West Ham - Arsenal

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
Frankster
Normal Bruger

West Ham - Arsenal

Post by Frankster » 9. Dec. 2019 20:46

Positivt med Chambers i midterforsvaret - lad os se, hvad det bringer.
Forstår dog ikke, at Goundozi ikke spiller på midten. Nogle vil sige, at Torreira skal spille 6éren sammen med Xhaka, men dem der så kampen imod Brighton kunne vel (som jeg) se, at Torreira løb for langt frem, og nogle gange i dybden. Dejlig med en midtbane, der tager dybe løb, men det satte hele vores struktur på spil (hvis der var nogen), så jeg synes han fejlede big time!!
En lille kommentar til den kamp var, at både de målhungrende angribere løb for og ventede på den lange bold. Absolut ikke måden at spille Brightons forsvar på, og det tog også Luis 16 forsøg uden en eneste succes, at lande på bænken idag. Endelig.

Et hold på udebane uden 4 der forsvarer...det skal gå galt.
Jeg holder fast i, at vi ikke har plads til Özil i vores trup, og man burde bytte ham ud med Goundozi, da vi så ville have 3, der kan forsvare, og jeg synes også han bringer idéer i sit spil.

COYG
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Re: Westham - Arsenal

Post by levinas » 10. Dec. 2019 8:31

Et par hurtige betragtninger.

- Chambers er CB og ikke højre back. Fat det nu, hvem end som stiller vores hold.
- Sokratis er svær at blive klog på, men det er tydeligt at han IKKE skal danne duo med Luiz.
- Maitland-Niles, hvad er hans foretrukne position egentlig? Habil boldspiller, men får hjerneblødninger ind imellem. Han skal skoles. Talentet er der jo.
- Tierney. Er slemt skuffet indtil videre. Var det det vi brugte så lang tid på at få handlet?
- Xhaka. Farvel, bare farvel. Ord kan ikke beskrive hvor langsom og uduelig du er.
- Torreira, elsker manden. Ham kan vi bygge holdet op omkring.
- Pepe, er slet ikke i tvivl om at manden kommer til at rykke forsvarer i Premier League i næste sæson. Lige nu lider han under en blanding af at han mangler fysik, og han spiller på et hold hvor han ikke har nogle at interagere med. Hele midtbanen er ikke eksisterende. Nøj, hvor ville jeg gerne have set Pepe på vores hold for bare 2-3 år siden :-O
- Martinelli, hvor er den 18-årige knægt bare vild. Ind med ham fremover. Der er pace, aggresivitet og mål i støvlerne. Om det så er Laca der ryger.
- Özil, jeg er kæmpe fan, MEN, hans karriere har peaket. Desværre. Og virker ikke til at Emerys udelukkelse af ham, har gjort ham mindre lad. Der går 10 min. inden vi kommer op på West Hams banehalvdel. Vi er virkelig i en identitetsmæssig krise. Ljungberg praktiserer stadig at spille den op fra målmanden, og det har jeg som fan simpelthen ikke nerver til. Desuden er vores opbyggende spil totalt idé-forladt. Her savner jeg at en spiller som Mesut træder i karakter. Til gengæld, er det også et spørgsmål om selvtillid. Og det håber jeg vender med denne sejr. Ikke bare for Özil, men hele truppen.
- Auba, vildeste angriber som skal spille UP FRONT og ikke på kanten.

Kan vi spille Lacazette som falsk 9'er imod de mindre hold? Han er stærk på bolden, og arbejder for holdet.
Image

IpswichHorse
Normal Bruger

Re: Westham - Arsenal

Post by IpswichHorse » 10. Dec. 2019 18:01

Vi var rædderlige igår. Uden drive uden gejst og først og fremmest uden nogen som helst gameplan. Som jeg også skrev tidligere, så er det utroligt, at Emery har fået lov at drive holdet så langt ind i et sort hul. Der er meget langt til lyset for enden af den tunnelexit, der skal være vores vej tilbage til et pasningsstærkt hold. Desværre er Ljungberg lige så naiv i sin tilgang til den her kamp som Emery ville have været. Han stiller simpelthen uden de to spillere, der kæmper mest, når de er på banen: Laca og Guendou. Til gengæld har han taget Xhaka til nåde og bliver ved med at spille ham med Torreira, der ikke bidraget med meget andet end fejlafleveringer - på nær den ene der skulle vise sig at vende kampen.

Men det var rart at se holdet vende 180 og især Özil kom i bedre spilhumør efter udligningen. Det gjorde en verden til forskel i de 20 minutter det varede.

Men pointen er, at der ikke bliver forlangt noget af spillerne. De forlanger ikke noget af hinanden og tiden med Ljungberg som træner er et mærkeligt ingenmandsland og det kommer især til udtryk når man har et hold fuldt med spillere der ikke tager ansvar eller går forrest.

Tre point er det vigtigste i fodbold. Dem tager vi med og det var meget, meget vigtigt at vi fik lagt lidt afstand til bunden for det kunne se rigtig, rigtig grimt når vi har tabt til City i weekenden. Den kamp skal bare overstås og så krydser jeg fingre for at klubben har fået fingrene ud og en ny træner på plads, når vi er på den anden side af næste weekend. Om det så er Felix Magath eller Bo Johansson. Jeg er iskold. Han skal bare have en gameplan for guds skyld.

Post Reply