Optakt: Arsenal-Tottenham (EFL)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
peterdebel
Normal Bruger

Optakt: Arsenal-Tottenham (EFL)

Post by peterdebel » 19. Dec. 2018 6:27

Ingen optakt til aftenens kamp?

Image

Turnering: EFL/ League Cup.
Dato: Onsdag d 19 december
Tid: 20.45
Sted: Emirates States
Tv: 6'ern, Sky Sport 1 Football/Main Event.

Vi møder vores naboer i den lille Pokalturnering.

Særdeles skuffende indsats på sydkysten i sidste kamp. Emery kan sørge for at vi hurtigt glemmer den kamp med en sejr i aften.
Jeg tror vi stiller i en stærk opstilling, så ikke mange unge spillere her.

Bellerin og Lichtsteiner er skadet og der skulle være tvivl om Mustafi. Smith-Rowe er skadet.

Ved ikke om vi spiller med Torreira og Granit på midten..?

Tror det bliver noget a la:

Cech
Monreal Mustafi Sokratis Maitland Niles
Ramsey Elneny/Guendouzi?
Mkhi Özil Aubameyang
Lacazette

Medley, Saka og Wilock er på bænken.

Forhåbentlig spiller Özil en god kamp..

Ville godt se Nketiah men hvis Spurs spiller i en stærk opstilling så skal vi naturligvis også. Problemer er, hvis vi får flere skader til vores etablerede spillere så skal de uprøvede spille i julens tætte PL, hvor værdifulde point er på spil.

Vender fanse sig lidt mod Emery hvis vi går ind i julen med et nederlag til Spurs som mangler Dier og Verthongen..?

Det kan godt være det er den lille Pokalturnering osv. men en sejr over naboerne kan vi godt bruge..!!

Kom så, Arsenal!
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Vinzent
Normal Bruger

Re: Optakt: Arsenal-Tottenham (EFL)

Post by Vinzent » 19. Dec. 2018 9:52

Vi skal simpelthen vinde af den ene årsag, at det er et NLD :twisted:

Gerne DJ Ötzi og Laca fra start i dag.
Wenger knows!

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 19. Dec. 2018 10:44

Hvis det havde været et hvert andet hold en Tottenham vi skulle møde, så tror jeg Emery havde roteret mere til denne kampe. Men nu hvor det er Tottenham, som kommer på besøg, så kan vi ikke tillade os, at stille op med en masse unge spillere. Jeg synes dog denne kamp falder på et dårligt tidspunkt. Det hårde juleprogram presser sig på og skaderne begynder at melde sig. Og hvis vi vinder kampen venter der to semifinalekampe i januar.

Jeg forventer, at Spurs kommer i stærkeste opstilling, og vil have revanche fra 4-2-nederlaget tidligere på måneden. De har brug for at vinde et trofæ, og Liga Cuppen er nok den nemmeste vej til det. Forhåbentlig kan vi sørge for, at de ikke får det.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 19. Dec. 2018 16:06

Jeg er rimeligt usentimental omkring denne her kamp og turnering. Den er til reserverne. Vi vandt det rigtige North London Derby forrige uge, så ingen grund til at gå all in.

Cech
Jenks Licht Pleguezuelo Monreal AMN
Ramsey Elneny Saka
Özil
Eddie

1 0 til The Arsenal!

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 19. Dec. 2018 19:35

Jeg synes vi skal gå all-in. Man kan ikke gardere sig imod skader. Og Tottenham er bare altid sjove at slå. Desuden vil to nederlag i streg måske slå et større hul i selvtilliden? Get in!!

MATCHDAY!
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 19. Dec. 2018 19:48

Så er der en time til kamp start. Kom nu gutter, i kan gøre det. 8) Glæder mig som ei lige barn. :mrgreen:

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 19. Dec. 2018 19:56

Hvorfor er det at både Wenger og Emery bruger hovedløse Xhaka i forsvaret. Den her opstilling fatter jeg simpelthen ikke. Lad nu Lacazette starte og få noget selvtillid.

Arsenal
Cech, Maitland-Niles, Sokratis, Xhaka, Monreal, Torreira, Guendouzi, Mkhitaryan, Ramsey, Iwobi, Aubameyang

Subs: Martinez, Koscielny, Lichtsteiner, Elneny, Willock, Lacazette, Nketiah

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 19. Dec. 2018 20:02

Özil ikke i truppen af ''taktiske grunde''.

Når ens højstlønnede spiller bliver droppet fra en udekamp i Bournemouth, fordi kampen er ''for fysisk'', og bliver droppet fra en cup-kvartfinale mod lokalriverne af ''taktiske grunde'', så kan man vist roligt sætte spørgsmålstegn ved hans fremtid i klubben. Trist, hvis det skal slutte sådan her - men det kunne meget vel ligne det.

Cech, Ainsley, Sokratis, Xhaka, Monreal; Torreira, Guenouzi; Mkhitaryan, Ramsey, Iwobi; Aubameyang

Gazzaniga, Tripper, Alderweireld, Davies, Rose; Winks, Sissoko; Moura, Eriksen, Ali; Son
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Dec. 2018 20:37

God kamp:

https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=10&t=8338

Forhåbentlig med en sejr til os og grus i maskineriet hos modstanderen, på både den korte og lange bane..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Locked