Bournemouth - Arsenal 3-3 (PL) MOM / Post Match Debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var vores bedste mand?

Poll ended at 11. Jan. 2017 10:30

Petr Cech
0
No votes
Hector Bellerin
0
No votes
Shkodran Mustafi
0
No votes
Laurent Koscielny
0
No votes
Nacho Monreal
0
No votes
Aaron Ramsey
0
No votes
Granit Xhaka
0
No votes
Francis Coquelin
0
No votes
Alex Iwobi
0
No votes
Alexis Sánchez
3
14%
Olivier Giroud
13
62%
Gabriel Paulista
0
No votes
Alex Oxlade-Chamberlain
1
5%
Lucas Perez
4
19%

Total votes: 21

Don Karnage
Normal Bruger

Re: Bournemouth - Arsenal 3-3 (PL) MOM / Post Match Debat

Post by Don Karnage » 4. Jan. 2017 14:50

Jeg tror de manglende stemmer til Alexis skyldes, at han meget ofte gør tingene meget "selv", når det ikke kører for holdet.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 4. Jan. 2017 15:09

Don Karnage wrote:Jeg tror de manglende stemmer til Alexis skyldes, at han meget ofte gør tingene meget "selv", når det ikke kører for holdet.
Hvad er problemet i det? Han er en klasse over hele holdet, og de andre kunne tilsyneladende ikke skabe noget i går. Synes det var meget få gange, at han ikke fik skabt noget i 2.halvleg og han havde ikke flere boldtab end de andre. Han trækker en 2-3 mand til sig hver gang selvom han dribler sidelæns. Han smed guldbolde i dybden til Monreal, Perez og Ramsey. Jeg forstår godt han slår ud med armene, og jeg elsker når han gør det, for modsat Giroud og Özil har han noget at have det i. Han knokler røven ud af bukserne, hvilket ikke just kan siges om de to førnævnte. Giroud scorer vigtige mål for tiden, men jeg synes ikke han deltager nok i presspillet. Der var en periode i sidste sæson hvor han var helt outstanding i sine defensive pligter og bare med lidt engagement fik han erobret mange bolde.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 4. Jan. 2017 15:58

theo-walcott wrote:Hvordan fanden kan Alexis ikke have fået en stemme? Er nærmest i chok. Han er den eneste mand som stadig tror på det ved 3-0. Han er stortset kreatøren til alle vores chancer. Det var tydeligt. Han ville have bolden konstant og han var helt nede og hente den på egen bane fordi de andre båtnakker ikke kunne skabe noget læs Ramsey/Iwobi/Xhaka. Han var anonym i første halvleg ligesom resten af holdet, men vi havde aldrig fået 3-3 uden ham på banen.

MOM uden tvivl Alexis.

Skidt kamp af Xhaka, Bellerin, Mustafi, Ramsey og Iwobi. Cech var jeg bestemt heller ikke imponeret af.
Du nævner næsten selv, hvorfor Alexis ikke får MOM-stemmer. 1) Han bliver alt for ivrig, så han søger alt for dybt ned i banen. 2) Han holder for længe i bolden, fordi han vil for meget selv. 3) At han søger så meget væk fra sin position så dybt i banen hæmmer de øvrige spillere mere end det gavner. 4) Han bruger rigtig meget energi på at jagte uden grund; presspillet skal være koordineret, og det er det ikke altid. Alexis tror for ofte, at han kan klare det selv. Han er nødt til at orientere sig og/eller instruere medspillerne til at være klar også.

Henry er ikke verdens bedste pundit, men han havde for efterhånden noget tid siden et glimrende indspark angående Guardiola. Alexis bryder med flere af de principper, som eksempelvis Guardiola anvender. I hvert fald når han bliver for ivrig. Alexis må gøre lige hvad han vil, når det foregår langt nok fremme på banen. Men når han tager sig den frihed for langt tilbage, så hæmmer det ikke kun de andre medspillere - det hæmmer hele opspillet, fordi der ganske enkelt ikke er nok plads.

Du kan se Henrys forklaring af Guardiolas tanker her: https://www.youtube.com/watch?v=fB9jpteTgH0

Alexis er dog så god, at man sagtens kan se i gennem fingre med det. Og i mange kampe er det ikke noget problem, hvis det primært sker i omstillinger, hvor der er plads nok alligevel. Men i kampe hvor modstanderen ofte er kommet på plads, så skal det ikke ske. Og det skete lidt for ofte i går.

Derudover må man også huske, at man ikke bliver en bedre fodboldspiller, selvom man har følelserne uden på tøjet som Alexis. Faktisk er jeg fløjtende ligeglad om skuffelse kommer til udtryk på Alexis-måden eller Özil-måden. Det er for mig tydeligt, at de begge hader at tabe. Om man så gestikulerer med sine arme, eller kigger lidt ned i jorden - det ændrer for mig ikke spor.
Men det er selvfølgelig moderne for tiden med de følelserne uden på tøjet. Det er også bedre underholdning for tv-seerne. Men om man er skuffet som eksempelvis Klopp, eller mere som Guardiola er lige meget. Og om man løber en halv banelængde som Klopp ved scoringer, eller jubler mere afdæmpet som Guardiola og Wenger er også lige meget.

cnissen
Normal Bruger

Post by cnissen » 4. Jan. 2017 16:13

Ift. dommeren så synes jeg ikke han delte lige. Men fuck det. Når dommerens linje er så flagrende er det helt i orden at svine ham. Og så er der ikke noget at sige til at begge hold kunne føle sig bort dømt.
I mine øjne er frisparket på Bellerin meget større end den forseelse Xhaka laver ved straffet, men straffet er der ikke desto mindre. Bournemouth får underkendt et mål, hvilket jeg også synes det burde. Nogle ville kommentere at målet minder om det Kos scorede med armen i de døende minutter tidligere på sæsonen. Spilleren springer her ind i boldens bane og roterer så armene påvirker skuddet til hans fordel. Havde han ikke rørt bolden havde den gået forbi eller taget stolpens yderside. Det røde kort kan der godt argumenteres for, spilleren kommer ind i tacklingen i "saksen", hvilket vel iht. fodbold loven giver belæg for rødt. At han så forsøger at trække sig og ikke kommer med specielt stor kraft er self formildende omstændigheder.

Men nok om det. Vi starter fornuftigt de første par minutter. Men utroligt hurtigt sætter Bournemouth sig igennem. De vinder dueller og anden bolde og spiller meget direkte. Vi bliver udfordret på deres hurtighed, hvor de konsekvent banker bolden i frimærket og tager løbeduellerne. Samtidigt ofrer de sig i løbeduellerne. Det er ikke bare en spiller der tager de tunge spurter, det er 3 mand. Så forsvarsspilleren er under pres hvis han kommer først på bolden.
Hvad der frustrerer mig mest ved kampen er at vi på intet tidspunkt formår at sætte os på kampen og kontrollere spillet. Efter den fine start fik Bournemouth godt fat og kampen var noget være indianer bold. Hver gang de havde bolden kørte de direkte på mål og vi forsøgte på det samme. Ofte fik Alexis bolden omkring midten og så slog han et indadskruet indlæg mod Giroud, uden nogle af dem kom frem. Ramsey og Iwobi forsøgte at deles om højre kanten og i praksis betød det at vi ikke havde nogle kant i den side og ej heller nogen bredde.
Når vi nu havde det så svært, havde det været befriende hvis vi lige havde taget tempoet ud af kampen. Vi burde have spillere til at kunne spille bolden rundt om dem. Så bare at have kørt bolden rundt, uden nødvendigvis at forsøge at score, kunne have taget brodden af den tænding de følte.
På den der forfærdelige måde Barcelona gjorde det under Pep, hvor man lader bolden arbejde og tager modet fra modstanderen.

Hatten af for Perez, lækkert mål han laver og han er med i meget af vores comeback, måske ikke direkte men efter han kommer på banen får vi bedre fat i tingene. Det er ret tydeligt at vi ikke kan undvære kanter der holder bredden. Det gør det hele for kompakt og så får vores midtbane det for svært.

Jeg er virkelig træt af Alexis attitude efter hånden. Det er altså kritisk når han skælder for meget ud på medspillerne - især når han selv smider så meget væk. Han er ikke over holdet. Selvom han jo er den der laver alle mål og assists for tiden.

theo-walcott
Normal Bruger

Post by theo-walcott » 4. Jan. 2017 16:15

Hvis Alexis ikke havde hentet de bolde på midten i går så havde vi tabt 3-0. Det er min pointe. Jeg snakker ikke om presspil for i 2.halvleg var det stortset kun os på bolden. Ingen af de andre kunne føre bolden frem eller ligge chance skabende afleveringer. Alt blev sat i gang via Alexis.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 4. Jan. 2017 16:20

Har set meget kritik af Giroud og hans mentalitet ved 3-3 scoringen.

Synes Arseblog (Andrew Mangan) rammer hovedet på sømmet i nedenstående artikel for ESPN:

http://www.espnfc.co.uk/club/arsenal/35 ... erformance
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 4. Jan. 2017 16:31

theo-walcott wrote:Hvis Alexis ikke havde hentet de bolde på midten i går så havde vi tabt 3-0. Det er min pointe. Jeg snakker ikke om presspil for i 2.halvleg var det stortset kun os på bolden. Ingen af de andre kunne føre bolden frem eller ligge chance skabende afleveringer. Alt blev sat i gang via Alexis.
Ved alle tre mål gør Alexis alene det, han skal. Ingen af målene kom efter episoder, hvor Alexis trækker ned i banen. Ved samtlige mål holder Alexis sin position.

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 4. Jan. 2017 16:34

araAFC wrote:
theo-walcott wrote:Hvis Alexis ikke havde hentet de bolde på midten i går så havde vi tabt 3-0. Det er min pointe. Jeg snakker ikke om presspil for i 2.halvleg var det stortset kun os på bolden. Ingen af de andre kunne føre bolden frem eller ligge chance skabende afleveringer. Alt blev sat i gang via Alexis.
Ved alle tre mål gør Alexis alene det, han skal. Ingen af målene kom efter episoder, hvor Alexis trækker ned i banen. Ved samtlige mål holder Alexis sin position.
Præcis. Det har været det største problem med Alexis i tiden her. Nå det ikke kører for ham eller holdet, så tror han, at det gavner holdet mest, hvis han render rundt langt fra modstanderens mål. Målene i går kommer, fordi konceptet bliver holdt, og spillerne gør det, de er gode til.
Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 4. Jan. 2017 18:36

Forhåbentlig er Coquelin ikke alvorligt skadet, da det vil stille os tyndt på den centrale midtbane. Han har været vores klart bedste mand på de to midtbanepositioner i denne sæson. Det vil være et slag i hovedet, og jeg tror ikke, at Xhaka-Ramsey er en holdbar konstellation.
Image

Rosenqvist#1
Arsenal Danmark medlem

Post by Rosenqvist#1 » 5. Jan. 2017 11:19

AndersArsenal wrote:Forhåbentlig er Coquelin ikke alvorligt skadet, da det vil stille os tyndt på den centrale midtbane. Han har været vores klart bedste mand på de to midtbanepositioner i denne sæson. Det vil være et slag i hovedet, og jeg tror ikke, at Xhaka-Ramsey er en holdbar konstellation.
Desværre er han skadet 3-4 uger. :(
I medgang & modgang.
Altid Arsenal!

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 6. Jan. 2017 17:43

theo-walcott wrote:Hvordan fanden kan Alexis ikke have fået en stemme? Er nærmest i chok. Han er den eneste mand som stadig tror på det ved 3-0. Han er stortset kreatøren til alle vores chancer. Det var tydeligt. Han ville have bolden konstant og han var helt nede og hente den på egen bane fordi de andre båtnakker ikke kunne skabe noget læs Ramsey/Iwobi/Xhaka. Han var anonym i første halvleg ligesom resten af holdet, men vi havde aldrig fået 3-3 uden ham på banen.

MOM uden tvivl Alexis.

Skidt kamp af Xhaka, Bellerin, Mustafi, Ramsey og Iwobi. Cech var jeg bestemt heller ikke imponeret af.

Det var da et håbløst indlæg, næsten på niveau med Alexis' præstation, som var fantastisk ringe. Han gjorde intet godt udover at heade bolden i mål en enkelt gang, han er så selvisk det gør helt ondt at se på. Monreal tager UTALIGE mange overlaps, men hvor mange gange bruger Alexis ham? 1-2 højst, hvor bolden endda ligger for dårligt. Han er hamrende irriterende at se på - at han scorer et par mål mod lorte hold giver jeg ikke meget for, når hans beslutsningstagen i 75% af gangene af forkert, både uden og med bold.
Last edited by Fabregas4 on 6. Jan. 2017 17:51, edited 1 time in total.
Nyt brugernavn, please.

Image

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 6. Jan. 2017 17:50

Jeg har sagt det længe og med fare for at ramme nogle sarte sjæle herinde med mine hårde fact, så synes jeg sgu det er ved at være tid til at Cech pakker sammen. Ligner en klovn ved deres 3. mål, og har gjort det igennem sæson. Tager aldrig straffespark, og er ligeledes elendig med fødderne, hvilket også har kostet. Der er ikke mange gode ting tilbage i ham udover hans højde. Ospina skal have chancen.
Nyt brugernavn, please.

Image

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 6. Jan. 2017 19:23

Fabregas4 wrote:Jeg har sagt det længe og med fare for at ramme nogle sarte sjæle herinde med mine hårde fact, så synes jeg sgu det er ved at være tid til at Cech pakker sammen. Ligner en klovn ved deres 3. mål, og har gjort det igennem sæson. Tager aldrig straffespark, og er ligeledes elendig med fødderne, hvilket også har kostet. Der er ikke mange gode ting tilbage i ham udover hans højde. Ospina skal have chancen.
I sidste sæson lavede han redninger, der var direkte pointgivende. De er forsvundet i denne.

Ikke nok med, at han aldrig tager straffespark, så gætter han også forkert hver gang. Det er beskæmmende.

Det, der næsten irriterer mig mest, er, hvordan kommentatorer bliver ved med at skamrose ham. Så snart han redder et skud, så skal det nævnes, hvor god han er ift. Ospina, og "hvor havde Arsenal været uden ham?"... Det er bare et bevis på manglende indsigt.
Image

Post Reply