Arsenal - Rennes 3-0 (EL) Post match MOM

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply

Hvem var kampens bedste Arsenal spiller?

Poll ended at 21. Mar. 2019 22:56

Cech
0
No votes
Maitland-Niles
1
5%
Mustafi
0
No votes
Koscielny
4
21%
Monreal
0
No votes
Kolasinac
4
21%
Xhaka
0
No votes
Ramsey
7
37%
Ozil
0
No votes
Aubameyang
3
16%
Lacazette
0
No votes
Iwobi
0
No votes
Mhki
0
No votes
Torreira
0
No votes

Total votes: 19

Gabe
Site Moderator

Arsenal - Rennes 3-0 (EL) Post match MOM

Post by Gabe » 14. Mar. 2019 22:56

Wow en uge vi har oplevet. Det er jo mere end hvad vi kunne drømme om. Hvem var MOM i dette fantastiske opgør? :mrgreen: Stem hvis du har set kampen. 8)

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Arsenal - Rennes 3-0 (EL) Post match MOM

Post by Jan BRX » 15. Mar. 2019 0:50

Lige kommet tilbage på B&B efter kampen. Dejligt med en sejr.
Men mange mørke tanker kommer op.
Jeg synes vi på en måde er heldige med en sejr. Vi sejler fuldstændig de første 15-20 min af 2 halvleg. Jeg ved ikke helt præcist hvad der går galt, men skidt så det ud. Heldigvis var Rennes ret ufarlige (og kendte ikke meget til off-side reglen).
Lacazette er totalt overtændt, og burde måske have været vist ud. De tacklinger han lavede var grænsende til det uforsvarlige. Forstod ikke hvorfor Emery ikke skiftede ham ud noget før. PEA brændt igen nogle store chancer. Lidt ærgerligt vi ikke har nogle alternativer oppe foran, så Laca og PEA kan blive presset.
Mustafi er et kapitel for sig selv. Kæmper godt, men laver nogle meget mærkelige ting. Han virker ikke til at have megen fodboldhjerne.
I min verden er Xhaka ikke langt fra Mustafis klasse. Han ser ud til at rydde en masse op. Men han bringer alt for ofte medspillere og forsvar i problemer. Hans boldberøringer og afleveringer bevirker tit, at de andre spillere bliver fanget på vej frem.
Slet ikke noget positivt? Jo, forsvaret gjorde det godt (dog ikke Mustafis skyld). Koscielny er mere og mere fremtrædende som anfører. Monreal stabil efter hans miserable indsats i Rennes. Cech var ok, men havde heller ikke det store at lave.
AMN gør det godt, men skal forbedre sine indlæg. Kolasinac var rigtig god, hjalp Monreal godt mht. Sarri (hw). Samt havde nogen gode indlæg.Ved at være lidt ærgerligt, at vi mister Ramsey. Hans indstilling og figthervilje er flot af en spiller, som forsvinder til sommer. Özil er lidt svær. Han spiller nogle gode bolde, men smider desværre også nogle dumme væk. De koster dog ikke noget. Mht hans arbejdsindsats, så er det mere end jeg forventer af ham.
I sidste ende burde vi have vundet større, men PEA smider nogle store chancer væk.
Kampens spiller Kolasinac eller Koscielny. Går til Kolasinac

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 15. Mar. 2019 2:49

Jan BRX wrote:
15. Mar. 2019 0:50
Lige kommet tilbage på B&B efter kampen. Dejligt med en sejr.
Men mange mørke tanker kommer op.
Jeg synes vi på en måde er heldige med en sejr. Vi sejler fuldstændig de første 15-20 min af 2 halvleg. Jeg ved ikke helt præcist hvad der går galt, men skidt så det ud. Heldigvis var Rennes ret ufarlige (og kendte ikke meget til off-side reglen).
Lacazette er totalt overtændt, og burde måske have været vist ud. De tacklinger han lavede var grænsende til det uforsvarlige. Forstod ikke hvorfor Emery ikke skiftede ham ud noget før. PEA brændt igen nogle store chancer. Lidt ærgerligt vi ikke har nogle alternativer oppe foran, så Laca og PEA kan blive presset.
Mustafi er et kapitel for sig selv. Kæmper godt, men laver nogle meget mærkelige ting. Han virker ikke til at have megen fodboldhjerne.
I min verden er Xhaka ikke langt fra Mustafis klasse. Han ser ud til at rydde en masse op. Men han bringer alt for ofte medspillere og forsvar i problemer. Hans boldberøringer og afleveringer bevirker tit, at de andre spillere bliver fanget på vej frem.
Slet ikke noget positivt? Jo, forsvaret gjorde det godt (dog ikke Mustafis skyld). Koscielny er mere og mere fremtrædende som anfører. Monreal stabil efter hans miserable indsats i Rennes. Cech var ok, men havde heller ikke det store at lave.
AMN gør det godt, men skal forbedre sine indlæg. Kolasinac var rigtig god, hjalp Monreal godt mht. Sarri (hw). Samt havde nogen gode indlæg.Ved at være lidt ærgerligt, at vi mister Ramsey. Hans indstilling og figthervilje er flot af en spiller, som forsvinder til sommer. Özil er lidt svær. Han spiller nogle gode bolde, men smider desværre også nogle dumme væk. De koster dog ikke noget. Mht hans arbejdsindsats, så er det mere end jeg forventer af ham.
I sidste ende burde vi have vundet større, men PEA smider nogle store chancer væk.
Kampens spiller Kolasinac eller Koscielny. Går til Kolasinac
Helt enig i mange af betragtningerne. Men synes kampen kunne gå begge veje. Vi kunne sagtens have scoret nogle flere og Rennes kunne også have scoret. Mustafi laver et kæmpe koks, som er tæt på at koste. Han har kostet ALT for mange point allerede. Han skal skippes, og det kan ikke gå hurtigt nok. Kos' er ved at nå hans pension, så der er noget at arbejde på mht. forsvaret. Men det ved vi jo allesammen. Tsk tsk. Alt i alt, synes jeg det er fair nok at vi går videre. Det dystre er dog, trækker vi eks. Napoli, så skal vi virkelig finde et helt andet spil frem fra galleriet. Og det er jeg lidt i tvivl om vi kan.

Synes det er fint vi ikke har en angriber mere udover Laca/Auba. De burde presse hinanden nok i forvejen. Se bare Laca tidligere på sæsonen, han var absolut ikke tilfreds med at blive skiftet ud hver gang. Bliver svært at please endnu en angriber. Synes Aubameyang har gang i en fantastisk sæson. Han er lidt nede i en dårlig periode, men stadig vanvittig målfarlig. Er selv ambivalent omkring Ramsey. Super spiller og loyal i hans væsen her på falderebet inden han forlader klubben til sommer. Dog ser jeg ham ikke som en 400.000 om ugen spiller og vi har trods alt ikke vundet mesterskabet med ham i alle de år han har været her. Så på den front kan den forsvares. Dog er det selvfølgelig trist at han virkelig skinner igennem pt. Hans position skal selvfølgelig erstattes og det bliver spændende hvem vi henter ind.

Slutteligt, så er det fedt vi er med i kvartfinalen trods alt. Cudos Unai. Og fedt, at Pierre finder masken frem.
Image

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 15. Mar. 2019 9:39

Jeg var meget kritisk undervejs i kampen og syntes det var noget værre rod det meste af tiden, men så ser man Inter ryge ud til Frankfurt og Sevilla til Slavia og bliver mindet om at det er en cupturnering hvor alt kan ske og underhunden ikke har noget at tabe. Hatten af for Rennes for at give den fuld gas over to kampe og sørge for at spillet bliver på deres præmisser.

Ramsey var min MotM. Måske med lidt nostalgiske briller, men han giver alt gennem 80+ minutter og har flere rigtig gode aktioner.

Auba, Cech, Kola, Lolo og AMN syntes jeg også gjorde det godt. Og så må vi også nævne Mhki og Iwobi som bliver sat ind for at få styr på kampen og med det samme tager kontrol. De skulle have været inde tidligere, og både Lacazette og Özil burde have været taget ud tidligere. Torreira-indskiftningen kom også for sent synes jeg, men det er selvfølgelig risky at bruge den tredje indskifter før til allersidst.

Bring on Napoli eller Valencia.
Last edited by FAXE on 15. Mar. 2019 10:03, edited 1 time in total.

SirNicolaas
Normal Bruger

Post by SirNicolaas » 15. Mar. 2019 9:40

15 gode minutter var nok, resten er ikke værd at skrive hjem om! Den dag vi er i stand til at sammensætte 90 gode minutter bliver vi rigtig giftige 😅

Er jeg den eneste der nærmest får det fysisk dårligt af at vi lader Ramsey smutte?! MOTM 🙄

PS. Lad nu Aubameyang, det er hans første gule kort i Arsenal trøjen - han skal nok opføre sig pænt næste kamp!
Last edited by SirNicolaas on 15. Mar. 2019 9:40, edited 1 time in total.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 15. Mar. 2019 9:40

Synes nu også, at vi må give noget kredit til holdet.
Der er jo ikke nogen, der kan spille kampe uden fejl og tillade 1-2 chancer.
Det er ikke sådan, at jeg ikke kan se, at Mustafi er umulig, men det er nok derfor han er sat på bænken og kun bruges, når der er skader, men at få "mørke tanker" ud af en 3-0 sejr hjemme efter 3-1 ude, efter vi har styret Spurs på udebane og slået United hjemme, synes jeg er lidt negativt.

Jeg var ovre og se Utd. kampen, og skrev i kamp-tråden mine betragtninger.
De er faktisk de samme her; Vi kan ikke spille med Özil, Laca og PEA på samme tid (på udebane). Ja, det er gået godt, men det er satset at spille med 3, der ikke kan forsvare. Vi så det også igår, da Miki og Iwobi kommer ind. Pludselig holdt vi på bolden og styrede kampen, efter en periode, hvor de 3 forreste ikke havde holdt på bolden, eller prøvet svære løsninger. Kredit til, at det er gået godt, og selvfølgelig skal man spille sådan, når man skal score 2, men jeg tror også, at det er en Emirates-opstilling, hvor udebanen bliver anderledes.

At vi står i kvartfinalen, har 8 kampe tilbage i ligaen og selv kan afgøre top 4 uden at skulle møde top 6, er det svært at være utilfreds med :-)
Det giver ihvertfald ikke mig mørke tanker!

Ang. kampen, så stor ros til AMN. Måske kan indlæggene forbedres, men har har en stejl stigende kurve, hvor jeg tænker det kommer ved at spille fast.
Om han så kan spille i en 4 back, må vi se, men han var ret god defensiv i 2. halvleg mod Utd og hele kampen igår.
Nogle "eksperter" har efter kampen talt om, at vi skal spille de 2 forreste fast. Det kan jeg godt følge, men jeg synes det bliver mere og mere tydeligt, at Özil skal væk. Jeg kan ikke huske, hvornår han var blandt de 6 bedste mod en god modstander. Vores "største" stjerne skal altså være der i hver kamp!

Ramsey - hvor kommer jeg til at savne dig :-(
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 15. Mar. 2019 10:25

Jeg må sige, at jeg synes det er virkelig ærgerligt at komme på forum og se over halvdelen af postmatch kommentarerne er negative/skeptiske efter en kamp, hvor vi overkommer et svært udgangspunkt og nu står i en EL kvartfinale. Tilmed i en periode i sæsonen hvor vi var deciderede uheldige med ikke at slå Spurs, lige har slået United og tilmed spillet top 4 tilbage i egne hænder. I en første sæson hvor alle mandskaber i Premier League har været udfordret. Det var Guradiola, Mourinho, Klopp, Pochettino. Spillet endda er begyndt at tage endnu mere form. Vi er rigtig giftige, når vi spiller godt. Enig i at vi ikke rammer niveau de første 20 minutter af 2. halvleg, men det fjerner da slet slet ikke min glæde/optimisme. Jeg tror mange Arsenal fans desværre er syre til egen klub. Hvis man lige nu sidder og har en skidt Emery/Arsenal følelse, så har man været fraværende siden 03/04 sæsonen. Sidste år var vores hold i atomer, fanbasen fuldkommen smadret og splittet og en manager var fuldkommen mentalt udkørt.
Hvis jeg lukkede øjnene efter Huddersfield kampen og tænkte hvor vi ville stå 30 kampe inde i den efterfølgende sæson, 15/3-2019, så havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det her scenarie. Jeg ærgrer mig gul og grønne skove over, at positvismen ikke skinner igennem hele vejen rundt for det tror jeg ville bære os over linjen.
Hvis vi kan spille CL fodbold næste år, vigtigst kan få flere penge til yderligere genopbygning, så står vi så stærkt. Jeg synes Emery fortjener så meget ros og respekt i en sæson, hvor uheldene/udfordringerne har været massive. Begrænset budget, sæsonskader til keyplayers i Holding og Bellerin (Welbeck), Ramsey/Ozil situation og generelt en enormt ubalanceret trup. Han udfører nærmest mirakler med det materiale. Get in.

MoM: Kosielny. Lige to citater i kan savle lidt over fra herren.

"I had a gash in my leg. The Doc put a staple in to stop the bleeding and then stiches after the game. But there was no way I was leaving the pitch and leaving my team out there without me".

"Like the United game, our teamspirit will be one of the keys too. We need to have that warrior mentality, play for each other & believe in one another. What I liked most is the wonderful teamspirit we showed. We all fought for each other, all played for each other."
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

FAXE
Normal Bruger

Post by FAXE » 15. Mar. 2019 11:22

Fantastic-Fab wrote:
15. Mar. 2019 10:25
Jeg må sige, at jeg synes det er virkelig ærgerligt at komme på forum og se over halvdelen af postmatch kommentarerne er negative/skeptiske efter en kamp, hvor vi overkommer et svært udgangspunkt og nu står i en EL kvartfinale. Tilmed i en periode i sæsonen hvor vi var deciderede uheldige med ikke at slå Spurs, lige har slået United og tilmed spillet top 4 tilbage i egne hænder. I en første sæson hvor alle mandskaber i Premier League har været udfordret. Det var Guradiola, Mourinho, Klopp, Pochettino. Spillet endda er begyndt at tage endnu mere form. Vi er rigtig giftige, når vi spiller godt. Enig i at vi ikke rammer niveau de første 20 minutter af 2. halvleg, men det fjerner da slet slet ikke min glæde/optimisme. Jeg tror mange Arsenal fans desværre er syre til egen klub. Hvis man lige nu sidder og har en skidt Emery/Arsenal følelse, så har man været fraværende siden 03/04 sæsonen. Sidste år var vores hold i atomer, fanbasen fuldkommen smadret og splittet og en manager var fuldkommen mentalt udkørt.
Hvis jeg lukkede øjnene efter Huddersfield kampen og tænkte hvor vi ville stå 30 kampe inde i den efterfølgende sæson, 15/3-2019, så havde jeg ikke i min vildeste fantasi forestillet mig det her scenarie. Jeg ærgrer mig gul og grønne skove over, at positvismen ikke skinner igennem hele vejen rundt for det tror jeg ville bære os over linjen.
Hvis vi kan spille CL fodbold næste år, vigtigst kan få flere penge til yderligere genopbygning, så står vi så stærkt. Jeg synes Emery fortjener så meget ros og respekt i en sæson, hvor uheldene/udfordringerne har været massive. Begrænset budget, sæsonskader til keyplayers i Holding og Bellerin (Welbeck), Ramsey/Ozil situation og generelt en enormt ubalanceret trup. Han udfører nærmest mirakler med det materiale. Get in.

MoM: Kosielny. Lige to citater i kan savle lidt over fra herren.

"I had a gash in my leg. The Doc put a staple in to stop the bleeding and then stiches after the game. But there was no way I was leaving the pitch and leaving my team out there without me".

"Like the United game, our teamspirit will be one of the keys too. We need to have that warrior mentality, play for each other & believe in one another. What I liked most is the wonderful teamspirit we showed. We all fought for each other, all played for each other."
Nu kiggede jeg lige kommentarerne igennem igen, og det er da bare rimeligt afbalancerede 'analyser' af kampen. Det er vel det en post-match-tråd er til for. At der ikke er kæmpe begejstring skyldes vel at de fleste havde regnet med at vi ville gå videre. Er der nogen specifikke betragtninger du er uenig i?

I øvrigt enig i at det går over al forventning (7 9 13) og at Captain Koscielny er for vild.

Post Reply