Arsenal - Saints 2-0 (PL) Post match MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 3. Mar. 2019 17:01

Leno
0
No votes
Lichtensteiner
0
No votes
Mustafi
0
No votes
Sokratis
1
25%
Kolasinac
3
75%
Torreira
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Ramsey
0
No votes
Mhki
0
No votes
Lacazette
0
No votes
Kos
0
No votes
Özil
0
No votes
Aubameyang
0
No votes

Total votes: 4

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Saints 2-0 (PL) Post match MOM

Post by Gabe » 24. Feb. 2019 17:01

Endelig en sejr og et clean sheet. Stem hvis i har set kampen. :mrgreen:

Frankster
Normal Bruger

Re: Arsenal - Saints 2-0 (PL) Post match MOM

Post by Frankster » 24. Feb. 2019 17:29

Den stod mellem Miki og Kolasinac, men valgte den sidste, da han egentlig skaber chancer til 2-3 mål mere og ikke havde problemer i defensiven.

Som skrevet før kampen, synes jeg vi stiller rigtig op, og jeg er faktisk ved at skide en snemand, da han skifter Auba ind.
Havde Saints scoret her, så kunne det gå galt.
De 3 fremme stopper intet!!!
Ja, det er spændende, men det går sgu ikke, og det håber jeg i andre kan se.
Da vi havde strukturen skaber vi en masse og back 4 spiller faktisk godt.
Så går Lichtsteiner ud og de kan pludselig løbe ned til vores felt med bolden i hvert angreb.

God (sikker) sejr, men den viser hvad der sker, når vi er naive, og hvad der er gået galt i mange kampe.

BTW
Ros til Sokratis og Mustafi samt Torreia, der står godt og skaber et fundament for resten i de første 60.
Godt at vi kan lave noget rotation med en forholdsvis kompetent bænk, hvor de næste 3 kampe bliver afgørende-
Taber Spurs til Chelsea, kan vi altså spille os 1 point fra dem på lørdag.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Re: Arsenal - Saints 2-0 (PL) Post match MOM

Post by Niels Lønberg » 25. Feb. 2019 7:40

Jeg synes første halvleg var noget af det bedste offensive fodbold vi har spillet hele sæsonen. Hvis vi havde været lidt mere kliniske foran mål, kunne det godt have blevet til 4-5 mål i kampen. Og det trængte vi sgu til efter en række kampe, hvor vi har haft svært ved at fidne rytmen offensivt.

Vi giver dog stadig for mange chancer væk i den anden ende, og var det ikke for en god redning af Leno, kunne denne kamp nemt have udviklet sig anderledes. De defensive issues får vi næppe løst i denne sæson, så det er vigtigt, at vores offensive spil fungerer.

Jeg er enig med Frankster omkring MoM. Jeg synes Kolasinac spiller en super kamp offensivt, og leverede også varen defensivt. Det løb han har ned gennem midten af banen... shit der er noget power i ham. Hvis han kan levere på et mere konsistent niveau, så er der sgu noget af en spiller gemt i ham.

Lige nu er vi en del af top 4. Men er vi også det når sæsonen er slut? Jeg tror det står og falder med vores udebaneform. Vi har nogle ret svære udekampe tilbage.

- Spurs
- Wolves
- Everton
- Watford
- Leicester
- Burnley

I denne sæson har vi vundet 5 ude kampe mod henholdsvis Bournemouth, Newcastle, Cardiff, Fulham og Huddersfield. Det er stort set hele nedrykningsfeltet + 1. Så hvis vi skal gøre os forhåbeninger om, at slutte i top 4, så skal vores udebaneform forbedres væsentligt.

Nu har vi dog lige endnu en hjemmekamp på onsdag mod Bournemouth. Så lad os lige starte med at hente tre point der. Så kan vi bekymre os om de andre kampe senere.

Post Reply