spillestil til tider.
Man skal skelne mellem psykopatisk aggressivitet, der ikke kan afhjælpes; eksempelvis Barton, Adam eller andres svinehunde, der samlet psykopatisk i hovedet. Xhakas indgreb, senest i weekenden, stinker ikke af "nu-skal-han-nakkes-mentalitet". Det er derimod en ivrigt forsøge på at udbedre en fejlaflevering, hvor tacklingen bliver udført klodset - og derfor bliver unødvendigt hård og dum.

Xhakas evner til glidende tacklinger er lettere at forbedre end Charlie Adams' psykotiske aggressivitet.

Havde Xhaka været heldig med dommerne, så havde han fået 2 gule kort, og der var blevet dømt 0 straffespark, og denne diskussion ville ikke eksistere. Det bekræfter mig i, at det endnu er på et for tyndt grundlag.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 24. Jan. 2017 7:19

araAFC wrote:
FAXE wrote:Havde Xhaka været heldig med dommerne, så havde han fået 2 gule kort, og der var blevet dømt 0 straffespark, og denne diskussion ville ikke eksistere. Det bekræfter mig i, at det endnu er på et for tyndt grundlag.
Helt enig.

- Det røde kort hjemme mod Swansea var helt ved siden af, og hvorfor vi ikke appellerede, forstår jeg stadig ikke.
- Straffesparket mod Stoke var efter min mening helt tilfældigt, og havde Joe Allen været højere end han er, havde det aldrig blevet dømt
- Straffesparket mod Bournemouth skulle dømmes, men når Bellerin ikke fik frispark i den anden ende for en lignende episode, så kunne Xhaka ligeså godt have været heldig og vøre sluppet afsted med det
- Jeg synes heller ikke man kan brokke sig over det røde kort i går, men når man ser episoder, hvor eksempelvis Marcos Rojo slipper afsted med et gult kort, så kan man undre sig. Det retfærdiggør på ingen måde Xhakas tackling, men spørgsmålet er, om hans renommé har betydning for, hvilken farve kortet har

Image
Image

Rosenqvist#1
Arsenal Danmark medlem

Post by Rosenqvist#1 » 24. Jan. 2017 10:13

Niels Lønberg wrote:
araAFC wrote:
FAXE wrote:Havde Xhaka været heldig med dommerne, så havde han fået 2 gule kort, og der var blevet dømt 0 straffespark, og denne diskussion ville ikke eksistere. Det bekræfter mig i, at det endnu er på et for tyndt grundlag.
Helt enig.

- Det røde kort hjemme mod Swansea var helt ved siden af, og hvorfor vi ikke appellerede, forstår jeg stadig ikke.
- Straffesparket mod Stoke var efter min mening helt tilfældigt, og havde Joe Allen været højere end han er, havde det aldrig blevet dømt
- Straffesparket mod Bournemouth skulle dømmes, men når Bellerin ikke fik frispark i den anden ende for en lignende episode, så kunne Xhaka ligeså godt have været heldig og vøre sluppet afsted med det
- Jeg synes heller ikke man kan brokke sig over det røde kort i går, men når man ser episoder, hvor eksempelvis Marcos Rojo slipper afsted med et gult kort, så kan man undre sig. Det retfærdiggør på ingen måde Xhakas tackling, men spørgsmålet er, om hans renommé har betydning for, hvilken farve kortet har
Jeg er fuldkommen enig.
I medgang & modgang.
Altid Arsenal!

Nico_gooner
Normal Bruger

Post by Nico_gooner » 24. Jan. 2017 12:11

Niels Lønberg wrote:
araAFC wrote:
Helt enig.

Image
Image
For helvede Niels, så går man ind for at ville kommentere lidt på Xhaka. Og så har du skrevet præcis det jeg ville, Helt enig i det hele! :D

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Jan. 2017 18:51

Hmm..

Granit har åbenbart overfuset en ansat i Heathrow Lufthavn, så meget at de har meldt ham til politiet. Han blev efterfølgende taget med og afhørt på en politistation.

Det er åbenbart en spiller med temperament både på og uden for banen vi har investeret i..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

MichaeL
Normal Bruger

Post by MichaeL » 24. Jan. 2017 19:48

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 26. Jan. 2017 11:44

araAFC wrote:
FAXE wrote:Jeg synes vi som fangruppe har det helt forkerte take på den her sag. Han skal bare lade være med at spille med så stor risiko at det truer de øvrige spilleres helbred. Begge de to røde kort er helt korrekte og giver fuldt fortjent karantæne. Hvis han ikke kan styre sig, eller endnu værre er villig til at gamble med modspillerens sikkerhed, har han ikke noget at gøre i Arsenal. Og det er ikke kun baseret på hans røde kort. Der er noget beskidt ved hans spillestil til tider.
Man skal skelne mellem psykopatisk aggressivitet, der ikke kan afhjælpes; eksempelvis Barton, Adam eller andres svinehunde, der samlet psykopatisk i hovedet. Xhakas indgreb, senest i weekenden, stinker ikke af "nu-skal-han-nakkes-mentalitet". Det er derimod en ivrigt forsøge på at udbedre en fejlaflevering, hvor tacklingen bliver udført klodset - og derfor bliver unødvendigt hård og dum.

Xhakas evner til glidende tacklinger er lettere at forbedre end Charlie Adams' psykotiske aggressivitet.

Havde Xhaka været heldig med dommerne, så havde han fået 2 gule kort, og der var blevet dømt 0 straffespark, og denne diskussion ville ikke eksistere. Det bekræfter mig i, at det endnu er på et for tyndt grundlag.
Hele min pointe er at uanset de røde kort, så spiller han med høj risiko for sine modstandere, og det er bare ikke acceptabelt. Også enig i at der sikkert godt kan arbejdes med det, og at han selvfølgelig skal have mere tid. Men det gavner ikke det arbejde hvis historien internt er at han bliver bortdømt og uretfærdigt behandlet.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 26. Jan. 2017 12:36

FAXE wrote:Hele min pointe er at uanset de røde kort, så spiller han med høj risiko for sine modstandere, og det er bare ikke acceptabelt. Også enig i at der sikkert godt kan arbejdes med det, og at han selvfølgelig skal have mere tid. Men det gavner ikke det arbejde hvis historien internt er at han bliver bortdømt og uretfærdigt behandlet.
Jeg synes nu ikke generelt at Xhaka spiller med risiko for at skade sine modstandere. Der har været nogle tilfælde hvor han er gået kraftigt og klodset ind i tacklinger, men jeg ser ikke en den samme fare for modstanderne som du pisker det op til.
Man skal også huske at Xhaka er en stor og kraftfuld fyr. Havde det været lille (eller i hvertfald mindre) og mere spinkle Coq, havde reaktionerne nok været anderledes.

Med til snakken bør der også være det element at vi har manglet noget af den tænding, aggresivitet og fysik på holdet.
Nogle af klubbens største helte spillede langt mere grisk end Xhaka. Vieira og Keown havde da ikke blinket inden de tacklede som Xhaka.

Det mest foruroligende, som jeg ser det, er nok temperamentet. Hvis han lader hårdt spillende modstandere provokere ham, så han dummer sig, så er det problematisk. Defour sparkede Xhaka ned da der var spillet 20-24 minutter, og var meget heldig med ikke at få et kort. Hvis Xhaka har følt brug for hævn og kombineret med en manglende linje fra dommeren, kunne man nemt forstille sig at det er steget ham til hovedet.

Derudover så er det utroligt uheldigt at der bliver snakket så meget om det her disciplin niveau. Altså da United købte Rojo var hans statistikker for røde kort jo endnu værre, og han tackler endnu mere hovedløst end Xhaka, men det får ikke nær den samme omtale. Det handler nok om at Arsenal bare giver mange clicks.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 26. Jan. 2017 18:07

cnissen wrote:
FAXE wrote:Hele min pointe er at uanset de røde kort, så spiller han med høj risiko for sine modstandere, og det er bare ikke acceptabelt. Også enig i at der sikkert godt kan arbejdes med det, og at han selvfølgelig skal have mere tid. Men det gavner ikke det arbejde hvis historien internt er at han bliver bortdømt og uretfærdigt behandlet.
Jeg synes nu ikke generelt at Xhaka spiller med risiko for at skade sine modstandere. Der har været nogle tilfælde hvor han er gået kraftigt og klodset ind i tacklinger, men jeg ser ikke en den samme fare for modstanderne som du pisker det op til.
Man skal også huske at Xhaka er en stor og kraftfuld fyr. Havde det været lille (eller i hvertfald mindre) og mere spinkle Coq, havde reaktionerne nok været anderledes.

Med til snakken bør der også være det element at vi har manglet noget af den tænding, aggresivitet og fysik på holdet.
Nogle af klubbens største helte spillede langt mere grisk end Xhaka. Vieira og Keown havde da ikke blinket inden de tacklede som Xhaka.

Det mest foruroligende, som jeg ser det, er nok temperamentet. Hvis han lader hårdt spillende modstandere provokere ham, så han dummer sig, så er det problematisk. Defour sparkede Xhaka ned da der var spillet 20-24 minutter, og var meget heldig med ikke at få et kort. Hvis Xhaka har følt brug for hævn og kombineret med en manglende linje fra dommeren, kunne man nemt forstille sig at det er steget ham til hovedet.

Derudover så er det utroligt uheldigt at der bliver snakket så meget om det her disciplin niveau. Altså da United købte Rojo var hans statistikker for røde kort jo endnu værre, og han tackler endnu mere hovedløst end Xhaka, men det får ikke nær den samme omtale. Det handler nok om at Arsenal bare giver mange clicks.
Jeg ser slet ikke alle kampe, så det kan være uheld at det lige har været nogle hvor han har været overtændt og/eller klodset. Men i lyset af hans hidtidige karierre virker det nærliggende at konkludere at han har svært ved at styre sig. Det skal der arbejdes med. Først og fremmest fordi vi ikke skal være en klub hvor den slags spil er acceptabelt. Jeg tabte alt for Burnley da de satte Barton på banen. Har ellers følt mild sympati for klubben. Ikke for at sammenligne de to spillere, men for at vise at det for mig handler om meget mere end at vinde.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 26. Jan. 2017 20:45

FAXE wrote: Hele min pointe er at uanset de røde kort, så spiller han med høj risiko for sine modstandere, og det er bare ikke acceptabelt. Også enig i at der sikkert godt kan arbejdes med det, og at han selvfølgelig skal have mere tid. Men det gavner ikke det arbejde hvis historien internt er at han bliver bortdømt og uretfærdigt behandlet.
Han har begaaet 24 frispark i PL i 19 kampe eller 1.6/90min. Det placere ham knap i top halvtreds over alle PL spillere der har begaet flest frispark eller som nr.70 hvis man kigger per 90min spilletid. Han foer gultkort i 10% af kampene, hvis han var saa svinsk, saa ville det tal vaere meget hoejere.

Niels gennemgaar meget godt de fire mest kritiske situationer og viser hvorfor det dommerskoen. De skal tages alvorlige fordi med undtagelse af Swansea kampen, saa var det nogle dumme beslutninger. Men den eneste situation der tilnaermelsevis kunne tolkes, som farligt spil den i weekenden(Burnley).

Hvis man kun kigger paa helbredsrisikoen ved de fire situationer.
- Klasssik benspaend, kynisk men sker i gennemsnit minimum en gang per kamp. Intet farligt for de involverede spillere.
- Hoej albue, man kan sige at det er farligt spil, men hvis man er hovedet hoejere end sin modstander, kommer man relativt let til at give dem en albue i hovedet. I den specifikke situation kommer Joe Allen flyvende ind mod Xhaka, som vaelger at beskydte sigselv. Kluntet: ja, farligt: nej.
- Korrektstraffespark, men blot en lille skub i ryggen. helt og aldeles ufarligt.
- To fodstackling. Den er ikke god, men den bliver aldrig rigtig farlig da han ikke kommer flyvende med hoej fart. Afstanden er 2 skridt og paa det 3. saetter han af mod bolden.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Post Reply