Arsenal - Southampton 2-2 PL

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
MichaelBo
Normal Bruger

Arsenal - Southampton 2-2 PL

Post by MichaelBo » 23. Nov. 2019 10:26

Efter en lang landskamppause, hvor der ikke har været den store opmærksomhed omkring vores klub på grund af trænerudskiftning hos vores lillebror, er det endelig kampdag igen..

Dagens modstander er Southampton, der ligger og roder i bunden, som de vel nok har gjort i flere sæsoner nu. For at jeg skal få troen på vores nuværende hold, træner og klub, vil det kræve at vi - ud over tre sikre point - får en kamp at se, hvor alle er villige til at kæmpe r**** ud af bukserne for holdet, for klubben og til nøds også for træneren. Alt for mange gange har vi set enten en rigtig god start, hvor vi har domineret og spillet flot fodbold med en plan for så at gå kolde, blive usikre eller bare tro det hele kommer af sig selv - eller vi har set kampe, hvor holdet ikke har været klar fra start og først til sidst begynde at spille noget, der ligner fodbold over serie 4 niveau..

Nå, det var det negative. Jeg tror stadig på holdet og til dels også på træneren, selvom det kan være svært i perioder, hvor han mere snakker proces end han uddeler skideballer til de spillere, der stadig underpræsterer i forhold til, hvad vi ved, de kan.

Min håbefulde opstilling:
Seaman
Lauren Campbell Adams Winterburn
Petit Vieria Parlour
Freddie Henry Bergkamp

Min forventede opstilling:
Leno
Bellerin Sokratis Luiz Tierney
Guendouzi Özil Torreira
Saka Aubameyang Lacazette

Ceballos, Holding og Kolasinac skulle være skadede, så de er ude. Ellers har vi vel alle mere eller mindre klar.

Vi har ikke tabt hjemme til Southampton siden 1987 og de er det hold, der har spillet flest udekampe mod os uden at vinde..

Kampen bliver ikke vist på tv, så vi skal på jagt efter et eller andet obskurt stream, der giver computeren virus på nye, uopdagede måder..

Men alligevel..

COYG...!!

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Re: Optakt: Arsenal - Southampton

Post by Jan BRX » 23. Nov. 2019 13:07

Vild med din håbefulde opstilling. Men mon ikke Adams er ved at være for gammel!
Jeg er desværre noget til det punkt, hvor jeg tvivler mere på end tror på Arsenal. Afslutninger og få fejl i defensiven vil være en meget positiv oplevelse. Og en sejr ville være en kæmpe gave.
Da jeg har meget lidt tillid til Emerys evner for tiden, så frygter jeg at han ikke starter Özil og/eller Torreira. Og efter hans seneste interview, så ved man aldrig med brug af Xhaka. Willock kan være en starter, men jeg tror han er for urutineret til at møde et “nedrykningshold”.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 23. Nov. 2019 15:02

Er vild med optakten!

Vind eller forsvind, Emery.

Torreira, Özil, Laca, Pepe & Auba. Få det nu til at fungere.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 23. Nov. 2019 15:05

Og så starter manden ikke Pepe............... klubbens rekordindkøb. Købt af dig, Unai. Spurs vinder et mesterskab før Emery gør.
Image

Jan BRX

Post by Jan BRX » 23. Nov. 2019 15:13

levinas wrote:
23. Nov. 2019 15:05
Og så starter manden ikke Pepe............... klubbens rekordindkøb. Købt af dig, Unai. Spurs vinder et mesterskab før Emery gør.
Hvem ville du tage ud for at spille Pepe?

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 23. Nov. 2019 15:21

Jan BRX wrote:
23. Nov. 2019 15:13
levinas wrote:
Guendouzi.

Torreira
Pepe-Özil-Auba
Laca

Hvis det bliver for offensivt, så vil jeg hellere have Pepe end Laca. Da han kan udfordre, mand til mand. Men vi møder Saints hjemme. Og Emery er jo manageren som vil vinde 5-4 frem for 1-0. Så kan ikke forstå Pepe er på bænken. Også i forhold til han skal tanke selvtillid.
Image

Jan BRX

Post by Jan BRX » 23. Nov. 2019 15:28

levinas wrote:
23. Nov. 2019 15:21
Jan BRX wrote:
23. Nov. 2019 15:13
levinas wrote:
Guendouzi.

Torreira
Pepe-Özil-Auba
Laca

Hvis det bliver for offensivt, så vil jeg hellere have Pepe end Laca. Da han kan udfordre, mand til mand. Men vi møder Saints hjemme. Og Emery er jo manageren som vil vinde 5-4 frem for 1-0. Så kan ikke forstå Pepe er på bænken. Også i forhold til han skal tanke selvtillid.
Kunne blive interessant. Måske en anelse offensivt, men jeg køber den. Vil også hellere bruge Torreira end Guendouzi, som har vaklet lidt.
Men er tilfreds med dagens opstilling. En sejr så vi holder afstand til de bagved placerede hold.

MichaelBo
Normal Bruger

Post by MichaelBo » 23. Nov. 2019 15:31

Jeg tænker også, at dagens opstilling ser fornuftig ud. På papiret virker der til at være en god balance på holdet, hvis dog ikke både Guendouzi og Torreira har tænkt sig at spille for offensivt i dag på samme tid.

Det, jeg har set fra Pepe endnu, er for mig ikke nok til at kræve en startplads. Han virker stadig til ikke at være helt vænnet til spillet i PL, og så foretrækker jeg, at han får muligheden for at komme ind i løbet af kampen..

Jan BRX

Post by Jan BRX » 23. Nov. 2019 18:22

Sikke noget hø (sagt pænt). Vi slipper af sted med 1 point.
Der er ikke så meget positivt, at sige om den kamp. Lacazette arbejder hårdt og scorer 2 mål. Konstellationen Torreira og Guendouzi fungerer faktisk ok i en stor del af kampen. Tierneys indlæg og indsats er ok - synd med straffespark. Efter l morgen ligger vi stadig i top-8.
Det negative vil fylde alt for meget. Og alle er jo klar over, hvad der generelt er galt med Arsenal. Sokratis er for langsom, vil foretrække Mustafi. En anden der godt må få kniven er Pepe. Brug Martinelli som gjorde en forskel da han komme ind. PEA er et lidt mere prekært område. Han viser ikke så meget i øjeblikket. Men at bænke topscorer og anfører (vi har jo allerede mistet en), vil nok være lidt af en satsning.
Og forresten ud med Emery. Han lyder som en embedsmand; masser af fine ord uden egentlig handling.

Gabe
Site Moderator

Re: Arsenal - Southampton 2-2 PL

Post by Gabe » 24. Nov. 2019 10:17

Synes simpelthen det er grotesk at man kan vågne op i dag og at Emery stadig er chefen i Arsenal. Hold nu kæft hvor spillede vi ringe i går og burde jo have tabt den kamp.. Planen var at jeg skulle over vise min kæreste Emirates i år, men kommer jo aldrig til at ske med den klovn, føler med alle vores med fans som er rejst afsted i snart to måneder uden en sejr..
Emery stillede jo egentlig med et udmærket hold i går, men det er som om at al gejst, sjæl og livsglæde er blevet suget ud af det hold.. Tror desværre vi skal vænne os til ham og denne gang elendige bold resten af året, for ledelsen er åbenbart blinde og godt tilfreds..

Post Reply