Mistet tro på noget som helst.

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Mistet tro på noget som helst.

Post by Den Gale Magiker » 20. May. 2015 22:58

Hej alle - håber i ikke har noget imod at læse et demotiverende og ekstremt farvet indlæg, men hvis i har er det nok bedst i ikke læser det kommende.

Jeg har været en del af sitet i meget kort tid - men fulgt Arsenal rigtig længe. Og jeg har været stolt igennem størstedelen af foråret. og blæret mig med hvor flot fodbold min klub spillede, og hvordan vi skulle deltage i mesterskabskampen "næste år". Men efter at have set de sidste 3 kampe (Swansea, Man U, Sunderland, red.) har jeg endegyldigt mistet troen på et mesterskabsværdigt mandskab til næste år. hvorfor?

Tjah, først og fremmest ligner det at drengene fik at vide i starten af sæsonen at bonusserne ville blive udbetalt efter at 4. pladsen var sikret. Og at alle point efterfølgende ville trækkes fra deres løn. Hvad spillerne og Arsene har formået at præstere de sidste tre kampe er i mine øjne ikke mindre end pinagtigt. Vi har ikke scoret et mål i 3 kampe i træk. (Målet mod United var et selvmål. Gider jeg overhovedet ikke tælle med) I de tre kampe har vi haft 41 forsøg på mål 16 hjørnespark, og en boldbesiddelse på henholdsvis 67%, 42% og 74%.

Og hvordan har Wenger reageret på vores skuffende form? Hmm ja han prøvede Gibbs på venstrebacken og Wilshere i stedet for Coquelin på midten mod Sunderland.. For mig at se ikke den store forskel. Opstilling, taktik og åbenbart teamtalk er den samme. De ligner ikke de gider.
Og jeg kan egentlig godt forstå det. Han ser lidt død ud derude på linjen. Som om han heller ikke rigtig gider. Måske hvis han bruger de samme spillere som spillede godt i første kvartal af 2015.. også selvom de ikke har spillet godt for nylig.. Måske er de trætte og måske har vi nogle mand på bænken der egentlig har liiidt mere lyst til at spille.. men det skal nok gå.

Er egentlig kommet på et sidespor, men er bare så pokkers frustreret. I optakten herinde på Arsenaldebat.dk snakkede alle om at benytte Walcott og muligvis Mozart fra start - spillere der gik direkte ind og skabte chancer. Så hvorfor pokker GØR Wenger ikke noget. Det er ved at benytte de samme spillere om og om igen uanset form og træthed at vi får de skader der ødelægger os sæson efter sæson. Så jeg har mistet troen på Wenger. Han har betydet meget, været en fabelagtig træner for os, og uden ham havde vi måske ikke vundet ligeså meget - for 10 år siden. Han er for konservativ, for ugidelig og for umotiverende. Hvad end han sagde 1. Januar er dulmet, Coquelin-effekten er faldet, og Arsenal ligner lige nu et hold der igen næste år kæmper om Premier League plads nr. 4. Specielt hvis Wenger efterlever hans udsagn om at "Vi ikke mangler en defensiv midt til at tage over for Coquelin når han uden tvivl bliver skadet bla bla" (Heldigvis kan man ikke stole på hans transfer-interviews)

Beklager det negative udbrud. Men min kæreste gad ikke høre på mig.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re: Mistet tro på noget som helst.

Post by Blastino » 20. May. 2015 23:19

Den Gale Magiker wrote:Hej alle - håber i ikke har noget imod at læse et demotiverende og ekstremt farvet indlæg, men hvis i har er det nok bedst i ikke læser det kommende.

Jeg har været en del af sitet i meget kort tid - men fulgt Arsenal rigtig længe. Og jeg har været stolt igennem størstedelen af foråret. og blæret mig med hvor flot fodbold min klub spillede, og hvordan vi skulle deltage i mesterskabskampen "næste år". Men efter at have set de sidste 3 kampe (Swansea, Man U, Sunderland, red.) har jeg endegyldigt mistet troen på et mesterskabsværdigt mandskab til næste år. hvorfor?

Tjah, først og fremmest ligner det at drengene fik at vide i starten af sæsonen at bonusserne ville blive udbetalt efter at 4. pladsen var sikret. Og at alle point efterfølgende ville trækkes fra deres løn. Hvad spillerne og Arsene har formået at præstere de sidste tre kampe er i mine øjne ikke mindre end pinagtigt. Vi har ikke scoret et mål i 3 kampe i træk. (Målet mod United var et selvmål. Gider jeg overhovedet ikke tælle med) I de tre kampe har vi haft 41 forsøg på mål 16 hjørnespark, og en boldbesiddelse på henholdsvis 67%, 42% og 74%.

Og hvordan har Wenger reageret på vores skuffende form? Hmm ja han prøvede Gibbs på venstrebacken og Wilshere i stedet for Coquelin på midten mod Sunderland.. For mig at se ikke den store forskel. Opstilling, taktik og åbenbart teamtalk er den samme. De ligner ikke de gider.
Og jeg kan egentlig godt forstå det. Han ser lidt død ud derude på linjen. Som om han heller ikke rigtig gider. Måske hvis han bruger de samme spillere som spillede godt i første kvartal af 2015.. også selvom de ikke har spillet godt for nylig.. Måske er de trætte og måske har vi nogle mand på bænken der egentlig har liiidt mere lyst til at spille.. men det skal nok gå.

Er egentlig kommet på et sidespor, men er bare så pokkers frustreret. I optakten herinde på Arsenaldebat.dk snakkede alle om at benytte Walcott og muligvis Mozart fra start - spillere der gik direkte ind og skabte chancer. Så hvorfor pokker GØR Wenger ikke noget. Det er ved at benytte de samme spillere om og om igen uanset form og træthed at vi får de skader der ødelægger os sæson efter sæson. Så jeg har mistet troen på Wenger. Han har betydet meget, været en fabelagtig træner for os, og uden ham havde vi måske ikke vundet ligeså meget - for 10 år siden. Han er for konservativ, for ugidelig og for umotiverende. Hvad end han sagde 1. Januar er dulmet, Coquelin-effekten er faldet, og Arsenal ligner lige nu et hold der igen næste år kæmper om Premier League plads nr. 4. Specielt hvis Wenger efterlever hans udsagn om at "Vi ikke mangler en defensiv midt til at tage over for Coquelin når han uden tvivl bliver skadet bla bla" (Heldigvis kan man ikke stole på hans transfer-interviews)

Beklager det negative udbrud. Men min kæreste gad ikke høre på mig.
Du har selvfølgelig lov til at komme ud med dine tanker - især når det omhandler om vores elskede klub, Arsenal FC.

Jeg er også jævnt skuffet over de sidste tre kampe, men helt klart mest Swansea og aftens kamp. Det er to kampe som simpelthen skal vindes, men der er bare ikke så meget andet at sige end, at vi slet ikke var skarpe nok i feltet - både afslutninger, men også den sidste aflevering. Med lidt skarphed, så havde vi slået Swansea og United. Sidstnævnte var vi spillemæssigt ikke bedst - overhovedet - men vi havde mulighederne for at vinde kampen.
Sunderland kampen så jeg kun første halvleg og det var gabende kedeligt.

Hvad skyldes disse kedelige resultater? Træthed er mit bud. Wenger har desværre ikke haft muligheden for at rotere særligt meget, men i de sidste kampe burde han have gjort det lidt oftere. Giroud ligner ikke en der kan spille 90 minutter lige pt. og det går desværre ud over hans afslutninger. Sanchez ligner en uden selvtillid på nuværende tidspunkt, men det lader ikke til at gavne ham, at vi spiller med Özil, Santi og Ramsey på midten. Wenger er desværre ikke helt god nok til at rotere, men der har skader selvfølgelig også noget at skulle have sagt. Oxen, Walcott og Wilshere havde hjulpet sindssyg meget, hvis de ikke havde været skadet store dele af sæsonen. Welbeck havde ligeledes gavnet, hvis han havde været klar.

Et andet punkt er selvfølgelig også "playmaker-helvedet". Det hæmmer vores spil så SINDSSYGT meget! Det er så meget "last year", hvor det ikke gik godt. Wenger har en stor andel i, at det ikke fungere, ligesåvel han havde en stor andel i, at det gik godt.

Hvad angår mesterskabet, så må vi bare anerkende, at vi mangler en verdensklasse keeper, DM og angriber før vi kan komme op og true Chelsea/City. Coq gør det fremragende, men hvis han bliver skadet, så er vi på den. Ospina gør det super, meeeen både ham og Szczesny mangler at tage de sidste par bolde. Giroud er god, men ikke til en hel sæson. Welbeck er et fint taktisk alternativ, men ikke en 20-25 mål i ligaen angriber.

PS. Fortsæt endelig med at skrive herinde!
Torreira <3

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 20. May. 2015 23:30

Skulle vi nu ikke liiiiige… Det vi har mistet de sidste tre kampe er 2. pladsen. I løbet af vores run havde man håbet, men Chelsea fik snævret de små sejre hjem. Særligt QPR kampen var ond, og der mistede jeg personligt det sidste håb. Vi har ikke været gode de sidste tre kampe, men det virker som om, at spillerne mentalt er lidt smadrede. Efteråret var virkelig hårdt, og det krævede vi gik hammer dybt for at komme tilbage. Selvsamme rutchetur var vi på i CL, hvor vi igen skulle komme bagfra. De spillere der bar vores run Ozil, Cazorla og Giroud ser flade ud pt. Og jeg tror også de får en afgørende lufter søndag. Det anser jeg som essentielt, men de her season run in kampe anser jeg som svære at vurdere noget endegyldigt fra. Der er for mange faktorer der spiller ind. Vores sæson var for tre kampe siden stort set ovre - forstå mig ret. Og ja det er frusterende at se på, men sådan er det, og det synes jeg er en tendens vi ser år efter år hos flere hold. Villa imod Saints og Chelsea mod WBA er bare to eksempler. Det som er vigtigt er, at vi ikke har fået nogle skader i den periode, og nu håber jeg virkelig på, at Oxelade og Welbeck kan støde til truppen fredag, og kan få 20-30 minutter søndag. Vores startopstilling mangler speed, og jeg synes det var så oplagt at spille Walcott i dag. Særligt når han også roterede nogle andre, men jeg tror Wenger er bange for at han går i stykker før finalen. Jeg tror han starter den finale. Får en starter søndag, 60 minutter, også spiller han finalen, hvis Oxelade og Welbeck ikke når at blive klar. Vi har brug for den speed, og med Ramsey/Wilshere bliver det for sammenmast. Men altså vi har sikret 3. pladsen, om man bliver 2'er eller 3'er er det samme som at blive 10'er fremfor 11'er i min verden. Men ja, jeg var da også træt af vi ikke får scoret i dag, men tillægger det slet slet ikke nogen værdi i forhold til næste sæson. Det afgører jeg i vinduet, hvor jeg mener vi er en ST og DMC fra at kunne true Chelsea.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 21. May. 2015 11:13

Problemet som jeg ser det er lige netop hvad i nævner: Spillerne som skabte vores fantastiske stime ser trætte og ugidelige ud. Noget som Wenger tydeligvis ikke lægger mærke til, hvorfor han i stedet burde give chancen til nogen som rent faktisk gider - Walcott som skal bevise hvorfor han fortjener en ny kontrakt, eller sælge sig selv bedst muligt i transfervinduet - Mozart som også spiller for en kontrakt, og som altid viser vilje og gejst når han får spilletid. Vi har så fantastisk en bredde, og kan simpelthen ikke forstå at hvis sæsonen er "ovre" som du, Fantastic-Fab, nævner, at Wenger ikke enten sparer de udmattede spillere, samtidig med at han giver andre spillere lov til at bevise deres værd. Et win-win i mine øjne.

Og jo, jeg mener at disse kampe har stor betydning. Jeg ved selv at hvis man slutter sæsonen på en "ligegyldig" plads, men stadig vinder de sidste kampe i sæsonen, giver det tro på mere til næste år. Både fans og spillere vil have godt af at hele klubben hankede op i sig selv og gav det sidste skub fremad mod næste sæson. Vi har set forfærdelige ud, og vores stjernespillere har været elendige på det seneste. Det giver ikke ligefrem selvtillid sommeren over.
Mangler sgu lidt en makker at se fodbold med på The Golden Lion - Min ven er flyttet til Odense :cry:

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 21. May. 2015 11:19

Den Gale Magiker wrote:Og jo, jeg mener at disse kampe har stor betydning. Jeg ved selv at hvis man slutter sæsonen på en "ligegyldig" plads, men stadig vinder de sidste kampe i sæsonen, giver det tro på mere til næste år. Både fans og spillere vil have godt af at hele klubben hankede op i sig selv og gav det sidste skub fremad mod næste sæson. Vi har set forfærdelige ud, og vores stjernespillere har været elendige på det seneste. Det giver ikke ligefrem selvtillid sommeren over.
Alt dette bliver intet problem, når vi hæver trofæet den 30. maj.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 21. May. 2015 11:40

Sikke dog en overreaktion på nogle komplet ligegyldige kampe. :|

Vi sluttede sidste sæson godt af, betød det noget for starten af denne sæson? Ingenting, vi startede af helvede til.

Så længe vi vinder FA trofæet, og ikke skal spille CL-kval næste sæson er det glimrende.

Faktisk er det godt at vi viser svagheder, for vi har mange. Vi skal stadig styrke os markant, vi kan ikke nå langt med Ospina, Coquelin og Giroud som startere, de er middelmådige. Ny VB, og fløj ville også være brugbart.
Nyt brugernavn, please.

Image

Den Gale Magiker
Normal Bruger

Post by Den Gale Magiker » 21. May. 2015 12:22

Kan godt se hvorfor du mener det er en overreaktion. Men er bare utrolig frustreret, for de problemer vi oplevede mod Sunderland og Swansea er problemer som er sket utrolig mange gange i tidligere sæsoner. Vi mangler et alternativ til at spille bolden rundt uden for feltet. Det ligner ikke at vi overhovedet træner hjørnespark, standardsituationer eller indlæg - ALT vores spil ser en-dimensionelt ud. Vi havde samme problem sidste sæson, sæsonen før det, og det eksisterer stadigvæk. Vi har forbedret os på flere parametre, men vi mangler UTROLIG meget, og har gjort det længe.

Så hvornår har jeg lov at reagere som jeg gør? Har ikke lyst til at ende som Liverpool, og til dels hvad der skete med Man U sidste sæson. Wenger har fået utrolig meget tid, og en utrolig lang snor - men det har ikke været godt nok. Jeg savner noget pres fra ledelsen, nogle ambitioner. Hvis vi laver de samme problemer år efter år, skal jeg læne mig tilbage og acceptere det? Vi blev reddet af Coq i januar - Det var i mine øjne mere held end forstand at han havde den effekt han havde.

Seb'82
Normal Bruger

Post by Seb'82 » 21. May. 2015 15:14

Synes nu stadig det bliver en anelse for banalt, når der skrives at Coquelin redder vores sæson og at de sidste tre kampe medfører en mistet tro på mesterskabet næste sæson.

Det er da helt sikkert en medvirkende årsag til et godt forår mht. Coquelin, men der er da en kæmpe række ting, der følger med - og den der sæson efter sæson efter sæson går igen er skader. Vores vigtigste folk er kommet tilbage fra skader omkring januar måned. Özil, Ramsey, Giroud mm. for bare at nævne nogen der medfører, at vi får en noget mere stabil start 11'er med de bedste spillere. Og hvem ved om ikke Ospina ville være kommet på kassen hvis han ikke havde haft småskavanker i efteråret. At Coquelin så griber sin chance og spiller forrygende er det forunderlige, der nogen gang sker i fodbold. Jeg tror personligt også, at han kommer til at se bedre ud, fordi modstanderne ikke har det store kendskab til hans svagheder. I hvert fald i starten af hans gode periode.
Efteråret 2013 spillede vi også forrygende indtil der kom en række skader der smadrede sæsonen fuldstændigt. Så kan man diskutere om Wenger overbelaster spillerne eller om det er rent uheld. Det aner jeg (vi) ikke, men med al den analyse samt de skader de bliver ramt af, så har jeg svært ved at give Wenger skylden.

Mht. de sidste tre kampe, så er det sgu hvad der sker. Holdet har spillet forrygende og øjner lige pludselig en åbning om mesterskabet. Har den flotteste stime i europæisk fodbold. Så vinder Chelsea et par heldige tætte kampe og Arsenal taber dybt ufortjent mod Swansea og selvfølgelig giver det da et dyk i "sulten" og selvtilliden. Et lidt heldigt men fortjent point følger mod United og så et skuffende point i går mod Sunderland, men hvor man i hele kampen spiller dem ned i eget felt og reelt sikrer sig en direkte CL plads, kan jeg have svært ved at hidse mig op over. Kampen på lørdag er i mine øjne også komplet ligegyldig. Vil jeg ha' en sejr: JA, håber jeg på en storsejr med flydende flot spil: JA! men skulle der ske et nyt pointtab, så fred være med det.
Den vigtigste kamp er ugen efter og den skal bare vindes, så har det - specielt med det uheldige efterår - været en flot sæson.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 21. May. 2015 18:55

Fantastic-Fab wrote:Skulle vi nu ikke liiiiige… Det vi har mistet de sidste tre kampe er 2. pladsen. I løbet af vores run havde man håbet, men Chelsea fik snævret de små sejre hjem. Særligt QPR kampen var ond, og der mistede jeg personligt det sidste håb. Vi har ikke været gode de sidste tre kampe, men det virker som om, at spillerne mentalt er lidt smadrede. Efteråret var virkelig hårdt, og det krævede vi gik hammer dybt for at komme tilbage. Selvsamme rutchetur var vi på i CL, hvor vi igen skulle komme bagfra. De spillere der bar vores run Ozil, Cazorla og Giroud ser flade ud pt. Og jeg tror også de får en afgørende lufter søndag. Det anser jeg som essentielt, men de her season run in kampe anser jeg som svære at vurdere noget endegyldigt fra. Der er for mange faktorer der spiller ind. Vores sæson var for tre kampe siden stort set ovre - forstå mig ret. Og ja det er frusterende at se på, men sådan er det, og det synes jeg er en tendens vi ser år efter år hos flere hold. Villa imod Saints og Chelsea mod WBA er bare to eksempler. Det som er vigtigt er, at vi ikke har fået nogle skader i den periode, og nu håber jeg virkelig på, at Oxelade og Welbeck kan støde til truppen fredag, og kan få 20-30 minutter søndag. Vores startopstilling mangler speed, og jeg synes det var så oplagt at spille Walcott i dag. Særligt når han også roterede nogle andre, men jeg tror Wenger er bange for at han går i stykker før finalen. Jeg tror han starter den finale. Får en starter søndag, 60 minutter, også spiller han finalen, hvis Oxelade og Welbeck ikke når at blive klar. Vi har brug for den speed, og med Ramsey/Wilshere bliver det for sammenmast. Men altså vi har sikret 3. pladsen, om man bliver 2'er eller 3'er er det samme som at blive 10'er fremfor 11'er i min verden. Men ja, jeg var da også træt af vi ikke får scoret i dag, men tillægger det slet slet ikke nogen værdi i forhold til næste sæson. Det afgører jeg i vinduet, hvor jeg mener vi er en ST og DMC fra at kunne true Chelsea.
Det forstår jeg ikke. Vi havde i høj grad noget at spille for i går. Hvis vi havde tabt, ville vi være nødt til at vinde sidste kamp for at få tredjepladsen.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 21. May. 2015 23:41

Tidlig start på sæson-evalueringen, men ok.
Det virker imo lidt skudt ved siden af med din kritik, når du baserer den på 2 hjemmekampe, og så oven på den bedste run i ualmindelige tider.
Var det ved jule-tid, kunne jeg forstå kritikken, men er det en skuffelse over, at vi ikke når guldet ? For den troede ingen vel helt realistisk på..eller?

Alle trupper kan forbedres, og det samme gælder Arsenal.
Da Mourinho kom til Chelsea forrige sommer, var det hans vurdering, at det krævede et år, at gøre Chelsea klar.
Det skete så, meeen også fordi han var heldig med skadessituationen og at nogle havde købt en spiller til ham ved navn Hazard (på højde med Messi/Ronaldo imo). Hvordan nåede han så dertil, jo han brugte 2,1 millarder kr. og da Chelsea tidligere havde købt ind til højre og venstre (han købte også selv 8 spillere den første sommer, som tilsammen vel har under 20 kampe), så ser tallene pæne ud, da de kunne sælge til høje priser.
Trækker vi sammenligningen til Arsenal og Wenger, så har jeg før skrevet at den plan, der blev sat i søen, da Rvp blev solgt ,skulle kulminere i 2015/16.
Et hold skulle bygges op, og ser vi på de beløb Chelsea har brugt, har vi ikke (og villet?) købe så stort på en gang. Nej, den unge engelske kerne fik lange kontrakter, og de sidste 2 år, er der så blevet tilføjet et stjernekøb, og nogle kvalitetsspillere til truppen. i hvert sommervindue. Derudover er det sket en modning af de unge spillere og renset ud i de ældre. For dem, der er utålmodige, røvirriterende, men for min del er det samtidig også en del af, hvad jeg kan li ved Arsenal ( selvom jeg har kastet op nogle gange i de sidste 10 år).
Jeg tror vi kommer til at se samme mønster i denne sommer, hvor et stort køb kunne være angriber-posten og så mellemkøbet til midtbanen.
Så må vi se om Podolski og Cambell bliver en del af planen.
Min pointe med alt dette, er at 2 hjemmekampe uden scoringer, ikke forstyrrer mit billede - især når jeg har set mange kampe, hvor vi har scoret og spillet langt værre. Situationen fra mit Arsenal-billede er nemlig således:

- Vi har haft et super forår
- Özil har fået flere muskler på kroppen og har vænnet sig til PL - jeg synes han har spillet et super forår og været omdrejningspunktet sammen med Carzola. Alexis er faldet lidt og skulle have haft flere pauser, men vi er ikke et 1 star team længere.
- Vi har pt. 2 gode til hver plads, undtagen forreste mand og den defensive midt, hvor jeg ser at vi handler i sommeren.
- Flamini og Arteta forventer jeg bliver yderste pladser, og vores kerne har nu en alder med masser af perspektiv i
- Der er mere kamp om pladserne, og vi synes ikke så sårbar, som vi har været tidligere.
- Der er ingen rygter om spillere, der skal forlade Arsenal - ro i truppen og tro på tingene
- Vi skal ikke ud og spille CL kval
- Vi har Gnabry, Akpom, Zelalem, Bielik, Bellerin (måske slået igennem for hurtigt) og Chambers klar som det næste kuld og har lige slået Chelsea i jagten på den næste stjerne, så der er dælme styr på den del.

Jeg vil gerne understrege, at jeg ikke så vores nuværende trup tage guldet, men at jeg glædes ved vores udvikling i foråret, og at vi nu skal tage det næste sæson. Jeg er tilfreds med top 3 og FA-cuppen, men selvfølgelig skuffet over CL og at vi ikke var tættere på guldet.
Meeen, som punkterne understreger, så skal vi nu være der, hvor Arsenal nævnes, når der tales om guld.
Det er også min fornemmelse.

ps - nej, Wenger roterer ikke nok, men havde Walcott startet inde, var der nok 1 eller 2, der havde konkluderet ham taktisk inhabil, når alle ved, at Sunderland står lavt og ikke efterlader plads til Walcotts løb...sådan er der så meget, men dejligt indhop.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 22. May. 2015 5:16

Frankster. Jeg vil gemme sæsonevalueringen til vi kan se vores endelige placering i CL og FA. Har blot et par kommentarer til dit indlæg.

Vi har efter min mening taget et skridt frem med truppen i år. Men langt fra nok og ikke i nærheden af, hvad der kunne forventes. Derfor har vi ikke - som du skriver - to gode spillere til hver plads. Udover de nævnte to pladser, S og DM, vil jeg pege på højre kant, venstre kant, målmand og midterforsvar. Vi har adskillige gange set i denne sæson, at vi benytter spillere udenfor position eller mindre gode spillere på disse pladser. Og jeg tror, at du medregner marginalspillere som Walcott og Ox, som ikke får megen spilletid, selv om de er fit. Jeg synes, at vurderingerne af vores spillere her på forum er overdrevne, og sådan er det nok med fanfora. Efter min mening kan der berettiget sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten hos Ox, Walcott, Mertesacker, Wilshere, Arteta, Szscesny m.fl., som formentlig indgår i dit regnskab for at komme op på to gode pr. plads. De er bestemt ikke dårlige, men er de gode nok til et tophold i PL - til at give os mesterskabet?
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 22. May. 2015 8:47

A. Smith. Jeg er tildels enig omkring behovet for en midterforsvarer. Her kunne vi nok bruge en fra øverste hylde, og det samme gælder målmandsposten.
Jeg synes dog ikke vi er så udsatte her, da vi nu endelig har haft en spiller til at beskytte forsvarene. Kunne jeg bestemme, ville jeg dog bytte Mertesacker ud med en topspiller, men jeg tror ikke på det. Jeg ser Chambers som fremtiden i midterforsvaret, så jeg tror ikke Wenger køber en ekstra, da det vil stoppe udviklingen af ham.

Fløje - jeg synes helt sikkert at Ox og Walcott er/bliver top spillere og derudover skal vi ikke glemme Gnabry, som kan spille på kanten. Ja, men kan altid finde bedre, og de har været skadesramte, men 2 af dem er unge og må blive bedre for hver sæson, og Walcott er på vej tilbage og viste gode tegn den anden aften (vi skal heller ikke glemme, at han leverede 14 assist i pl + omkring 14 mål i PL, 3 sæsoner i træk...men han har været længe om at komme tilbage).
Jeg ved ikke om vi overvurderer vores spillere, men rygter på Chelseas forum går på, at Chelsea ønsker Ox i byttehandlen med Cech og Walcott er rygtet til alle topklubber. Måske en indikation omkring deres niveau, når andre skal vurdere vores spillere.
Talte også med nogle United-fans, der nu håber at Wilshere vil komme til dem, bare fordi der i optakten søndag blev nævnt, at han ville være ideel for dem. Tror bare vi er lidt trætte af skaderne, og det tror jeg kan påvirke vores vurdering af deres niveau og potentiale.
Jeg holder fast i at vi primært mangler en super angriber og et fysisk monster til midten. Målmand og Midterforsvarer er velkommen, men jeg tror ikke på det.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 22. May. 2015 9:16

Alansmith wrote:
Fantastic-Fab wrote:Skulle vi nu ikke liiiiige… Det vi har mistet de sidste tre kampe er 2. pladsen. I løbet af vores run havde man håbet, men Chelsea fik snævret de små sejre hjem. Særligt QPR kampen var ond, og der mistede jeg personligt det sidste håb. Vi har ikke været gode de sidste tre kampe, men det virker som om, at spillerne mentalt er lidt smadrede. Efteråret var virkelig hårdt, og det krævede vi gik hammer dybt for at komme tilbage. Selvsamme rutchetur var vi på i CL, hvor vi igen skulle komme bagfra. De spillere der bar vores run Ozil, Cazorla og Giroud ser flade ud pt. Og jeg tror også de får en afgørende lufter søndag. Det anser jeg som essentielt, men de her season run in kampe anser jeg som svære at vurdere noget endegyldigt fra. Der er for mange faktorer der spiller ind. Vores sæson var for tre kampe siden stort set ovre - forstå mig ret. Og ja det er frusterende at se på, men sådan er det, og det synes jeg er en tendens vi ser år efter år hos flere hold. Villa imod Saints og Chelsea mod WBA er bare to eksempler. Det som er vigtigt er, at vi ikke har fået nogle skader i den periode, og nu håber jeg virkelig på, at Oxelade og Welbeck kan støde til truppen fredag, og kan få 20-30 minutter søndag. Vores startopstilling mangler speed, og jeg synes det var så oplagt at spille Walcott i dag. Særligt når han også roterede nogle andre, men jeg tror Wenger er bange for at han går i stykker før finalen. Jeg tror han starter den finale. Får en starter søndag, 60 minutter, også spiller han finalen, hvis Oxelade og Welbeck ikke når at blive klar. Vi har brug for den speed, og med Ramsey/Wilshere bliver det for sammenmast. Men altså vi har sikret 3. pladsen, om man bliver 2'er eller 3'er er det samme som at blive 10'er fremfor 11'er i min verden. Men ja, jeg var da også træt af vi ikke får scoret i dag, men tillægger det slet slet ikke nogen værdi i forhold til næste sæson. Det afgører jeg i vinduet, hvor jeg mener vi er en ST og DMC fra at kunne true Chelsea.
Det forstår jeg ikke. Vi havde i høj grad noget at spille for i går. Hvis vi havde tabt, ville vi være nødt til at vinde sidste kamp for at få tredjepladsen.
Ahh. Den er lidt søgt den der. Jeg tager før Swansea-kampen, da det er det som der bliver konkluderet på, og vurderet at vi ikke har klasse nok til noget som helst næste år. Jeg siger bare, at før Swansea kampen, så var alt mere eller mindre afgjort. At vi med et nederlag til Swansea, kryds med United og kryds med Sunderland har afgjort 3. pladsen, synes jeg illustrerer det meget godt. Som sagt synes jeg forskellen på at blive 2'er eller 3'er er mere eller mindre ligegyldig.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 22. May. 2015 9:21

Alansmith wrote:Frankster. Jeg vil gemme sæsonevalueringen til vi kan se vores endelige placering i CL og FA. Har blot et par kommentarer til dit indlæg.

Vi har efter min mening taget et skridt frem med truppen i år. Men langt fra nok og ikke i nærheden af, hvad der kunne forventes. Derfor har vi ikke - som du skriver - to gode spillere til hver plads. Udover de nævnte to pladser, S og DM, vil jeg pege på højre kant, venstre kant, målmand og midterforsvar. Vi har adskillige gange set i denne sæson, at vi benytter spillere udenfor position eller mindre gode spillere på disse pladser. Og jeg tror, at du medregner marginalspillere som Walcott og Ox, som ikke får megen spilletid, selv om de er fit. Jeg synes, at vurderingerne af vores spillere her på forum er overdrevne, og sådan er det nok med fanfora. Efter min mening kan der berettiget sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten hos Ox, Walcott, Mertesacker, Wilshere, Arteta, Szscesny m.fl., som formentlig indgår i dit regnskab for at komme op på to gode pr. plads. De er bestemt ikke dårlige, men er de gode nok til et tophold i PL - til at give os mesterskabet?
Sindssygt du smider Ox og Wilshere ind i den der. Jeg er med på de begge to har været forstyrrede af skader, men lige præcis de to har nok klubbens højeste topniveau. Vi skal selvfølgelig ikke bygge holdet op omkring dem endnu, men at sige de ikke er gode nok... Det er vanvittigt. Kommer de over de forbandede skader hele tiden, så er de vores rygrad de næste mange år. Jeg ser langt mere potientiale i de to end f.eks. end Ramsey. Forskellen er bare Ramsey er god til at holde sig skadesfri, selvom hans baglår har drillet lidt i år.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 22. May. 2015 11:48

Frankster wrote:Hazard (på højde med Messi/Ronaldo imo)
:shock: :shock:

Der kan man vidst tale om at overvurdere en spiller. Han når dem end ikke til sokkeholderne. Godt indlæg ellers.
Nyt brugernavn, please.

Image

Post Reply