Optakt: Huddersfield - Arsenal

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Locked
MichaelBo
Normal Bruger

Optakt: Huddersfield - Arsenal

Post by MichaelBo » 9. Feb. 2019 8:44

Image Image

9. Februar 2019 på Kirklees Stadium tager Huddersfield imod vores hold, Arsenal i en kamp, hvor vi skal have tre point, men er oppe mod et meget presset Huddersfield hold, der ikke har prøvet at vinde siden sidst i november. Skal de gøre sig forhåbninger om at blive oppe, så er det ved at være sidste chance for dem.

For vores vedkommende, så skal vi have tre point i dag, så vi kan holde fast i drømmen om en top 4 placering. De røde fra Manchester er kommet lidt for godt i gang og Chelski har måske fået løst deres angriberproblem med Higuain.. Trods det er vi stadig kun 3 point fra 4. pladsen og med 13 kampe igen, er det alt for tidligt at afskrive os..

Jeg håber, vi starter med en 4-3-3 opstilling, hvor der kan blive plads til Özil, da jeg tror han kan gøre en forskel i dag, hvor vi sansynligvis bliver mødt af en mindre mur.. Håber også at Jenkinson får muligheden her dagen efter hans 27 års fødselsdag, da han for mig virker mere disciplineret og sikker på højrebacken.

Leno
Jenkinson Mustafi Kosceilny Kolasinac
Torreira Guendouzi Xhaka
Özil Lacazette Auba

Så vidt jeg kan se, så bliver kampen ikke vist på dansk tv. For mit vedkommende, så får jeg den nok ikke at se andre steder men vil glæde mig til at se highlights på arsenallist.

God kamp til mine fellow Gooners... :D

FAXE
Normal Bruger

Re: Huddersfield - Arsenal

Post by FAXE » 9. Feb. 2019 12:43

Tak, i lige måde. God opstilling. Måske Iwobi i stedet for Auba? Ham og Kola spiller godt sammen, og vi får brug for gennembrudskraft.

Danskerklubben og prügelknaben. Det vil ligne dem at hive et resultat op af hatten når vi kommer forbi. Eller rettere: Det vil ligne os. Bare spillerne nu ikke undervurderer opgaven. Og bare Emery ikke overvurderer den. Lad os for en gangs skyld vinde begge halvlege med det spil vi er bedst til, og lad os være komfortabelt foran efter en time så vi kan spare nogle af de vigtige ben (Torreira, Kos, Auba/Laca). Jeg er optimist. 3 0 til The Arsenal. Özil med en pind og en assist.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 9. Feb. 2019 15:05

Skide godt med en optakt. :) Jeg er enig i dine betragtninger og din opstilling. Dog mener jeg at vi bør starte med enten Mhki, Suarez, Ramsey eller Øzil i stedet for Xhaka, da jeg mener vi har brug for noget mere offensivt. Vi bliver simpelthen nød til at få 3 point mod ligaens klart dårligste mandskab. Hvis ikke vi får det kan vi glemme alt om en 4. plads. :?:

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 9. Feb. 2019 15:13

Hvad sker der for at Øzil igen ikke er med i truppen? Ingen fatter hvad Emery har gang med ham og hvorfor han ikke spiller? Synes efterhånden det bliver en smule patetisk at han bliver behandlet på den her måde.

Arsenal Team vs Huddersfield Town

Leno, Maitland-Niles, Koscielny, Mustafi, Monreal, Kolasinac, Torreira, Guendouzi, Mkhitaryan, Iwobi, Lacazette

Substitutes: Cech, Mavropanos, Elneny, Suarez, Nketiah, Lichtsteiner, Willock

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 9. Feb. 2019 15:22

Fatter na-da af Özil-gaten. Hænger det måske sammen med, at klubben gerne vil af med den meget dyre spiller, og prøver at fryse ham ud. Kan da også være, at Özil, Ramsey og Auba har smittet hinanden.
Og som en “ægte” Arsenal fan, skal man jo være negativ når det er muligt.
Jeg er begyndt at tvivle på Emery. Han har slet ikke rettet op på det defensive (er nærmest blevet værre). Køber/lejer en spiller, som vi har masser af. Det positive er dog hans tidlige udskiftninger.
Forventer en vanskelig kamp, qua vores forsvar og manglende kreativitet.

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 9. Feb. 2019 15:34

Gabe wrote:
9. Feb. 2019 15:13
Hvad sker der for at Øzil igen ikke er med i truppen? Ingen fatter hvad Emery har gang med ham og hvorfor han ikke spiller? Synes efterhånden det bliver en smule patetisk at han bliver behandlet på den her måde.

Arsenal Team vs Huddersfield Town

Leno, Maitland-Niles, Koscielny, Mustafi, Monreal, Kolasinac, Torreira, Guendouzi, Mkhitaryan, Iwobi, Lacazette

Substitutes: Cech, Mavropanos, Elneny, Suarez, Nketiah, Lichtsteiner, Willock
Ligner at Emery igen går til den meget konservativt. Øv. Men uden Xhaka, Ramsey og Aubameyang og med Özil helt ude i kulden, bliver mulighederne selvfølgelig også begrænsede. Min optimisme er kølnet noget.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 9. Feb. 2019 15:45

Jan BRX wrote:
9. Feb. 2019 15:22
Fatter na-da af Özil-gaten. Hænger det måske sammen med, at klubben gerne vil af med den meget dyre spiller, og prøver at fryse ham ud. Kan da også være, at Özil, Ramsey og Auba har smittet hinanden.
Jeg er begyndt at tvivle på Emery. Han har slet ikke rettet op på det defensive (er nærmest blevet værre). Køber/lejer en spiller, som vi har masser af. Det positive er dog hans tidlige udskiftninger.
Jeg støtter fortsat Emery og syntes vi skal give ham ro og tid... det er rigtigt at forsvaret sejler! Men hvor mange kampe har vi kunne spille med vores bedste i bagkæden samtidig? Er det overhovedet sket i 90 min i træk? Der er hele tiden uro og skader. Vi er i den grad ramt på højre back og mustafi er ikke god nok. Vi har spillet med Xhaka i bagkæden, Monreal i midten, lichtsteiner er ikke til Premier league, AMN er mere wing end back, Jenkinson er ikke god nok osv... unai har heller ikke haft det nemt med den trup.

Øzil tror jeg bare skal væk ASAP han virker til at have givet helt op og unai gider ham ikke (tror jeg)

Vi går en vild sommer i møde og unai skal som minimum have næste sæson med, medmindre han laver noget helt sindssygt, men det syntes jeg ikke han gør.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 9. Feb. 2019 15:46

Vores udebaneform har været ringe på det seneste, men Huddersfield burde være et sted, hvor vi kunne rette op på det.
Det bliver en del sværere uden Auba, Ramsey og Özil. Det er virkelig noget rod, at Emery ikke kan få en af vores bedste spillere integreret i sine opstillinger. Han er trods alt ikke bleg for at skifte rundt mellem forskellige systemer.
Det er til gengæld fedt og tiltrængt, at Mkhitaryan er tilbage på holdet.

Jeg forventer ikke, at vi blæser Huddersfield af banen. Det kunne sagtens gå hen og minde om hjemmekampen på dem for et par måneder siden. Jeg regner dog stadig med tre point.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 9. Feb. 2019 15:49

Stream anyone?
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 9. Feb. 2019 15:50

Skader/sygdom eller hvad det nu er. Vi skal simpelthen have 9 point i de næste 3 kampe.

Forhåbentlig bliver det ikke ligeså hostende og hakkende, som det så ofte har været denne sæson, men denne startopstilling er ikke, hvad man havde håbet på mod et hold som Huddersfield.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 9. Feb. 2019 16:04

Paddy wrote:
9. Feb. 2019 15:45
Jan BRX wrote:
Jeg støtter fortsat Emery og syntes vi skal give ham ro og tid... det er rigtigt at forsvaret sejler! Men hvor mange kampe har vi kunne spille med vores bedste i bagkæden samtidig? Er det overhovedet sket i 90 min i træk? Der er hele tiden uro og skader. Vi er i den grad ramt på højre back og mustafi er ikke god nok. Vi har spillet med Xhaka i bagkæden, Monreal i midten, lichtsteiner er ikke til Premier league, AMN er mere wing end back, Jenkinson er ikke god nok osv... unai har heller ikke haft det nemt med den trup.

Øzil tror jeg bare skal væk ASAP han virker til at have givet helt op og unai gider ham ikke (tror jeg)

Vi går en vild sommer i møde og unai skal som minimum have næste sæson med, medmindre han laver noget helt sindssygt, men det syntes jeg ikke han gør.
Emery skal selvfølgelig have mere tid (ikke vild med panikfyringer).
Men uanset skader bør spillere kunne finde ud af, at dække op. Ofte ser man kun 1 spiller prøve at forsvare, mens flere af de andre bare kigger på. Og ikke følger spillet/deres mand. Ved ikke hvad der sker på træninger, men der bliver ikke arbejdet på det defensive. Og Bould har formodentlig lige så lidt indflydelse, som under AW.
Citat Lee Dixon “De ligner nogen som aldrig træner noget defensivt. Og ikke kender hinanden”

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 9. Feb. 2019 16:31

Jan BRX wrote:
9. Feb. 2019 16:04
Paddy wrote:
Jan BRX wrote:

Men uanset skader bør spillere kunne finde ud af, at dække op. Ofte ser man kun 1 spiller prøve at forsvare, mens flere af de andre bare kigger på. Og ikke følger spillet/deres mand. Ved ikke hvad der sker på træninger, men der bliver ikke arbejdet på det defensive. Og Bould har formodentlig lige så lidt indflydelse, som under AW.
Citat Lee Dixon “De ligner nogen som aldrig træner noget defensivt. Og ikke kender hinanden”
Enig i at det ikke ser godt ud i defensiven... det er på ingen måde til top 6 niveau!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 9. Feb. 2019 16:45

Paddy wrote:
9. Feb. 2019 16:31
Jan BRX wrote:
9. Feb. 2019 16:04
Paddy wrote:

Enig i at det ikke ser godt ud i defensiven... det er på ingen måde til top 6 niveau!
https://www.arsenaldebat.dk/viewtopic.php?f=10&t=8369
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Locked