Mistet tro på noget som helst.

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Mistet tro på noget som helst.

Post by Alansmith » 22. May. 2015 15:50

Fantastic-Fab wrote:
Alansmith wrote:Frankster. Jeg vil gemme sæsonevalueringen til vi kan se vores endelige placering i CL og FA. Har blot et par kommentarer til dit indlæg.

Vi har efter min mening taget et skridt frem med truppen i år. Men langt fra nok og ikke i nærheden af, hvad der kunne forventes. Derfor har vi ikke - som du skriver - to gode spillere til hver plads. Udover de nævnte to pladser, S og DM, vil jeg pege på højre kant, venstre kant, målmand og midterforsvar. Vi har adskillige gange set i denne sæson, at vi benytter spillere udenfor position eller mindre gode spillere på disse pladser. Og jeg tror, at du medregner marginalspillere som Walcott og Ox, som ikke får megen spilletid, selv om de er fit. Jeg synes, at vurderingerne af vores spillere her på forum er overdrevne, og sådan er det nok med fanfora. Efter min mening kan der berettiget sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten hos Ox, Walcott, Mertesacker, Wilshere, Arteta, Szscesny m.fl., som formentlig indgår i dit regnskab for at komme op på to gode pr. plads. De er bestemt ikke dårlige, men er de gode nok til et tophold i PL - til at give os mesterskabet?
Sindssygt du smider Ox og Wilshere ind i den der. Jeg er med på de begge to har været forstyrrede af skader, men lige præcis de to har nok klubbens højeste topniveau. Vi skal selvfølgelig ikke bygge holdet op omkring dem endnu, men at sige de ikke er gode nok... Det er vanvittigt. Kommer de over de forbandede skader hele tiden, så er de vores rygrad de næste mange år. Jeg ser langt mere potientiale i de to end f.eks. end Ramsey. Forskellen er bare Ramsey er god til at holde sig skadesfri, selvom hans baglår har drillet lidt i år.
Jeg synes, at dit sidste indlæg her mangler objektivitet. Wilshere og Ox har for det første ikke højeste topniveau i klubben. Det tror jeg, at flertallet vil give mig ret i. Hos os har Sanchez, Özil, Giroud og måske Koscielny højeste topniveau. For det andet har jeg svært ved at se, at Wilshere og Ox har leveret en stime af gode præstationer, selv i perioder uden skader. Det handler bl.a. om manglende end product, som så mange peger på.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 22. May. 2015 16:47

Alansmith wrote:
Fantastic-Fab wrote:
Alansmith wrote:Frankster. Jeg vil gemme sæsonevalueringen til vi kan se vores endelige placering i CL og FA. Har blot et par kommentarer til dit indlæg.

Vi har efter min mening taget et skridt frem med truppen i år. Men langt fra nok og ikke i nærheden af, hvad der kunne forventes. Derfor har vi ikke - som du skriver - to gode spillere til hver plads. Udover de nævnte to pladser, S og DM, vil jeg pege på højre kant, venstre kant, målmand og midterforsvar. Vi har adskillige gange set i denne sæson, at vi benytter spillere udenfor position eller mindre gode spillere på disse pladser. Og jeg tror, at du medregner marginalspillere som Walcott og Ox, som ikke får megen spilletid, selv om de er fit. Jeg synes, at vurderingerne af vores spillere her på forum er overdrevne, og sådan er det nok med fanfora. Efter min mening kan der berettiget sættes spørgsmålstegn ved kvaliteten hos Ox, Walcott, Mertesacker, Wilshere, Arteta, Szscesny m.fl., som formentlig indgår i dit regnskab for at komme op på to gode pr. plads. De er bestemt ikke dårlige, men er de gode nok til et tophold i PL - til at give os mesterskabet?
Sindssygt du smider Ox og Wilshere ind i den der. Jeg er med på de begge to har været forstyrrede af skader, men lige præcis de to har nok klubbens højeste topniveau. Vi skal selvfølgelig ikke bygge holdet op omkring dem endnu, men at sige de ikke er gode nok... Det er vanvittigt. Kommer de over de forbandede skader hele tiden, så er de vores rygrad de næste mange år. Jeg ser langt mere potientiale i de to end f.eks. end Ramsey. Forskellen er bare Ramsey er god til at holde sig skadesfri, selvom hans baglår har drillet lidt i år.
Jeg synes, at dit sidste indlæg her mangler objektivitet. Wilshere og Ox har for det første ikke højeste topniveau i klubben. Det tror jeg, at flertallet vil give mig ret i. Hos os har Sanchez, Özil, Giroud og måske Koscielny højeste topniveau. For det andet har jeg svært ved at se, at Wilshere og Ox har leveret en stime af gode præstationer, selv i perioder uden skader. Det handler bl.a. om manglende end product, som så mange peger på.
Jeg synes det er forkert, at du gør alt ud i statistikker. Rosicky har du tidligere været efter også. Tror det er Ox du hentyder mht. til manglende mål eller assist når han spiller en af de tre forreste. Men at kigge på det på den måde er en forsimpling af spillet i min verden. Rosicky, Oxelade, Jack og Ozil eksempelvis leverer så meget andet. Jack skaber overtal, når han bruger sine burst forbi modstanderen. Skaber et overtal så de tre forreste kan få muligheden for at sætte sidste eller næstsidste fod på. Jeg her helt tosset med Ox, selvom jeg er træt af hans skader. Han har evnen, hvor han kan eje kampen. Kan tage greb om kampen og drive den frem. Det er meget få spillere der kan det. Ox er en af dem. De spillere du nævner er jeg enig minus Giroud som jeg synes er meget konstant i hans all-around play. Solidt niveau men ikke et uhørt max. Sanchez, Ozil og Kosielny er jeg enig i. Men samme kategori sætter jeg Ox og Jack. De har desværre bare ikke haft mulighed for at vise det uge efter uge.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 22. May. 2015 16:51

Jeg opgør ikke alting i statistikker. Og i denne diskussion bringer du det på banen. Det handler om kompetencer. Og det er helt subjektivt, når du sætter Wilshere og Ox på niveau med de andre nævnte.

Edit: jeg overser muligvis noget vedr. Ox, men jeg har det modsatte indtryk af ham. At han er totalt svingende i sine præstationer og ofte ganske anonym, når han får chancen. Og så lider han under, at han spilles på varierende pladser. Jeg tror, at der er en årsag til, at han ikke får megen spilletid, selv når han er fit.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Frankster
Normal Bruger

Re:

Post by Frankster » 22. May. 2015 19:36

Fabregas4 wrote:
Frankster wrote:Hazard (på højde med Messi/Ronaldo imo)
:shock: :shock:

Der kan man vidst tale om at overvurdere en spiller. Han når dem end ikke til sokkeholderne. Godt indlæg ellers.
Synes du virkelig det er så slemt. Han er måske efter dem på at score mål, men mange af deres kommer altså mod hold, der sælger den på forhånd.
Derudover er han noget yngre, og han mangler vel bare lidt slutprodukt.
Jeg er meget imponeret over ham, og i PL ser man ingen spiller på den måde, hvor modstanderen dedikerer 2-3 spillere, hver gang han har bolden.
Om ikke lige så god (endnu), så er han en klar 3ér (du må gerne byde ind med, hvem der skulle være bedre), hvad vel giver en form for berettigelse til at vurdere ham på niveau/tæt på.
Jeg vil dog gerne medgive at de er på deres egen planet, men jeg synes han har opnået lige så meget i PL som Ronaldo gjorde i den alder.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

Fabregas4
Normal Bruger

Re: Re:

Post by Fabregas4 » 23. May. 2015 11:43

Frankster wrote:
Fabregas4 wrote:
Frankster wrote:Hazard (på højde med Messi/Ronaldo imo)
:shock: :shock:

Der kan man vidst tale om at overvurdere en spiller. Han når dem end ikke til sokkeholderne. Godt indlæg ellers.
Synes du virkelig det er så slemt. Han er måske efter dem på at score mål, men mange af deres kommer altså mod hold, der sælger den på forhånd.
Derudover er han noget yngre, og han mangler vel bare lidt slutprodukt.
Jeg er meget imponeret over ham, og i PL ser man ingen spiller på den måde, hvor modstanderen dedikerer 2-3 spillere, hver gang han har bolden.
Om ikke lige så god (endnu), så er han en klar 3ér (du må gerne byde ind med, hvem der skulle være bedre), hvad vel giver en form for berettigelse til at vurdere ham på niveau/tæt på.
Jeg vil dog gerne medgive at de er på deres egen planet, men jeg synes han har opnået lige så meget i PL som Ronaldo gjorde i den alder.
Klar 3'er i verden?!?! Seriøst? Neymar er tæt på 40(!!!) mål og Suarez har været hjernedød igen siden han faldet til i Barca. Hvis der er nogen der er klar 3'er/4'er så er det dem.

Neymar, Suarez, Robben, Ribery, Alexis, Ibra, Benzema, Reus, Modric, Yaya, T. Silva, Ramos, Silva, Aguero, Özil, Bale, og sikkert flere er bedre spillere eller har alle præsteret bedre end ham over de seneste sæsoner.

Denne sæsons PL vinder må være en af de svageste vindere overhovedet, sammenlign ham bare med de 3 forrige, Bale, Suarez, og Rvp, så er hans præstationer jo minimale, og i den grad udtryk for hvor svag PL er i øjeblikket.

Hans præstationer i CL og ved VM var desuden helt usynlige.

Ronaldo var verdens bedste og scorede 31 mål i PL i den alder(endda yngre, 23 år)... Men du mener oprigtigt at Hazard har opnået lige så meget?

Det må være PL hypen, det drejer sig om. Andre grunde kan jeg ikke komme på for hvorfor en mand med så få bedrifter og mindeværdige præstationer kan vurderes så højt.
Nyt brugernavn, please.

Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 23. May. 2015 14:00

Nu er det vel fair at en vurdering sker på det seneste år, hvad gør den mest aktuel.
Det undrer mig lidt, at du har spillere fra PL i din argumentation for spillere, der har leveret bedre, når han netop er kåret af både presse, FA og spillere som den bedste i denne sæson. Sidste sæson vandt han årets unge spiller og var blandt de sidste 3 kandidater, da Suarez fortjent vandt den.
Så jeg synes det bliver lidt svært for dig at argumentere for at dine pl spillere er bedre...synes du ikke?

Spillere peaker forskelligt, og nogle er gode på landsholdet (Messi har aldrig være kendt for det), men nej, jeg synes ikke han var så høj klasse sidste sæson, som jeg mener han har udviklet sig til nu. Og en spiller skal vel vurderes hvor god han er nu og ikke for et år siden.
Ja, jeg kan se din pointe omkring Ronaldo havde vundet mere og scorede mere, men det er vel heller ikke essensen i mit indlæg/argument, så si bare top 2 fra, hvis det gør det lettere, men når man taler om impact på sit hold, synes jeg sammenligningen er ok.
Ja, jeg mener Hazard er den 3. bedste lige nu (baseret på denne sæson), og de nærmeste kandidater for mig er Ibra og Suarez.
Neymar, ja, han leverer på Barcas hold blandt stjerner, men Hazard står for alt offensivt mere eller mindre i en liga, der er meget hårdere.
Mit gæt er at vi kommer til at se verdens største handel om 2 år, hvor Hazard skal erstatte Ronaldo i Real.

Men sådan er fodbold - det er følelser og vurderinger, som gør snakken sjov, og de spillere som du nævner udover PL er svære at sammenligne, når de spiller i lettere turneringer med vinterpause.
Jeg ser det sådan her - skulle jeg vælge Neymar eller Hazard til et midterhold i PL ( den hårdeste liga i verden er vi vel enige om) og vurdere, hvem der ville få mest betydning, er jeg på ingen måde i tvivl.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 24. May. 2015 13:59

Frankster wrote:Nu er det vel fair at en vurdering sker på det seneste år, hvad gør den mest aktuel.
Det undrer mig lidt, at du har spillere fra PL i din argumentation for spillere, der har leveret bedre, når han netop er kåret af både presse, FA og spillere som den bedste i denne sæson. Sidste sæson vandt han årets unge spiller og var blandt de sidste 3 kandidater, da Suarez fortjent vandt den.
Så jeg synes det bliver lidt svært for dig at argumentere for at dine pl spillere er bedre...synes du ikke?

Spillere peaker forskelligt, og nogle er gode på landsholdet (Messi har aldrig være kendt for det), men nej, jeg synes ikke han var så høj klasse sidste sæson, som jeg mener han har udviklet sig til nu. Og en spiller skal vel vurderes hvor god han er nu og ikke for et år siden.
Ja, jeg kan se din pointe omkring Ronaldo havde vundet mere og scorede mere, men det er vel heller ikke essensen i mit indlæg/argument, så si bare top 2 fra, hvis det gør det lettere, men når man taler om impact på sit hold, synes jeg sammenligningen er ok.
Ja, jeg mener Hazard er den 3. bedste lige nu (baseret på denne sæson), og de nærmeste kandidater for mig er Ibra og Suarez.
Neymar, ja, han leverer på Barcas hold blandt stjerner, men Hazard står for alt offensivt mere eller mindre i en liga, der er meget hårdere.
Mit gæt er at vi kommer til at se verdens største handel om 2 år, hvor Hazard skal erstatte Ronaldo i Real.

Men sådan er fodbold - det er følelser og vurderinger, som gør snakken sjov, og de spillere som du nævner udover PL er svære at sammenligne, når de spiller i lettere turneringer med vinterpause.
Jeg ser det sådan her - skulle jeg vælge Neymar eller Hazard til et midterhold i PL ( den hårdeste liga i verden er vi vel enige om) og vurdere, hvem der ville få mest betydning, er jeg på ingen måde i tvivl.
Jeg nævner flere sæsoner, for du kan ikke være sikker på om en spiller vedvarer det høje niveau han viser i en sæson. Se bare Di Maria sidste år, hvor han var rated blandt verdens bedste, men er røget tilbage på sit vanlige niveau nu. Jeg har PL spillere med fordi de har præsteret bedre og på et højere niveau i længere tid. Ozil var bedre i Real, Sanchez bedre sidste år og imo ligeså god i år, Aguero, foruden skader, ville være den bedste i PL imo, Yaya og Silva har vundet to liga-titler med City, etc.

Jeg synes ærlig ikke han er så meget bedre end sidste år, at Chelsea har vundet ligaen har været en stor andel i hans hype imo.
Stærkt uenig omkring Ronaldo også mht. impact, jeg synes ikke Hazard er i nærheden af det Ronaldo leverede dengang, han er end ikke i nærheden af det vi har set Bale, Suarez, Rvp, Rooney, Drogba etc, levere over de seneste par år. Ronaldo var en freak, må indrømme at jeg synes sammenligningen med ham er helt hen i vejret.

Baseret på denne sæson? Hvorfor har du så Ibra med? Hvis vi kun går udfra denne sæson, så har Ronaldo, Messi, Neymar, Robben, og Suarez klart været bedre imo. Og hvor var Hazard i CL? Han blev overstrålet fuldkommen i PSG kampene af mange spillere. Hvorimod Neymar scorede i BEGGE kvartfinale-kampe mod PSG, faktisk scorede han 5 mål PSG da han også scorede mod dem begge gange i gruppespillet. Og så var der jo også semifinalerne mod Bayern, hvor han også banker flere mål ind i begge kampe. Hjernedød spiller.

Nej, jeg sådan set ikke enig at PL er den hårdeste liga. Den hårdsete turnering må først og fremmest være Champions League. Den spanske liga er også bedre, det må man efterhånden erkende når vi ser de respektive hold i Europa. Vinterpausen/ikke nogen pause synes jeg også er en overvurderet størrelse, som man bruger som undskyldning for PL hold/spillere. De spanske spillere får lov til at hvile lidt, men straks når de er tilbage er der Copa Del Rey, CL og ligaen nærmest hver 3. dag nonstop. Sevilla og Barca har siden nytår spillet op til ca. 35 kampe, hvilket er sindsygt.

Det forstår jeg ikke rigtigt. Hvorfor vælge i mellem dem på et midterhold? Hvorfor ikke hvem der kunne komme på holdet af det bedste hold i verden? For så er der ingen tvivl, Neymar starter allerede for det bedste hold i verden, og Hazard ville ikke kunne slå ham af. 40 mål mod Hazard 12-13 stykker uden straffespark taler for sig selv. Og det er ikke en gang kun mål det handler om, Neymar er helt outstanding på efterhånden samtlige barometer. Hvis du gerne vil se hans impact uden Messi og Suarez, så se bare præstationer for Brasilien, hvor han ligeledes er fremragende. Hazard derimod er pinligt usynlig for Belgien.
Nyt brugernavn, please.

Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 24. May. 2015 14:59

Fabregas4

Af alle de spillere du nævner fra PL har Hazard været nomineret højere de sidste 2 år og har vundet den i år.
Ergo er han altså bedre end Özil, Yaya, Silva, Aguero og Sanchez de sidste 2 år. Du kan sige, at Aguero har været bedre i længere tid, men det kommer jo an på alderen!

Ronaldo - tag lige og læs, hvad jeg skriver istedet for at søge konklusioner, der støtter dine argumenter.
Jeg skriver du kan tage Ronaldo og Messi ud af regnestykket, da de har været et niveau over, men jeg synes at Hazards impact på Chelseas, kan sammenlignes med Ronaldos på Uniteds. Med det mener jeg han skiller sig ud, og er klart den vigtigste for dem - adspurgt mine 3 Chelsea venner, så støtter de mig her, og for dem, er han klart deres stjerne ( på et hold med stjerner).

Du spørger hvorfor Ibra, og derefter konkluderer du hvem der har været bedre..."IMO"
Det spørgsmål, og dit eget svar derpå, kommer vi vist ingen vegne med :-)

Du sammenligner en CUP turnering med PL og konkluderer den er hårdere.
Var Liverpool så det bedste hold i verden, da de vandt den, eller kunne man konkludere, at den vindes af de hold, der topper på det rigtige tidspunkt og har/kan have heldet med sig i evt. lodtrækning, hvor La Liga/Pl vindes af det hold, der viser sin styrke over en hel sæson?
Nej, Liverpool var ikke det bedste hold i verden, og jeg tror du står temmelig alene i din vurdering af CL som den hårdeste liga.
Den er tydeligvis svær at vinde, men svær at sammenligne med de andre turneringer.
Min pointe er selvfølgelig, at PL er hårdest på grund af styrken og intensiteten i alle kampe, og at den spilles uden pause.
At levere over en hel sæson på det høje niveau, er sgu mere imponerende end at komme langt i CL - imo. Derudover er Hazard mere alene om det, end Neymar eksempelvis er på Barcas hold, hvor der vel er 5 spillere i top20, hvor Chelsea har 1-2.

Neymar
Tjah, nu siger jeg ikke han er dårlig, og vi er måske fremme ved smag.
Du henviser til nogle vigtige scoringer, men de kampe jeg har set ham spille mod store hold i år, så har han ikke skabt noget selv, og mange af de mål han har scoret er på opspil inde i feltet fra Messi og Suarez (kan godt være han har afdriblet 2 fra Granada på en solskinsdag).
Jeg er ikke så imponeret som dig, men fair nok, det er jo bare din holdning.

Jeg tror Neymar ville få problemer, hvis Hazard var i Barca, men grunden til at jeg nævner et midterhold i PL, er selvfølgelig, da ligaen er hårdest og det virker åndsvagt at vælge et hold, hvor 1 af dem spiller. Det ville være det samme at sætte op, om Neymar ville skubbe Hazard på bænken på sin plads, hvis han kom til Chelsea! ( og nej, du behøver ikke skrive, at han kunne komme på, og det modsatte ikke kunne ske - jeg kan godt se, at der er flere pladser åbne i Chelseas angreb...men jeg håber du fanger pointen)

Det handler om smag, og jeg synes så absolut at Neymar er i top 10 i verden på de forreste 3, og kan nogle specielle ting, men Hazard er bare bedre i mine øjne. Well, jeg lader ligge her, da vi ikke kommer det nærmere end, at du foretrækker Neymar hvor jeg vælger hazard. Dine argumenter omkring at spillerne i Pl skulle være bedre, står dog ret svagt.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 26. May. 2015 12:55

Frankster wrote:Fabregas4

Af alle de spillere du nævner fra PL har Hazard været nomineret højere de sidste 2 år og har vundet den i år.
Ergo er han altså bedre end Özil, Yaya, Silva, Aguero og Sanchez de sidste 2 år. Du kan sige, at Aguero har været bedre i længere tid, men det kommer jo an på alderen!

Ronaldo - tag lige og læs, hvad jeg skriver istedet for at søge konklusioner, der støtter dine argumenter.
Jeg skriver du kan tage Ronaldo og Messi ud af regnestykket, da de har været et niveau over, men jeg synes at Hazards impact på Chelseas, kan sammenlignes med Ronaldos på Uniteds. Med det mener jeg han skiller sig ud, og er klart den vigtigste for dem - adspurgt mine 3 Chelsea venner, så støtter de mig her, og for dem, er han klart deres stjerne ( på et hold med stjerner).

Du spørger hvorfor Ibra, og derefter konkluderer du hvem der har været bedre..."IMO"
Det spørgsmål, og dit eget svar derpå, kommer vi vist ingen vegne med :-)

Du sammenligner en CUP turnering med PL og konkluderer den er hårdere.
Var Liverpool så det bedste hold i verden, da de vandt den, eller kunne man konkludere, at den vindes af de hold, der topper på det rigtige tidspunkt og har/kan have heldet med sig i evt. lodtrækning, hvor La Liga/Pl vindes af det hold, der viser sin styrke over en hel sæson?
Nej, Liverpool var ikke det bedste hold i verden, og jeg tror du står temmelig alene i din vurdering af CL som den hårdeste liga.
Den er tydeligvis svær at vinde, men svær at sammenligne med de andre turneringer.
Min pointe er selvfølgelig, at PL er hårdest på grund af styrken og intensiteten i alle kampe, og at den spilles uden pause.
At levere over en hel sæson på det høje niveau, er sgu mere imponerende end at komme langt i CL - imo. Derudover er Hazard mere alene om det, end Neymar eksempelvis er på Barcas hold, hvor der vel er 5 spillere i top20, hvor Chelsea har 1-2.

Neymar
Tjah, nu siger jeg ikke han er dårlig, og vi er måske fremme ved smag.
Du henviser til nogle vigtige scoringer, men de kampe jeg har set ham spille mod store hold i år, så har han ikke skabt noget selv, og mange af de mål han har scoret er på opspil inde i feltet fra Messi og Suarez (kan godt være han har afdriblet 2 fra Granada på en solskinsdag).
Jeg er ikke så imponeret som dig, men fair nok, det er jo bare din holdning.

Jeg tror Neymar ville få problemer, hvis Hazard var i Barca, men grunden til at jeg nævner et midterhold i PL, er selvfølgelig, da ligaen er hårdest og det virker åndsvagt at vælge et hold, hvor 1 af dem spiller. Det ville være det samme at sætte op, om Neymar ville skubbe Hazard på bænken på sin plads, hvis han kom til Chelsea! ( og nej, du behøver ikke skrive, at han kunne komme på, og det modsatte ikke kunne ske - jeg kan godt se, at der er flere pladser åbne i Chelseas angreb...men jeg håber du fanger pointen)

Det handler om smag, og jeg synes så absolut at Neymar er i top 10 i verden på de forreste 3, og kan nogle specielle ting, men Hazard er bare bedre i mine øjne. Well, jeg lader ligge her, da vi ikke kommer det nærmere end, at du foretrækker Neymar hvor jeg vælger hazard. Dine argumenter omkring at spillerne i Pl skulle være bedre, står dog ret svagt.
Ift. de sidste 2 år, ja, men vil stadig mene de andre har vist mere og haft bedre sæsoner over deres karriere, derfor ser jeg dem stadig som bedre spillere, men ja, lad os om Hazard kan vedholde formen, som også var mit argument længere oppe. Alder er mindre vigtig, mange mener Özil og Fabregas fx var bedre tidligere i deres karriere, det er ikke alle der bliver bedre med alderen.

Jeg snakker om Ronaldo udelukkende i datid dvs. om hans tid i United.. det er måske der lige skal ”tag lige og læse”. Han er ikke i nærheden den sæson Ronaldo havde dengang, 42 mål, vinder CL og PL for sit hold, og var uden tvivl verdens bedste. Vi er vel begge enige med dine Chelsea venner, men det kan jeg ikke lige se hvad vi skal bruge til i denne diskussion.

Jeg spørger om Ibra fordi han har haft en mindre god og skades-plaget sæson, mere er der ikke i det.

Vi snakker om individuelle spilleres præstationer her, det er ligegyldigt, hvilket hold der vinder det. Det er da lang sværere at præstere mod hold som PSG, Barca, Real, Bayern, etc. end mod Stoke og andre skod PL hold. Desuden så var Liverpool måske ikke det bedste hold i verden, men de nåede konsekvent langt i CL hver eneste år i den årrække, hvor PL var på toppen, så de var deromkring.

Så har du ikke set ham nok, jeg husker bl.a. et solorun mod Real, hvor han tager dem alle sammen, men afslutter elendigt, han kan sgu en masse på egen hånd. Desuden er løb uden bold er jo mindst lige så vigtige i vurdering af spillere, Neymars timing i hans løb bag forsvaret er outstanding, og en stor grund til at han score så meget som han gøre. Hazards løb derimod er ikke-eksisterende, han søger konstant bolden i fødderne. Det handler så lige så meget om rollefordeling på deres respektive hold, men, der sgu ikke nogen der afholder Hazard fra at tage flere løb uden bold, han har nok holdkammerater til at sætte ham op.

Hvorfor ville han få problemer hvis Hazard var i Barca? Jeg kan godt se din pointe, derfor jeg nævnte deres landshold, hvor Neymar tryller og scorer efter behag, hvorimod Hazard er usynlig og har sølle 7 mål i 60 kampe.
Nyt brugernavn, please.

Image

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 1. Jun. 2015 15:42

Er troen genvundet, Den Gale Magiker? :)
Nyt brugernavn, please.

Image

Post Reply