Sheffield U-Arsenal (PL) MOM/PMD

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Hvem var mindst dårlige Arsenal-spiller?

Poll ended at 28. Oct. 2019 21:57

Leno
5
29%
Chambers
4
24%
Sokratis
1
6%
Luiz
2
12%
Kola
0
No votes
Xhaka
0
No votes
Guendouzi
0
No votes
Willock
0
No votes
Pepe
1
6%
Aumabeyang
0
No votes
Zaka
3
18%
Ceballos
0
No votes
Lacazette
1
6%
Martinelli
0
No votes

Total votes: 17

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Sheffield U-Arsenal (PL) MOM/PMD

Post by Jan BRX » 21. Oct. 2019 22:57

Stem kun hvis du uheldigvis har set hele kampen.
Afstemningen løber heldigvis kun i 7 dage

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Re: Sheffield U-Arsenal (PL) MOM/PMD

Post by Fedder » 21. Oct. 2019 23:01

Er der nogen der kan fortælle mig hvornår Arsenal sidst har kunne finde ud af at dække i zoner, på dødbolde?

Jan BRX

Post by Jan BRX » 21. Oct. 2019 23:02

Undskyld.
For jer som ikke ved det.
Vi tabte 1-0 på et forsvarskoks.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 21. Oct. 2019 23:05

Fedder wrote:
21. Oct. 2019 23:01
Er der nogen der kan fortælle mig hvornår Arsenal sidst har kunne finde ud af at dække i zoner, på dødbolde?
Er det det som går galt?
Jeg troede bare ikke de dækkede op på grund af den manglende kommunikation og styring.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 21. Oct. 2019 23:08

Jeg ser ingen rationelle grunde til at fortsætte med Emery. Vi har ikke haft en funktionel midtbane i hans tid i klubben.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 21. Oct. 2019 23:09

Fortjent sejr til Sheffield United. Stort tillykke med dem. Og som en af kommentatorerne sagde: "Det må være let at holde med et hold, når man kan forstå hvad de gerne vil."

De har en gameplan. De går på banen og kontrollerer kampen til de scorer et mål. Vi lader dem kontrollere kampen og er ikke tæt på at udnytte det, når de står langt frem på banen for at bygge deres spil op. Emery kommer endnu engang med en forfærdelig gameplan og en naiv tilgang til kampen. Det er op til Joe Willock(!!??) at låse Sheffields forsvar op. Et forsvar der har lukket meget få mål ind i flydende spil. Det er så himmelråbende et amatørforetagende vi har kørende for os for tiden at det, der er mest til grin, er hver dag den mand stadig er i klubben.

For det første skulle han aldrig være kommet til klubben - der kommer han ikke med nok alternativer til det, vi var vant til. Men at klubben ikke tager konsekvensen af, at manden ikke kan sætte et hold op til udebanekampe - hverken sidste sæson hvor 4 pladsen var snublende tæt på hver eneste weekend, men også i denne sæson hvor han har fået et år og to vinduer til at skabe sit eget hold - det kan virkelig smadre klubben og holdet i den næste periode.

Han har hentet en miserabel lejespiller fra Real Madrid og smidt vores mest kreative i skraldespanden. Han bliver ved med at bruge unge spillere der intet har vist og han har ingen plan b, når spillet endnu engang ikke køre.

Jeg kan ikke se, at han kan fortsætte. Selv hvis vi havde vundet i dag og selv hvis vi vinder de næste tre kampe. Der er intet koncept. Intet kreativ og fremadrettet spil. Intet Arsenal.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 21. Oct. 2019 23:11

Kejser wrote:
21. Oct. 2019 23:08
Jeg ser ingen rationelle grunde til at fortsætte med Emery. Vi har ikke haft en funktionel midtbane i hans tid i klubben.
Jeg er desværre enig.
Der sker heller ikke de fremskridt som jeg forventede.
Udover - er indkøb fejlet. Hvorfor kan hverken AW eller UE
Købe en 6'er og er central forsvarer..

phra
Normal Bruger

Post by phra » 21. Oct. 2019 23:12

phra wrote:
21. Oct. 2019 23:11
[quote=Kejser post_id=326638 time=<a href="tel:1571692088">1571692088</a> user_id=13269]
Jeg er desværre enig.
Der sker heller ikke de fremskridt som jeg forventede.
Udover - er indkøb fejlet. Hvorfor kan hverken AW eller UE
Købe en ordentlig 6'er og er central forsvarer der ikke er reject fra en anden klub ..?
[/quote]

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 21. Oct. 2019 23:13

Har mistet troen på Emery.
Kan på en god dag godt se hvad Ole Gunner vil, kan 100 procent se hvad Lampard vil, men efter næsten 1½ år har jeg stadig ingen ide om hvad fanden Emery vil. Vi skifter startopstilling og start formation til hver eneste kamp, 3-5-2, så 4-3-3 så 4-2-3-1.
Der er ingen rød tråd i noget som helst og alt for mange spillere er ikke tæt på at have niveau. Vi har ingen plan A, eller plan B.
Vi har ingen balance mellem dem der skal arbejde og dem der skal skabe, og derfor ser vores midtbane elendig ud i alle kampe.

Pepe har kort sagt været sæsonens flop - en gigantisk fiasko til den pris - han løber konstant ind i hans modstandere, kan ikke drible nogen, er frygtelig et-benet og langsom i hans boldomgang, hvor mange gange er det lige at han kommer i skridt foran bolden og så at sige må fiske den det anden ben?

Ceballos - tja, er vild mostander af at Arsenal ønsker at være en udviklingsklub for de store klubber … men pyha i det mindste har vi ikke forhåndskøb den spanske spiller der er langsommere end tjære. Send blot ham retur til Spanien, er slet, slet ikke god nok til Arsenal el. Pl. Kæmpe skuffelse.

Hvorfor starter Tierney ikke inde?
Hvorfor bliver Xhaka ved med at starte inde, manden er så fucking middelmåddig.
Hvorfor helvede starter Torreira aldrig sammen med Guendozi?
Hvorfor ikke prøve en central midt med Torreira- Guen og Luiz og så Holding ved siden af Sokratis?

Kort sagt - FYR UNAI EMERY.

Eddie Howe eller en træner fra Tyskland. Sæt i gang.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Gunner321
Normal Bruger

Post by Gunner321 » 21. Oct. 2019 23:15

Vores midbane, og især Xhaka, er grundet til vi taber idag. Nøøøøøøj hvor vi mangler nosser. Guendouzi er den eneste der figther. Det er klart ingenting fungerer, når kæderne ikke kan hænge sammen grundet vores midtbane. Er så træt af at se Xhaka på banen. Og så valget af Willock giver ingen mening. Bolden bliver bare trillet spille og roligt frem og tilbage. Ingen dynamik. Er så frustreret :|

Jan BRX

Post by Jan BRX » 21. Oct. 2019 23:33

Pinlig indsats. Vel egentlig kun Chambers, Leno og Guendouzi spillede til standard.
Resten har ikke fortjent min opmærksomed. Og vil derfor ikke gå ind på specifikke spillere.
Det er en elendig Arsenal-forestilling, når man hellere vil citere fra Sky.
Evra: De spiller stadig som tøser hvad angår indstilling og fysik. Kiggede efter Wenger, det er jo hans spillestil.
Carragher: Arsenals indstilling og spillestil har ikke ændret sig de seneste 5-6 år.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 22. Oct. 2019 8:06

UD med Emery og det kan ikke gå hurtigt nok. Jeg er ærlig talt i tvivl om det er Emery eller Henry, der sidder på trænerbænken. Hvor fanden er erfaringen, klassen og den taktiske snilde? Det er som om vi har en uprøvet træner ude på sidelinjen. Mourinho havde vundet mesterskabet med vores trup. Fair nok at indkassere et mål på hjørnespark, det kan ske. Men for helvede hvor er vores offensiv bare uinspirerende, midtbanen ikke-eksisterende, og Chambers og Kola sejler jo rundt på backen. Det er flot du kan tæmme en bold Chambers, men hvad fanden nytter det når du tyrer et indlæg til indkast. Jesus christ. Jeg koger. Mest fordi der er så meget potentiale i truppen. Men hvad vælger vores klovn af en træner. Willock og Saka. For fanden i helvede, i 1. halvleg spillede vi med 10 mand. Willock deltog vel ikke en eneste gang i spillet. Og du kan fryse en vis person ud, men Xhaka bliver udnævnt til anfører, på trods af, at han er langsom, uduelig og gennemsnitlig. Nok er nok. Ud med Emery. Han skal nok nå top 4 i år, det er jeg ikke i tvivl om. Dertil er klassen simpelthen for høj i truppen. Men han vinder ikke mesterskabet til Nord London, det er helt sikkert.

MOM: but we had possesion.
Image

SimonGooner
Normal Bruger

Post by SimonGooner » 22. Oct. 2019 9:08

Helt enig i at kampen i går var elendig og Pepe burde også have scoret.

Men når det så er sagt, så bør vi bakke op om Emery i forhold til vores mål om top-4.

Baseret på præstationen i går og de tandløse udekampe bliver man frustreret, men vi bør vente med at dømme ham til efter 38 kampe.

Vi får intet ud af at fyre ham ny, for der er ingen værdig afløser, der vil kunne nå vores mål i denne sæson. Dermed også sagt at Emery skal forbedre sig og vi skal blive bedre på udebane.

Jeg håber dog, at med Bellerin og Tierney tilbage, at vi får et andet udtryk.

Mon ikke vi snart skal se mere til Özil taget kampen i går i betragtning?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 22. Oct. 2019 9:51

SimonGooner wrote:
22. Oct. 2019 9:08

Tvivler. Nu er det jo managerens stolthed/stædighed der står på spil. Satme elendig beslutningstagen end ikke at have Mesut med på bænken. Nøj, hvor var Willock ringe igår.
Image

Jan BRX

Post by Jan BRX » 22. Oct. 2019 11:46

SimonGooner wrote:
22. Oct. 2019 9:08
Helt enig i at kampen i går var elendig og Pepe burde også have scoret.

Men når det så er sagt, så bør vi bakke op om Emery i forhold til vores mål om top-4.

Baseret på præstationen i går og de tandløse udekampe bliver man frustreret, men vi bør vente med at dømme ham til efter 38 kampe.

Vi får intet ud af at fyre ham ny, for der er ingen værdig afløser, der vil kunne nå vores mål i denne sæson. Dermed også sagt at Emery skal forbedre sig og vi skal blive bedre på udebane.

Jeg håber dog, at med Bellerin og Tierney tilbage, at vi får et andet udtryk.

Selvfølgelig skal man bakke op om sin manager. Men der skal også være plads til positiv/negativ kritik. Og for nuværende er den negative kritik mere end begrundet. Og kan faktisk ikke finde noget positivt. Andet end Bellerin og Tierney er på vej tilbage. Men det kan jo ikke tilskrives Emery.
Midterforsvaret sejler uden støtte fra midtbane. Midtbane har ingen kreative ideer. Bolden bliver bare flyttet tilbage, sidelæns og lidt frem. Et eksempel fra i går: Vi har bolden ved deres straffespark, der går vel 15-20sek og bolden er hos Leno. Og sådan sker det ret ofte. Selv min kæreste kan se, at det er kedelig og uinspireret fodbold.
Når vores anfører går ud og siger, at vi ikke viser “nosser, så har han fuldstændig ret. Men han har vist den samme mangel en stor del af kampene. Nogen siger han ikke spiller den rigtige plads. Men det er lidt ligegyldigt, når han ikke går forrest. Som hans anf.bind kræver. Hvorfor kræve en 6’er ind. Vi har jo allerede en 6’er i Torreira. Emery ønsker bare åbenbart ikke at bruge ham.
Det er også fint, at han vil bruge de unge spillere. Men har virker somme tider blind, når de er på banen. Eksempler i går: Willock sætter ikke et ben rigtigt. Ikke noget med en lille samtale, men bare lade ham fortsætte stilen. Zaka gør det ikke helt dårlgt. Får en ikke-korrekt advarsel. Spiller alle mulige pladser på banen, dog uden den store succes. Virker fysisk skræmt af Sheffield-spillerne. Hjælp ham med en tidligere udskiftning.
Özil er en helt speciel ting, som Emery bruger en masse tid på til pressemøderne. Mange forskellige/forvirrende udmeldinger. Jeg er ikke sikker på, om Özil kan gøre den store forskel. Men giv ham dog en chance.
Min bottom-line: Emery er næsten mere stædig end Wenger. Han virker ikke som en træner, der vil indrømme eventuelle fejl. Og når han har set sig “gal” på en spiller, så skifter han bare ikke mening.
Eksempler: Torreira, Özil.

Det eneste positive lige nu: Freddie er den første (meget) aktive assistent i mange år. Og han er åbenbart også god til de unge spillere. Gad vide hvor langt han er nået i sin manager-/ træner-uddannelse?
Fræk tanke: Lampard gør det godt i Chelsea. Kan Freddie gøre det samme i Arsenal? Han virker fornuftig og engageret. Samt udgyder respekt. Og spillere til manager-roller fungerer jo fint i Holland.

Post Reply