Arsenal-Everton 2-0 (PL) MoM/Post debat

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var vigtigste Arsenal-spiller?

Poll ended at 30. Sep. 2018 19:02

Cech
18
78%
Bellerin
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Sokratis
0
No votes
Monreal
0
No votes
Torreira
2
9%
Xhaka
0
No votes
Ramsey
0
No votes
Ōzil
0
No votes
Aumebayang
0
No votes
Lacazette
3
13%
Holding
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Welbeck
0
No votes

Total votes: 23

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Arsenal-Everton 2-0 (PL) MoM/Post debat

Post by Jan BRX » 23. Sep. 2018 19:02

Stem kun hvis du har set hele kampen. Afstemningen løber i 7 dage

Gabe
Site Moderator

Re: Arsenal-Everton 2-0 (PL) MOM PMD

Post by Gabe » 23. Sep. 2018 20:29

Jan BRX wrote:
23. Sep. 2018 19:02
Pisse fedt at du giver den gas for tiden Jan 8)

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 23. Sep. 2018 20:33

Jeg synes egentlig at vores forsvar så endnu mere stabilt ud end tidligere. Mega fedt at vi endelig får et clean cheet og med Cech som styrmand og virkelig god i dag.
Synes vi spillede rigtig fint og den bette bulldog gav den jo max gas, selvom han godt kunne have fået et rødkort til sidst.
Jeg kan ikke huske vi haft et så fedt og træf sikkert makkerpar som Laca og Aubameyang. Fuck hvor jeg elsker de to. Verdensklasse at komme af med Sanchez og få den duo. Synes i at man kan mærke Emery og hans ideer og vigtigst virker de?

kallemalle
Normal Bruger

Post by kallemalle » 23. Sep. 2018 20:42

Fantastisk med et clean sheet! Mest af alt grundet Cech, som får min stemme.
Han har virkeligt imponeret indtil videre. Synes også han så bedre ud med fødderne idag.

Torreira er vildt forudseende og bryder rigtig mange bolde. Sokratis er et monster og vi må ikke håbe han er langtids skadet, selvom Holding gjorde det fint.

Vi spiller ikke prangende i første halvleg, men formår at holde nullet. Özil og Ramsey er ret anonyme og jeg tvivler på om de kan spille samtidig.

Fremragende afslutning af Lacazette! Han kan bare diske op med noget på tidspunkter man ikke regner med det og det var nok den helt store forskel på holdene idag.

Auba spiller en fin kamp, men målet skulle aldrig være anerkendt.. men måske går det lige op med de 1-2 hånd på bold i Evertons felt?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Sep. 2018 20:44

Første Clean sheet og 4 sejr i TRÆK!!! :shock:

Jeg syntes Cech disker op med nogle gode indgreb. Selvfølgelig skal vi score for at vinde, men vores sidste skanse udstråler lidt vilje og kommer fint ud.

Bemærkesesværdigt er det også at Torreira starger første kamp i PL og så holder vi nullet.

Ja, et clean sheet er så dejligt nu om dage.

Everton havde 6 skud på mål mod vores 5...

God kamp og et flot, flot mål at Lacazette, hvor han på kanten af feltet drejer den forbi Pikford i Everton målet. men min MoM er Cech med gode redninger.
Özil derimod havde godt nok en offdag. Dårlige beslutninger, og blev lidt kyset når Everton gik hårdt til ham,og kom ikke hjem hvor Everton forsøgte kontra på os.

Det er rart at vi lige nu scorer mål når vores angreb har en god periode.

Heldigvis scorer Everton ikke i første halvleg hvor de havde et par halve og hele chancer og kampen kunne let være blevet, feks. 1-1 og vi slipper afsted med vores til tider lidt nongelant forsvarsspil og syntes også det bør være på sin plads at rose Rob Holdings præstation efter han kom på banen i stedet for Sokratis. Holding gjorde det fremragende og det var ikke en større svækkelse at Sokratis måtte udgå.

Nu skal vi starte kampene bedre. Vi starter ofte lidt afventende og er på hælene de første par minutter og samtidig skal vi skabe flere chancer for angriberne, mens Monreal er den eneste forsvarsspiller i vores bagkæde som ikke panikker når vi skal spille bolden ud fra bagkæden under pres.

Og for dem som siger Özil er doven.. Han vandt 4 tacklinger mod Evertons spillere. Flest af alle vores spillere.

Lad os holde det gode momentum nu hvor modstanderne ikke på papiret er frygtindgydende, men vi er tilbage i Carabao Cuppen på onsdag (Yeay!)
Last edited by peterdebel on 23. Sep. 2018 21:03, edited 1 time in total.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Sep. 2018 20:46

Gabe wrote:
23. Sep. 2018 20:29
Jan BRX wrote:
Enig.

Det er lækkert at en Moderator endelig.. :oops:, er så hurtig med MoM afstemningerne og oprette tråde.

Det er fantastisk at være vidne til på en kold og mørk søndag, så tak for det og hvis det kan være en fremtidig linje sætter man standarden højt og flot.
Last edited by peterdebel on 23. Sep. 2018 21:00, edited 1 time in total.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Sep. 2018 20:58

Emery ligner en som kunne være med i en Godfatherfilm og starter altid med "Good evening" :)

Når det er sagt, så virker han mere afslappet og det er ikke en ord og iver vores gode basker mangler...

"We finish the match in a.. On a smile on our face" siger en storsmilende Emery på glimrende engelsk.

https://m.youtube.com/watch?v=bvydmnvCLMQ

kallemalle
Normal Bruger

Post by kallemalle » 23. Sep. 2018 21:02

Og både United og Chelsea smider point i weekenden. Chelsea møder Liverpool på lørdag, hvor en eller begge smider point.
Hvis vi overvinder Watfordpå lørdag ser det ligepludselig ikke så ringe ud.
Attachments
pl.jpg
pl.jpg (91.42 KiB) Viewed 4197 times

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 23. Sep. 2018 21:49

Jeg ville gerne snart se Leno, men damn Cech stod godt i dag! Klart MoM!

Torreira skal bare starte hver gang. Han er med længder vores bedste cm/dcm.
Lacazette laver et flot mål og arbejder hårdt.

Mustafi med endnu en forfærdelig kamp. Xhaka var ved at koste dyrt 2 gange i første halvleg! Özil og Ramsey under niveau.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. Sep. 2018 22:09

Don Karnage wrote:
23. Sep. 2018 21:49
Jeg ville gerne snart se Leno, men damn Cech stod godt i dag! Klart MoM!
Mon ikke muligheden er der på onsdag i Carabao Cup? :wink: , omvendt burde det være Martinez eneste mulighed for en smule spilletid i år.

Overvej lige..Emi, som han kaldes, har været tilknyttet vores klub i godt 8 år, uden rigtig at have fået chancen.

1. Juni 2010 købte vi han fra Independende.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 23. Sep. 2018 22:32

peterdebel wrote:
23. Sep. 2018 20:46
Gabe wrote:
23. Sep. 2018 20:29
Jan BRX wrote:
Enig.

Det er lækkert at en Moderator endelig.. :oops:, er så hurtig med MoM afstemningerne og oprette tråde.

Det er fantastisk at være vidne til på en kold og mørk søndag, så tak for det og hvis det kan være en fremtidig linje sætter man standarden højt og flot.
Har ikke noget liv, når jeg er i DK

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 24. Sep. 2018 7:11

Dejligt med endnu en sejr :) :idea: Cech klar MOM i min bog. Han redder os i 1. halvleg, hvor vi er rystende ringe. Hvor har han generelt stået enormt flot i denne sæson. Hans spil med fødderne er ikke super imponerende, men jeg synes uden sammenligning han er i sin bedste Arsenal-periode. Leno er ny og spændende, men lige nu ser jeg ingen grund til at sætte Cech af.

Torreira er fed på midten og Lacazette er super skarp pt.

Udover sejrene og de nævnte spilleres formkurver synes jeg ikke der er meget at råbe hurra for. Synes defensiven er ligeså ringe som den har været hele tiden (især i 1. halvleg) og ideerne mangler i vidt omfang i det opbyggende spil. Personligt har jeg svært ved at se noget Emery aftryk udover på ind- og udskiftninger, hvor han er mere proaktiv i sin stil end Wenger. TIng tager tid, og jeg håber og tror på at aftrykket nok skal komme.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 24. Sep. 2018 8:40

Ålen wrote:
24. Sep. 2018 7:11
Dejligt med endnu en sejr :) :idea: Cech klar MOM i min bog. Han redder os i 1. halvleg, hvor vi er rystende ringe. Hvor har han generelt stået enormt flot i denne sæson. Hans spil med fødderne er ikke super imponerende, men jeg synes uden sammenligning han er i sin bedste Arsenal-periode. Leno er ny og spændende, men lige nu ser jeg ingen grund til at sætte Cech af.

Udover sejrene og de nævnte spilleres formkurver synes jeg ikke der er meget at råbe hurra for. Synes defensiven er ligeså ringe som den har været hele tiden (især i 1. halvleg) og ideerne mangler i vidt omfang i det opbyggende spil. Personligt har jeg svært ved at se noget Emery aftryk udover på ind- og udskiftninger, hvor han er mere proaktiv i sin stil end Wenger. TIng tager tid, og jeg håber og tror på at aftrykket nok skal komme.
Men på den måde er det jo meget fint at vi har kæmpet os tilbage i ligaen og med et par gode resultater i de kommende kampe kan vi forhåbentlig drille de andre tophold. Så længe vi får skrabet point sammen også når spillet ikke kører, så er jeg tilfreds.

Problemet med vores hold er at vi ikke har nogen ægte fløjspiller som feks. Pires og så syntes jeg vi ser gode ud i omstillingerne..

Nå, noget man kan diskutere her hvis man har lyst..

https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=2&t=7776

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 24. Sep. 2018 8:47

Ålen wrote:
24. Sep. 2018 7:11

Du har stort set skrevet alt, hvad jeg ville skrive, så det er der ingen grund til at gentage.

Lidt kan jeg dog gentage mig selv. Det er virkelig svært at se, hvordan Ramsey og Özil skal fungere på samme tid. Jeg synes slet ikke der er balance på holdet når de begge er i startopstillingen. Lige nu ligner det mest, at Emery prøver at få sine bedste individuelle spillere presset ned i startopstillingen, men for mig at se, så kommer det ikke til at fungere på sigt. I dag får vi resultatet, men et bedre og skarpere hold ville have straffet os.

Rent offensivt synes jeg det har været en anelse skuffende siden vi spillede ude mod Chelsea. Det vi viste, efter vi kom bagud 2-0 mod Chelsea i første halvleg, håbede jeg ville se mere til i de næste kampe, men det har ikke været tilfældet. Det er dog en svær situation Emery står i med Özil på en kontrakt til £350.000 om ugen - og Ramsey med kontraktudløb til sommer. Men for mig at se, så bliver Emery nødt til at få mere balance på holdet, og det kan der komme ved at bruge Mkhitaryan, Iwobi eller Welbeck i stedet for Ramsey eller Özil.

På et individuelt niveau, synes jeg Cech, Lacazette og Torreira skal fremhæves. Derudover synes jeg også, at Iwobi igen leverer en god indsats. Ham har jeg store forventnigner til denne sæson. Sokratis gjorde det også fint inden han blev skadet, og har nu spillet godt de sidste 2-3 kampe, hvilket er positivt.

Det er små skridt vi tager, men det er positivt, at vi bliver ved med at hente tre point, selv om spiller ikke er til det. Men hvis vi fortsætter på denne måde, så vil vi begynde at tabe point. I går reddede Peter Cech os, men det kan han nok ikke blive ved med. I hvert fald ikke, hvis kampbilledet kommer til at se sådan ud:

Image

LeifM.
Normal Bruger

Post by LeifM. » 24. Sep. 2018 12:03

Jeg stemte på Cech, dejlig rolig med fødderne, gode indgreb i luften plus de andre gode ting han lavede..
Men når det er sagt så havde vi, hvis modstanderen havde været bedre, tabt i dag..
Synes godt nok stadig at den defensiv vi har er skræmmende, startende fra midtbanen. Og som jeg skrev, havde vi mødt en klasse mandskab var vi i den grad blevet straffet på de mange fejl vi lavede i går..
Men fedt med 3 point og til 0..

Post Reply