Bayern - Arsenal 5-1 (CL) MOM / Post Match Debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var vores bedste mand?

Poll ended at 23. Feb. 2017 8:50

David Ospina
10
37%
Hector Bellerin
0
No votes
Shkodran Mustafi
0
No votes
Laurent Koscielny
10
37%
Kieran Gibbs
0
No votes
Francis Coquelin
0
No votes
Granit Xhaka
0
No votes
Mesut Özil
0
No votes
Alex Oxlade-Chamberlain
4
15%
Alex Iwobi
0
No votes
Alexis Sanchez
3
11%
Gabriel Paulista
0
No votes
Theo Walcott
0
No votes

Total votes: 27

Don Karnage
Normal Bruger

Bayern - Arsenal 5-1 (CL) MOM / Post Match Debat

Post by Don Karnage » 16. Feb. 2017 0:10

Same old shit. De samme fejl. Middelmådighed og ingen stolthed! Det er til at blive tosset af. Vi møder et super hold, et af de bedste i Europa, på en svær udebane, men måden det sker på, gør ondt! Værst af alt er det dog, at det reelt ikke overrasker os!

Vi taber 5-1 og er piv hamrende ringe i hovedparten af kampen. Ren gentagelse. Vi inkasserer 5 mål og Ospina er med længder vores bedste spiller?!?
Det siger alt! Den smule rygrad der er på holdet, falder med Kos udskiftning. Derefter var det ren voldtægt - og Bayern har i virkeligheden et gear mere.
Vores spillere løber for lidt, forsvarer for dårligt som fælles enhed, laver for mange fejl - teknisk og mentalt - og der mangler en samlet gameplan.

Hvis vi nogensinde skal tilbage i kampen om andet end trøstepokaler, skal der ske to helt centrale ting:
1) Vi skal have en ny træner. Den er ikke længere. Wenger får ikke det bedste ud af materialet. Vi spiller som et naivt spansk midterhold, når det kommer til defensiv organisation. Det er så tydeligt, at der enten ikke er fokus eller værktøjer til at ændre det.
2) Mentaliteten skal ændres HELT. Jeg er efterhånden ligeglad med hvem det måtte koste i truppen. Jeg vil se spillere, der vil dø med en kanon på brystet.
3) Der skal laves en masterplan for, hvordan vi bliver bedre som hold, som klub. Vi kører i ring - og bestyrelsen står også med ansvaret.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

AndersMK
Arsenal Danmark medlem

Re: Bayern - Arsenal 5-1 (CL)

Post by AndersMK » 16. Feb. 2017 0:25

Jeg ved snart ikke, om jeg skal grine eller græde. Vi taler om topprofessionelle fodboldspillere, der laver de mest elementære fejl. Coq, der dækker Robbens højre ben, Iwobi, der lunter hjem, osv. Osv.

Det er mig ubegribeligt, at vi spiller store dele af kampen med 9 mand. Hvor var Iwobi og Özil?

Når vores forsvar falder sammen, som det gør i dag, så må man også med rette stille spørgsmålet: Ville Cech have bragt den ro til forsvaret, som forsvandt i samme øjeblik Koscielny gik ud?

Jeg har mest af alt ondt af Wenger, som jeg synes, fortjener en mere værdig afsked, end den han (forhåbentlig) slutter af på til sommer.

Under alle omstændigheder:
Sælg Özil, forlæng med Alexis og find en manager, der Ian få Arsenal til at gide slås for det.
“When we won the league at Tottenham, they came back 2-2 in the last-minute of the game, and they’re celebrating – because they’re happy to draw against us, obviously. And I remember saying to Mauricio Tarricco, do you realise we only need a point to be Champions? And they all [were really shocked]. So I said ‘Yes. Now we’re going to celebrate on your pitch. Bye bye!"
- Thierry Henry

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 16. Feb. 2017 7:57

Set fra den positive side, så var 5-1 faktisk ret billig sluppet. Nu er vi definitivt ude af CL, selvom vores senile manager stadigvæk tror på avancement.

Spillerne viser igen igen, at de er voldsomt overvurderede og samtidig er der ingen klar gameplan.

De næste to kampe i PL hedder Southampton (away) og Liverpool (away) - Det lugter af 0 point...

MOM: Ospina
AW: One man's trash is a bargain for me

AW - The dictator of Arsenal

#respektmentidtilatgå

Ginnerup
Site Admin Arsenal_Danmark_medlem

Re: Bayern - Arsenal 5-1 (CL) MOM / Post Match Debat

Post by Ginnerup » 16. Feb. 2017 8:48

Hvem var vores bedste mand?

Stem kun hvis du har set kampen.

Afstemningen kører i 7 dage og er åben for alle brugere.
Michael Ginnerup
Wherever. Forever. ARSENAL

Ginnerup
Site Admin Arsenal_Danmark_medlem

Post by Ginnerup » 16. Feb. 2017 8:51

Næste kamp er Sutton United!!!

Det burde kunne blive en lige kamp!

94 dage tilbage og vi kan starte på en ny begyndelse #wengerout #anewbeginning #thetimeafterwenger #94days
Michael Ginnerup
Wherever. Forever. ARSENAL

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 16. Feb. 2017 8:56

Det er lidt samme gamle sang igen… vi har set det hele før, det hele er jo allerede sagt så mange gange!

Alligevel er det utroligt, at der ikke er en reaktion fra spillerne (efter de sidste resultater og medierne), Wenger er så ufattelig loyal over for sine spillere, så det til tider grænser til det naive, hvad gør spillerne!!! De går jo ikke 110% ind i den her kamp, de kæmper ikke som en enhed eller som et såret dyr! Det peger altså bare tilbage på Wenger og hans team, har spillerne lang om længe mistet troen på Wenger, er omklædningsrummet tabt?... En forklaring må være at mange spillere er alt for langt inde i en ”hyggelig-comfort-zone!, Øzil virker helt uinteresseret, og der skal ikke meget til at se, at der er noget helt galt med hans attitude på banen. The Ox er eneste spiller som går ned og takkerne vores fans efter kampen (selv efter hans fejl ved det 5 mål) han rejser sku da i det mindste brystet og fronter vores fans, alle andre piler ned i hullet.

Som jeg skrev i Livetråden så kan det her resultat måske være det, som får Wenger til at gå! Han må i hvert fald tænke om han kan få det her hold og den her klub længere…

MOM: kunne jeg give til flere, Ospina står en fin kamp og kan ikke lastes for det nederlag, Kos fordi vi ser hvor vigtig han egentlig er, The Ox for at vise indstilling og fight gennem samtlige 90 min, så kan det godt være han laver nogle fejl men han prøver sku da, og er måske den eneste spiller der viser lidt passion/ stolthed/ fight! Jeg vil hellere have 11 med den indstilling og så slutte som nummer 5 i tabellen!

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 16. Feb. 2017 9:03

arsenal1983 wrote:Set fra den positive side, så var 5-1 faktisk ret billig sluppet. Nu er vi definitivt ude af CL, selvom vores senile manager stadigvæk tror på avancement.

Spillerne viser igen igen, at de er voldsomt overvurderede og samtidig er der ingen klar gameplan.

De næste to kampe i PL hedder Southampton (away) og Liverpool (away) - Det lugter af 0 point...

MOM: Ospina
Southampton kampen er udsat grundet deres finale-deltagelse.

Wenger er ikke naiv. Wenger er taktisk imbecil. Og Özil gider jeg ikke engang komme ind på.
Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Feb. 2017 9:05

Tallene fortæller sit tydelig sprog på en trist aften:

Image

Wenger: "After the third goal, we lost organisation".."The last 25 minutes was a nightmare for us. We had no respond".

https://m.youtube.com/watch?v=C4R_twTMoqk

Men hvorfor taber vi organisationen? Og det må være træneren opgave sammen med spillerne at sikre at det ikke sker..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 16. Feb. 2017 9:22

Fed første halvleg hvor vi som forventet ikke ser meget til bolden men alligevel har flere gode chancer. Alexis som straffeskytte er en dødssejler, men hvor er det godt lavet af ham bagefter.

Forfærdelig anden halvleg. I stedet for at vi udnytter måske at have rystet dem lidt inden pausen, kommer de ud med det ekstra overskud der kyser os helt. Og så en skade til Kos for lige at gnide salt i såret.

Men jeg synes ikke det er indstillingen eller arbejdsindsatsen der er problemet. Özil skulle slet ikke spille en kamp som denne. Hvis vi forventer glidende tacklinger af ham, så er vi galt på den. Og resten gir sgu hvad de har. Problemet ligger i opstillingen og organisationen. Især vores nærmest komiske presspil. Og så er vores spillermateriale bare ikke så fantastisk. Vel kun et par enkelte af vores startere der ville komme på Bayerns bænk.

Og det helt store problem er at det næppe kommer til at gøre den store forskel når Wenger stopper. Klubben er ikke ambitiøs eller præget af en vind-eller-dø-ånd, og der er ikke den nødvendige kompetence eller vilje i ledelsen til at rekruttere dem der kan skabe et nyt Arsenal. Tror vi går mange magre år i møde. Men det skal blive interessant at følge post-Wenger-æraen. Bare vi ikke begynder at tude og ønske ham tilbage så snart det ikke går lige så godt som vi trods alt er vant til.

MoM: Ospina for flotte redninger. Han udstråler ikke samme sikkerhed som Cech, men han er altså en dejligt spektakulær keeper. Den hvor han er ude og presse Lewandoaski og så mens han er på vej tilbage, parrerer på overliggeren, er ren lir. Men at en målmand som inkasserer fem mål og har mindst én hjerneblødning, er MoM, siger også lidt om vores indsats.
Last edited by FAXE on 16. Feb. 2017 11:59, edited 1 time in total.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 16. Feb. 2017 9:28

Fuck i øvrigt Bayern for at forsøge at filme så meget. Og det i en kamp hvor de allerede knepper modstanderen sønder og sammen. Kyniske frispark er de også gode til. Seværdig men også dybt usympatisk klub.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 16. Feb. 2017 9:47

FAXE wrote:Fuck i øvrigt Bayern for at forsøge at filme så meget. Og det i en kamp hvor de allerede knepper modstanderen sønder og sammen. Kyniske frispark er de også gode til. Seværdig men også dybt usympatisk klub.
Enig, MEN det kendetegner nogle af de klubber som spiller med på øverste hylde. Se Barcelona, Real Madrid, Juventus, Milan, Chelsea gør det jo også (Se bare vores kamp mod dem)

Ligger og ruller rundt og vrider sig i smerte og når kampen fløjtes af, løber de rundt og joker..

Ulækkert og usympatisk ja, men de slipper afsted med det og hvis det er dét der skal til for at komme helt til tops, så håber jeg faktisk at vi får en træner som kan lære vores spillere lidt..

Når pokalerne først står i skabet, glemmer folk hurtigt med hvilken strategi de er vundet.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 16. Feb. 2017 11:27

Jeg er pisse ligeglad med titler, hvis det betyder, jeg skal se på spillere, der filmer, skaber sig og på anden måde har en shady indgangsvinkel til fodbold. Og ja, der er masser af eksempler på vindere, der ikke angelshooter og som er fremragende ambassadører for spillet.

/derail end

Jeg dør dog indefra, når spillere ikke har nogen passion, ære, vilje og stolthed for Arsenal.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

AndersArsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by AndersArsenal » 16. Feb. 2017 11:37

Frygteligvis endte det ud som forudset. Ingen blød mellemvare, når vi spiller, og det blev så til en lussing.

MOM: Ospina. Hvordan kunne Mølby og Werge blive ved med at sige, at vi ikke spillede med vores bedste keeper? Jeg hader Viasat så fucking meget.
Image

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 16. Feb. 2017 11:47

AndersArsenal wrote:Frygteligvis endte det ud som forudset. Ingen blød mellemvare, når vi spiller, og det blev så til en lussing.

MOM: Ospina. Hvordan kunne Mølby og Werge blive ved med at sige, at vi ikke spillede med vores bedste keeper? Jeg hader Viasat så fucking meget.
Hvorfor Ospina? Han har ikke handskerne på noget som helst. Han agerer alibi-målmand ved samtlige af deres mål og er skyld i minimum to af dem. Lige inden pausen har Bayern også et frispark der sejler ind feltet som han går helt skævt af. Han har så kæmpestore placeringsvanskelligheder.

Det sidste søm i kisten er hans ligegyldige attitude efter kampen hvor han går rundt og klapper de andre spillere i røven og trækker på skuldrene og signalerer et "hvad kunne vi forvente." For satan hvor er det sørgeligt.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 16. Feb. 2017 11:58

IpswichHorse wrote:
AndersArsenal wrote:Frygteligvis endte det ud som forudset. Ingen blød mellemvare, når vi spiller, og det blev så til en lussing.

Hvorfor Ospina? Han har ikke handskerne på noget som helst. Han agerer alibi-målmand ved samtlige af deres mål og er skyld i minimum to af dem. Lige inden pausen har Bayern også et frispark der sejler ind feltet som han går helt skævt af. Han har så kæmpestore placeringsvanskelligheder.

Det sidste søm i kisten er hans ligegyldige attitude efter kampen hvor han går rundt og klapper de andre spillere i røven og trækker på skuldrene og signalerer et "hvad kunne vi forvente." For satan hvor er det sørgeligt.
Der bliver vi nok ikke enige. Havde ham også som MoM i Paris. Men ja, han er ikke god på indlæg. Til gengæld er han god på stregen og når han kommer ud til spillere med bolden. Så det kommer vel an på hvor meget man lægger vægt på hvad. Kan ikke se at han decideret er skyld i nogen af målene eller burde have reddet nogle af dem, men en større målmand havde nok bokset den bold som Lewandowski scorer på, væk.

Post Reply