Moderator: admin
Helt enig i mange af betragtningerne. Men synes kampen kunne gå begge veje. Vi kunne sagtens have scoret nogle flere og Rennes kunne også have scoret. Mustafi laver et kæmpe koks, som er tæt på at koste. Han har kostet ALT for mange point allerede. Han skal skippes, og det kan ikke gå hurtigt nok. Kos' er ved at nå hans pension, så der er noget at arbejde på mht. forsvaret. Men det ved vi jo allesammen. Tsk tsk. Alt i alt, synes jeg det er fair nok at vi går videre. Det dystre er dog, trækker vi eks. Napoli, så skal vi virkelig finde et helt andet spil frem fra galleriet. Og det er jeg lidt i tvivl om vi kan.Jan BRX wrote: ↑15. Mar. 2019 0:50Lige kommet tilbage på B&B efter kampen. Dejligt med en sejr.
Men mange mørke tanker kommer op.
Jeg synes vi på en måde er heldige med en sejr. Vi sejler fuldstændig de første 15-20 min af 2 halvleg. Jeg ved ikke helt præcist hvad der går galt, men skidt så det ud. Heldigvis var Rennes ret ufarlige (og kendte ikke meget til off-side reglen).
Lacazette er totalt overtændt, og burde måske have været vist ud. De tacklinger han lavede var grænsende til det uforsvarlige. Forstod ikke hvorfor Emery ikke skiftede ham ud noget før. PEA brændt igen nogle store chancer. Lidt ærgerligt vi ikke har nogle alternativer oppe foran, så Laca og PEA kan blive presset.
Mustafi er et kapitel for sig selv. Kæmper godt, men laver nogle meget mærkelige ting. Han virker ikke til at have megen fodboldhjerne.
I min verden er Xhaka ikke langt fra Mustafis klasse. Han ser ud til at rydde en masse op. Men han bringer alt for ofte medspillere og forsvar i problemer. Hans boldberøringer og afleveringer bevirker tit, at de andre spillere bliver fanget på vej frem.
Slet ikke noget positivt? Jo, forsvaret gjorde det godt (dog ikke Mustafis skyld). Koscielny er mere og mere fremtrædende som anfører. Monreal stabil efter hans miserable indsats i Rennes. Cech var ok, men havde heller ikke det store at lave.
AMN gør det godt, men skal forbedre sine indlæg. Kolasinac var rigtig god, hjalp Monreal godt mht. Sarri (hw). Samt havde nogen gode indlæg.Ved at være lidt ærgerligt, at vi mister Ramsey. Hans indstilling og figthervilje er flot af en spiller, som forsvinder til sommer. Özil er lidt svær. Han spiller nogle gode bolde, men smider desværre også nogle dumme væk. De koster dog ikke noget. Mht hans arbejdsindsats, så er det mere end jeg forventer af ham.
I sidste ende burde vi have vundet større, men PEA smider nogle store chancer væk.
Kampens spiller Kolasinac eller Koscielny. Går til Kolasinac
Nu kiggede jeg lige kommentarerne igennem igen, og det er da bare rimeligt afbalancerede 'analyser' af kampen. Det er vel det en post-match-tråd er til for. At der ikke er kæmpe begejstring skyldes vel at de fleste havde regnet med at vi ville gå videre. Er der nogen specifikke betragtninger du er uenig i?Fantastic-Fab wrote: ↑15. Mar. 2019 10:25Jeg må sige, at jeg synes det er virkelig ærgerligt at komme på forum og se over halvdelen af postmatch kommentarerne er negative/skeptiske efter en kamp, hvor vi overkommer et svært udgangspunkt og nu står i en EL kvartfinale. Tilmed i en periode i sæsonen hvor vi var deciderede uheldige med ikke at slå Spurs, lige har slået United og tilmed spillet top 4 tilbage i egne hænder. I en første sæson hvor alle mandskaber i Premier League har været udfordret. Det var Guradiola, Mourinho, Klopp, Pochettino. Spillet endda er begyndt at tage endnu mere form. Vi er rigtig giftige, når vi spiller godt. Enig i at vi ikke rammer niveau de første 20 minutter af 2. halvleg, men det fjerner da slet slet ikke min glæde/optimisme. Jeg tror mange Arsenal fans desværre er syre til egen klub. Hvis man lige nu sidder og har en skidt Emery/Arsenal følelse, så har man været fraværende siden 03/04 sæsonen. Sidste år var vores hold i atomer, fanbasen fuldkommen smadret og splittet og en manager var fuldkommen mentalt udkørt.
Hvis jeg lukkede øjnene efter Huddersfield kampen og tænkte hvor vi ville stå 30 kampe inde i den efterfølgende sæson, 15/3-2019, så havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det her scenarie. Jeg ærgrer mig gul og grønne skove over, at positvismen ikke skinner igennem hele vejen rundt for det tror jeg ville bære os over linjen.
Hvis vi kan spille CL fodbold næste år, vigtigst kan få flere penge til yderligere genopbygning, så står vi så stærkt. Jeg synes Emery fortjener så meget ros og respekt i en sæson, hvor uheldene/udfordringerne har været massive. Begrænset budget, sæsonskader til keyplayers i Holding og Bellerin (Welbeck), Ramsey/Ozil situation og generelt en enormt ubalanceret trup. Han udfører nærmest mirakler med det materiale. Get in.
MoM: Kosielny. Lige to citater i kan savle lidt over fra herren.
"I had a gash in my leg. The Doc put a staple in to stop the bleeding and then stiches after the game. But there was no way I was leaving the pitch and leaving my team out there without me".
"Like the United game, our teamspirit will be one of the keys too. We need to have that warrior mentality, play for each other & believe in one another. What I liked most is the wonderful teamspirit we showed. We all fought for each other, all played for each other."