Sæsonen 2016/17

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Sir_Hisss
Normal Bruger

Sæsonen 2016/17

Post by Sir_Hisss » 12. Aug. 2016 15:35

Hej.
Vi skal da have en tråd om den kommende sæson.
Håber en site adm. kan lave en afstemning om Arsenals placering for den kommende sæson, som vi plejer.

Jeg ligger ud - jeg synes det er enorm svært at bedømme de forskellige hold da ikke mindre end 3 af storholdene har fået ny manager og Kloop er nærmest stadig ny men mindre end et år i PL. Hvordan reagere de nye managers på PL, hvordan reagere spillerene på ny manager, ny træning, ny spillestil, ny taktik osv. osv. Hvordan reagere Spurs på CL fodbold? Synes der er ufattelig mange ubekendte i PL i år og det er virkelig, virkelig fedt.

Liverpool - er vild med Kloop og med deres signings (samt Firminio, Coutinho, og Sturridge) burde Liverpool virkelig kunne løbe mange hold over ende med en fantastisk offensiv. Defensiven halter dog voldsomt og mesterskabet kunne godt smutte der, men med et par signings er de en mesterskabs kandidat i mine øjne, måske endda en vinder. Sluttelig så er ingen EU-kampe et vanvittig plus.

Chelsea. Ingen kampe i EU er helt ekstrem godt så kæmpe fordel der. Chelsea er tæt på at have det bedste hold på papiret og de må have en enorm sult efter floppet sidste år. Og med Conte som ekstrem kompetent tror jeg både på en voldsom opblomstring af Hazard og Costa og min. top.3.

City. Sorry men jeg er en af dem der absolut ikke er imponeret af Pep. So far har Pep intet bevist i min verden, alle kan vinde med Barca og Bayern. Det er faktisk først nu at Pep kommer til en liga hvor han ikke automatisk har det bedste hold med et budget der er 4 gange større end modstandernes. Så det er nu det gælder for Pep og jeg synes City er en skygge af deres tidligere storhold. Alt for mange spørgsmål og svagheder. Hart er god men ikke fantastisk. Defensiven ser elendig ud uden Kompany, synes Stones er middelmåddig og Sagna og Clichy er også average. Midtbanen ser også langt svagere ud, Toure er en skygge af sig selv, Delph er god men ikke verdensklasse og Gundogan har en skadeshistorie osv. og offensiven er ligesom Arsenal 100% afhængig af en mand, Aguero og Sterling er alt for overvurderet. Tror ikke på City i top 4.

Man U. Moaneren er tilbage og det virker som om at han har en plan for Man U. i modsætning til van Gaal. Jeg er vild med Zlatan (hvorfor helvede fik vi ikke ham), Henryk Mkhitaryan er også the shit, samt Pogba (for samme pris ville jeg hellere have haft Kante, Xhaka og så Mane fra Pool men det er nok bare mig), og så Bailly i forsvaret. Så alt i alt er Man U. blevet langt stærkere og Moaneren vil altid vinde mange kampe med sin dødsyge defensive spillestil. Kan blive alt fra 1-4. pladsen.
Pogba handlen er selvfølgelig en joke. Han er god men synes slet, slet ikke at han er verdensklasse og han har alle diva-generne. Om senest 3 år skriger og skaber han sig som et lille barn for at komme til enten Real eller Skattesnyder klubben.

Spurs. Tror ikke helt på dem, måske lige en top 4. Synes de spillede over evne sidste sæson (dygtig manager). Synes ikke de har bredden og de er stadig alt for afhængige af Kane, selvom Vincent Janssen er ekstrem spændende (potentiel årest signing) og så kommer N'jie tilbage fra sin skade. Og så tror jeg CL dræner dem for meget til PL.

Arsenal. Tja, vi har nu i mere end 18 mdr. manglet en angriber ved siden af Giroud (og nej Wellbeck er ikke god nok). Wenger har intet lavet og vi behøver faktisk ikke skrive mere om Arsenal end det. Mangel på mål, mangel på angrebs alternativer. Tror ikke en skid på Arsenal og er efterhånden også lidt ligeglad (tak for det Wenger). Det bliver i år hvor vi ender udenfor top 4. Tror vi ender på 5-6. pladsen.

De spændende: West Ham med Slaven Bilic er virkelig bare blevet et spændende hold, de kan absolut overraske positivt og snige sig ind i top 6 og hvor er det fedt at de har beholdt Payet. Det gør Pl bedre at gode spillere er på mellemholdene.
Leicester - de vinder ikke PL igen og de kommer ikke i top 4. De kan dog overraske igen og en top 6. placering vil bestemt være en stor overraskelse IMO.
Everton. Fantastisk manager i Koeman (mit valg efter Kloop), håber voldsomt at Lukaku bliver. Everton var langt under niveau med Martinez. Spillere som Delofeu burde forsætte deres udvikling, det samme med Barley og Williams er klart ligeså god som Stones. Hvis de får en 3-4 nye spillere så kan Everton uden EU fodbold også overraske og gå i top 6.

Et meget, meget forsigtigt bud - her 17 dage før Transfer vinduet lukker.

1. Chelsea
2. Liverpool
3. Man U.
4. Spurs
5. Arsenal
6. City

Selvom Leicester vandt sidste år har jeg vel stadig svært ved at se nogen bryde big 6 monopolet så er lidt en tøs og har ikke nogen overraskelser i år, selvom jeg håber det voldsomt.

7. West Ham
8. Everton
9. Leicester
10. Stoke.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Sæsonen 2016/17

Post by Alansmith » 12. Aug. 2016 16:42

Min fornemmelse lige nu siger:
1. Manchester United
2. Manchester City
3. Chelsea
4. Arsenal
5. Liverpool
6. Tottenham
7. West Ham
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 12. Aug. 2016 18:01

1. Arsenal
2. Chelsea
3. United
4. City
5. Liverpool
6. Spurs
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 12. Aug. 2016 19:52

1) Chelsea, Ingen Europaisk bold kommer til at give dem en fordel.
2) Man city, Deres trup er den klart staerkeste i PL.
3) Arsenal, som altid i midten af toppen.
4)Liverpool, Igen ingen Europaisk giver dem en fordel
5) Man utd, de har forstaerket sig kraftigt, men spiller torsdags kampe i Europa
6) Spurs, Chl kommer til at koste dem.
7-11), Leicester, Stoke, West ham, Everton
12-18) Bournmouth, Southampton, Middlesbrough, Crystal Palace, West Brom, Sunderland, Swansea, Watford
19-20) Burnley, Hull
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 13. Aug. 2016 1:23

En hurtig gennemgang af, hvad jeg har gjort mig af tanker forud for denne sæson.

Jeg tror, ligesom du, Hisss, at Manchester City og Pep kan få det voldsomt svært i den her sæson. At han intet har vist, må jeg melde mig uenig i, men det her bliver - uden tvivl - en langt større udfordring end dem, han har haft i Barcelona og Bayern München.

Som jeg skrev i en anden tråd forleden, så synes jeg stadig, at der er en masse spørgsmålstegn ved Citys hold. Der er simpelthen for mange af deres spillere, som ikke passer ind i den måde, som Pep vil praktisere sin fodbold på. Jeg er overrasket over, at det endnu ikke er lykkedes at slippe af med dødvægt som Mangala, Kolarov, Yaya og Jesus Navas, og så er jeg slet ikke så begejstret for dem, de har hentet, som så mange andre er.

Jeg tror, at Pep bliver en succes i City, fordi han er en verdensklasse manager, men jeg tror at den her sæson er for tidlig. Jeg kan ikke se dem blive placeret højere end 3-4 plads, og i værste tilfælde kan de godt få problemer med at slutte i top 4.

Chelsea forstår jeg slet, slet ikke hypen af. De har stadig ikke hentet en eneste forsvarsspiller, selvom deres bagkæde er tynd som A4-papir. Kanté er et klassekøb, men Batshuayi er umiddelbart lidt af et spørgsmålstegn. Conte har ikke fået de spillere, som han gerne ville have (Koulibaly, Nainggolan og Morata), og det tyder heller ikke på, at han får indført hans velkendte 3-5-2 system. Det er selvfølgelig en fordel, at de ikke har noget europæisk, men jeg kan ikke se dem som titeludfordrer, medmindre de får hentet 1-2 kvalitetspillere ind til bagkæden. Spillere som Terry, Ivanovic og Matic var horrible i sidste sæson, og at de pludselig skulle finde tilbage til et jævnt højt niveau, har jeg svært ved at se. Det bedste de kan håbe på, som det ser ud lige nu, er i mine øjne en 4 plads.

Manchester United er, som forventet, blevet frygteligt overvurderet på grund af vinduet, og folk glemmer, at de fortsat har store mangler på deres hold. Hvis Wayne Rooney kommer til at spille fast, som det heldigvis tyder lidt på, så har de ingen chance for at blive mestre. Derudover virker det som om, at Mourinho fortsætter med at bruge Michael Carrick, som efterhånden virker færdig, og Valencia ligner højreback, hvilket man i den grad også kan sætte spørgsmålstegn ved. Pogba er en fremragende spiller, men han umiddelbart ikke den 8'er, som jeg synes, at de har manglet. United har klart mere brug for en Kroos/Modric/Verratti/Alonso i min bog. Mkhitaryan købet er dog fremragende.

Liverpool bliver tilgengæld rigtigt gode. Det undrer mig, at der ikke er flere eksperter, som har dem til at gå i top 4. Liverpool er faktisk det hold udover os, som jeg er mest sikker på slutter i top 4. Liverpool har intet europæisk fodbold, og så må man ikke undervurdere, at Klopp har haft væsentligt længere tid med hans hold end Pep, Conte og Mourinho har med deres. Han har nu hentet sine ''egne'' spillere ind, og jeg tror specielt både Wijnaldum og Mané bliver en succes. Man så tegninger til, hvor godt det kunne blive i sidste sæson i kampe imod City, Villarreal og Dortmund, og jeg tror, at nu, hvor de kun spiller 1 kamp om ugen, kan få et større antal af lignende præstationer. Det bekymrer mig dog på deres vegne, at de endnu ikke har adresseret problemet på venstrebacken, hvor Alberto Moreno fortsat ligner en starter, men derudover synes jeg, at det ser rigtigt godt ud. Helt klart i trussel til mesterskabet i min optik - hovedsagligt på grund af Jürgen Klopp og intet europæisk fodbold.

Spurs bør vel reelt set kun blive bedre end de var i sidste sæson, og det er en ret skræmmende tanke. Ungt hold, som har fået et års erfaring mere på bagen, og man har tilmed fået en spændende back-up ind til Kane og Wanyama ind, som giver noget stål på midten. Man har det måske bedste CB-makkerpar i ligaen i Alderweireld og Vertonghen, og har holdt fast i nøglespillere som Dembelé, Alli og Kane. Pochettino er en fremragende manager, så jeg har svært ved at se, at Spurs skulle falde så meget i niveau i forhold til sidste sæson - også selvom det betyder lidt minutter til nøglespillerne grundet Champions League. (Mange af deres bedste spillere spillede dog også i de fleste Europa League kampe i sidste sæson - glem ikke det!) Jeg har svært ved at se, hvorfor Chelsea skulle være et bedre bud på mesterskabet end Spurs.

Top 4 - jeg ved det sgu ikke. Men Hull rykker ned. Godnat.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 13. Aug. 2016 8:29

hleb13 wrote:En hurtig gennemgang af, hvad jeg har gjort mig af tanker forud for denne sæson.

Jeg tror, ligesom du, Hisss, at Manchester City og Pep kan få det voldsomt svært i den her sæson. At han intet har vist, må jeg melde mig uenig i, men det her bliver - uden tvivl - en langt større udfordring end dem, han har haft i Barcelona og Bayern München.

Som jeg skrev i en anden tråd forleden, så synes jeg stadig, at der er en masse spørgsmålstegn ved Citys hold. Der er simpelthen for mange af deres spillere, som ikke passer ind i den måde, som Pep vil praktisere sin fodbold på. Jeg er overrasket over, at det endnu ikke er lykkedes at slippe af med dødvægt som Mangala, Kolarov, Yaya og Jesus Navas, og så er jeg slet ikke så begejstret for dem, de har hentet, som så mange andre er.

Jeg tror, at Pep bliver en succes i City, fordi han er en verdensklasse manager, men jeg tror at den her sæson er for tidlig. Jeg kan ikke se dem blive placeret højere end 3-4 plads, og i værste tilfælde kan de godt få problemer med at slutte i top 4.

Chelsea forstår jeg slet, slet ikke hypen af. De har stadig ikke hentet en eneste forsvarsspiller, selvom deres bagkæde er tynd som A4-papir. Kanté er et klassekøb, men Batshuayi er umiddelbart lidt af et spørgsmålstegn. Conte har ikke fået de spillere, som han gerne ville have (Koulibaly, Nainggolan og Morata), og det tyder heller ikke på, at han får indført hans velkendte 3-5-2 system. Det er selvfølgelig en fordel, at de ikke har noget europæisk, men jeg kan ikke se dem som titeludfordrer, medmindre de får hentet 1-2 kvalitetspillere ind til bagkæden. Spillere som Terry, Ivanovic og Matic var horrible i sidste sæson, og at de pludselig skulle finde tilbage til et jævnt højt niveau, har jeg svært ved at se. Det bedste de kan håbe på, som det ser ud lige nu, er i mine øjne en 4 plads.

Manchester United er, som forventet, blevet frygteligt overvurderet på grund af vinduet, og folk glemmer, at de fortsat har store mangler på deres hold. Hvis Wayne Rooney kommer til at spille fast, som det heldigvis tyder lidt på, så har de ingen chance for at blive mestre. Derudover virker det som om, at Mourinho fortsætter med at bruge Michael Carrick, som efterhånden virker færdig, og Valencia ligner højreback, hvilket man i den grad også kan sætte spørgsmålstegn ved. Pogba er en fremragende spiller, men han umiddelbart ikke den 8'er, som jeg synes, at de har manglet. United har klart mere brug for en Kroos/Modric/Verratti/Alonso i min bog. Mkhitaryan købet er dog fremragende.

Liverpool bliver tilgengæld rigtigt gode. Det undrer mig, at der ikke er flere eksperter, som har dem til at gå i top 4. Liverpool er faktisk det hold udover os, som jeg er mest sikker på slutter i top 4. Liverpool har intet europæisk fodbold, og så må man ikke undervurdere, at Klopp har haft væsentligt længere tid med hans hold end Pep, Conte og Mourinho har med deres. Han har nu hentet sine ''egne'' spillere ind, og jeg tror specielt både Wijnaldum og Mané bliver en succes. Man så tegninger til, hvor godt det kunne blive i sidste sæson i kampe imod City, Villarreal og Dortmund, og jeg tror, at nu, hvor de kun spiller 1 kamp om ugen, kan få et større antal af lignende præstationer. Det bekymrer mig dog på deres vegne, at de endnu ikke har adresseret problemet på venstrebacken, hvor Alberto Moreno fortsat ligner en starter, men derudover synes jeg, at det ser rigtigt godt ud. Helt klart i trussel til mesterskabet i min optik - hovedsagligt på grund af Jürgen Klopp og intet europæisk fodbold.

Spurs bør vel reelt set kun blive bedre end de var i sidste sæson, og det er en ret skræmmende tanke. Ungt hold, som har fået et års erfaring mere på bagen, og man har tilmed fået en spændende back-up ind til Kane og Wanyama ind, som giver noget stål på midten. Man har det måske bedste CB-makkerpar i ligaen i Alderweireld og Vertonghen, og har holdt fast i nøglespillere som Dembelé, Alli og Kane. Pochettino er en fremragende manager, så jeg har svært ved at se, at Spurs skulle falde så meget i niveau i forhold til sidste sæson - også selvom det betyder lidt minutter til nøglespillerne grundet Champions League. (Mange af deres bedste spillere spillede dog også i de fleste Europa League kampe i sidste sæson - glem ikke det!) Jeg har svært ved at se, hvorfor Chelsea skulle være et bedre bud på mesterskabet end Spurs.

Top 4 - jeg ved det sgu ikke. Men Hull rykker ned. Godnat.
Mange udmærkede iagttagelser. Jeg synes dog, at din vurdering af United er lidt ubegrundet. Mourinho har mange alternativer til Carrick, herunder Schneiderlin, Sweini, Fellaini, Jones, Blind, som alle kan spille ved siden af Pogba. Overdådigt. Zlatan kommer til at spille fast på toppen, og Rooney kan sagtens komme til at spille andenviolin. Jeg tænker, at United mangler en ny 10'er, da Mourinho ikke ynder at bruge Mata. Men han agter måske at spille 4-4-2 eller 4-4-1-1 med Rooney, Martial og Rasford som hængende samt Miki, Mata, Jesse, Depay, Martial og Young på kanterne. Alternativt kan Mourinho vælge at køre med Miki eller Mata på 10'eren.

Titi
Arsenal Danmark medlem

Post by Titi » 13. Aug. 2016 9:46

På nuværende tidspunkt:
1. Manchester City
2. Manchester United
3. Arsenal FC
4. Tottenham Hotspur

Giver lige update efter vinduet.
The club is a joke, one season ticket cost £1300, that lets you see your best players leave and people who are nowhere near replacing that player come in. The club doesnt care about mediocrity, every season it gets worse".

Random Guy på Mania.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 13. Aug. 2016 11:18

Alansmith wrote:Mange udmærkede iagttagelser. Jeg synes dog, at din vurdering af United er lidt ubegrundet. Mourinho har mange alternativer til Carrick, herunder Schneiderlin, Sweini, Fellaini, Jones, Blind, som alle kan spille ved siden af Pogba. Overdådigt. Zlatan kommer til at spille fast på toppen, og Rooney kan sagtens komme til at spille andenviolin. Jeg tænker, at United mangler en ny 10'er, da Mourinho ikke ynder at bruge Mata. Men han agter måske at spille 4-4-2 eller 4-4-1-1 med Rooney, Martial og Rasford som hængende samt Miki, Mata, Jesse, Depay, Martial og Young på kanterne. Alternativt kan Mourinho vælge at køre med Miki eller Mata på 10'eren.
Schweinsteiger er dømt færdig i Manchester United, så han kommer ikke til at spille nogen rolle. Phil Jones har vel ikke spillet central midtbane i et par år efterhånden, og er ligeledes konstant skadet. Ikke en mand, som Mourinho på nogen måde kan satse på.
Fellaini som alternativ til Carrick? Arh. Jeg har godt nok svært ved at se en midtbane med Fellaini som spilfordeler dominere nogen som helst midtbane i Premier League. Jeg er faktisk overrasket over, at Mourinho stadig ikke har skilt sig af med ham. Han har slet ikke niveau til toppen af Premier League fodboldmæssigt.

Blind er en udmærket boldspiller, men han har vel efterhånden udviklet sig til en central forsvarsspiller, og jeg tror også det er der, at Mourinho ser ham, hvis han vælger at spille med ham. Schneiderlin er det bedste bud på et alternativ til Michael Carrick, men antallet af gode kampe, han spillede sidste sæson, kan tælles på én hånd. Da han var bedst for Southampton, var han dog fremragende, men at Mourinho - ud fra, hvad jeg har hørt - vælger at satse på Carrick fremfor ham, bekymrer mig på deres og Schneiderlins vegne.

Wayne Rooney er et kæmpe problem. Jeg synes simpelthen, at han er blevet så dårlig, at han er blevet en hæmsko for Manchester United. Jeg forstår simpelthen ikke, hvis Mourinho fortsat vil spille med ham. Umiddelbart ligner det, at han vil spille samme system, som han spillede med i Chelsea - nemlig 4-2-3-1, og med Rooney som 10'er og Zlatan på toppen, så mangler der i høj grad fart. Hvis Mourinho ser lyset, og henter en ny 10'er ind - eller spiller 4-3-3 - og Rooney ryger ud af holdet, så ville jeg være væsentligt mere positivt stemt på Uniteds vegne.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 14. Aug. 2016 13:03

Gode indlæg, navnligt fra hleb13; fin læsning.

Jeg vil kun i denne omgang forholde mig til, at jeg forventer en titel-kamp (- og top 4-kamp), der er svær at forudsige.
Dels har størstedelen af de store hold skiftet ud på trænerbænken, og det er utænkeligt, at de alle slipper vellykket gennem deres debutsæson. Og dels ser man "midter-holdene" i større grad være i stand til at holde på deres profiler samt tilføje noget nyt blod; særligt West Ham og Everton (- umiddelbart ikke ringere med Williams i stedet for Stones).

Top 6 vil rent holdmæssigt være identisk for stort set alle bud i år, men mindst 1 hold flopper.

Manchester City
Guardiola kan ikke fra dag 1 praktisere sit koncept med det spillermateriale. Dertil den nævnte dødvægt, der stadigvæk er i klubben. Agüeros fysik er nærmest lige så afgørende for Citys præstationer som Achilleus' vrede var det for grækernes kamp imod trojanerne. Derudover er jeg i tvivl om niveauet på deres backpositioner, og forsvaret forbliver et åbent spørgsmål hele vejen rundt, men centralt ender det nok med at blive løse. Udover Gündogan er det ligeledes kun Silva, der er decideret Guardiola-spiller, så det kræver at Silva rykkes tilbage, hvis der ikke skal optræde en sorteper i startopstilling.
God og stærk trup, men svagheder kan man sagtens finde. Det kan godt blive en svær debutsæson - men det kan også blive et mesterskab.

Manchester United
Mourinho og rekordindkøb. Virker Zlatan endnu? Er Pogba SÅ god? Er forsvaret godt? Kan de forbedre offensive ift. under van Gaal? Kan de finde en god midtbanekonstellation?
United skal gerne se svaret "ja" til at spørgsmål som ovenstående.

Chelsea
Conte har ikke materialet til at spiller sit 3-5-2-system. Og hvis han ender med det, så skal Hazard bruges som angriber. Der er enten Conte på udebane rent taktisk, eller flere af Chelseas spillere på udebane rent taktisk. Spændende hvad det kommer til at betyde.

Spurs
De gjorde det flot i sidste sæson. Wanyama forbedrer ikke umiddelbart deres start-11'er, ditto gælder for Janssen. Men de får noget mere bredde, og så havde (og har) de et ungt hold. Jeg tror ikke, de bliver dårligere, spørgsmålet er om de kan lægge noget på.

Liverpool
Wijnaldum og Mané er udmærkede køb umiddelbart, så det bliver spændende at se, om Klopp kan få gang i maskinen. Også for et spørgsmålet, om de kan lægge noget på. Kan Matip gøres deres forsvar bedre, mens Mané og Wijnaldum kan indgå i interessant kontrabold, så kan Liverpool godt gå en interessant sæson i møde. De kan lide under Sturridge-skader og så at deres største profil, Coutinho, i mine øjne får for meget hype pga. sine langskudsmål. Med andre ord, Liverpool kan i store dele af sæsonen mangle en spiller, der kan tage det ekstra skridt.

Arsenal
For Arsenal gælder det samme som for Tottenham. Hvor meget (- el. lidt) kan der lægges på? Truppen er ikke dårligere, men bør være bedre. Ind er kommet Xhaka, der måske kan løse nogle af problemerne centralt, mens en evt. tilgang af en CB kan løse defensive mangler. Offensiven forbliver det store spørgsmål, men selv en pessimist må sluge, at holdet faktisk er mere opløftende end for et år siden. Arsenals problem kan blive, hvis de fleste øvrige store hold rammer deres topniveau. Jeg er overbevist om, at pointhøsten bliver højere i år, men om man kan komme på den sjove side af 80 point bliver svært. Igen i år, tror jeg, at man med 80 point (- eller et kussehår mere) potentielt kan løfte trofæet i maj. Sandsynligheden for at 2-3 hold ender med over plus/minus 80 point, tror jeg, er lille.

I dag starter sæsonen for alvor. Hold op, hvor man kan savne Premier League-fodbold.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 14. Aug. 2016 15:05

hleb13 wrote:
Alansmith wrote:Mange udmærkede iagttagelser. Jeg synes dog, at din vurdering af United er lidt ubegrundet. Mourinho har mange alternativer til Carrick, herunder Schneiderlin, Sweini, Fellaini, Jones, Blind, som alle kan spille ved siden af Pogba. Overdådigt. Zlatan kommer til at spille fast på toppen, og Rooney kan sagtens komme til at spille andenviolin. Jeg tænker, at United mangler en ny 10'er, da Mourinho ikke ynder at bruge Mata. Men han agter måske at spille 4-4-2 eller 4-4-1-1 med Rooney, Martial og Rasford som hængende samt Miki, Mata, Jesse, Depay, Martial og Young på kanterne. Alternativt kan Mourinho vælge at køre med Miki eller Mata på 10'eren.
Schweinsteiger er dømt færdig i Manchester United, så han kommer ikke til at spille nogen rolle. Phil Jones har vel ikke spillet central midtbane i et par år efterhånden, og er ligeledes konstant skadet. Ikke en mand, som Mourinho på nogen måde kan satse på.
Fellaini som alternativ til Carrick? Arh. Jeg har godt nok svært ved at se en midtbane med Fellaini som spilfordeler dominere nogen som helst midtbane i Premier League. Jeg er faktisk overrasket over, at Mourinho stadig ikke har skilt sig af med ham. Han har slet ikke niveau til toppen af Premier League fodboldmæssigt.

Blind er en udmærket boldspiller, men han har vel efterhånden udviklet sig til en central forsvarsspiller, og jeg tror også det er der, at Mourinho ser ham, hvis han vælger at spille med ham. Schneiderlin er det bedste bud på et alternativ til Michael Carrick, men antallet af gode kampe, han spillede sidste sæson, kan tælles på én hånd. Da han var bedst for Southampton, var han dog fremragende, men at Mourinho - ud fra, hvad jeg har hørt - vælger at satse på Carrick fremfor ham, bekymrer mig på deres og Schneiderlins vegne.

Wayne Rooney er et kæmpe problem. Jeg synes simpelthen, at han er blevet så dårlig, at han er blevet en hæmsko for Manchester United. Jeg forstår simpelthen ikke, hvis Mourinho fortsat vil spille med ham. Umiddelbart ligner det, at han vil spille samme system, som han spillede med i Chelsea - nemlig 4-2-3-1, og med Rooney som 10'er og Zlatan på toppen, så mangler der i høj grad fart. Hvis Mourinho ser lyset, og henter en ny 10'er ind - eller spiller 4-3-3 - og Rooney ryger ud af holdet, så ville jeg være væsentligt mere positivt stemt på Uniteds vegne.
Mourinho valgte så Fellaini og Herrera til den centrale midtbane.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 14. Aug. 2016 15:18

Alansmith wrote:
hleb13 wrote:

Mourinho valgte så Fellaini og Herrera til den centrale midtbane.
Vi spillede også engang medn Arshavin som angriber. Det betyder ikke, at det var en god ide.

Fellaini er en katastrofe som boldfordeler, men han giver selvfølgelig nogle andre fordele, hvis han kan komme med i feltet fra dybe positioner.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 14. Aug. 2016 15:21

Nu er Herrera jo også spilfordeleren i den konstellation. Fellaini er oprydderen.

Edit: Fellaini leverede 6 taklinger, tre clearinger og 1 interceptions i dag. Han udførte opgaven.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 14. Aug. 2016 17:02

Alansmith wrote:Nu er Herrera jo også spilfordeleren i den konstellation. Fellaini er oprydderen.

Edit: Fellaini leverede 6 taklinger, tre clearinger og 1 interceptions i dag. Han udførte opgaven.
Tillykke til ham.

Det kan selvfølgelig godt være, at Mourinho vil bruge ham som en Matic-type. Set over en hel sæson, så tror jeg dog ikke på projektet med Fellaini som central midtbanespiller.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 14. Aug. 2016 19:41

Jeg synes det er enormt svært at forudsige og jeg vil give araAFC ret i at det er utænkeligt at alle hold med ny træner vil få en successæson. Men hvem der trækker det korteste strå er meget svært at forudsige. Alle har parametre der taler til deres fordel og da det er nævnt i tidligere indlæg, vil jeg undlade at kommentere mere på det.
Derimod vil jeg koncentrere mig mere om vores egne muligheder. Jeg så ikke kampen idag og ved ikke om resultatet var fortjent men baseret udfra statistikkerne virker det til at være fortjent. Og da vi starter med et nederlag hjemme til et hold der må anses for at være en konkurrent tror jeg, at vi får en meget svær sæson. Og jeg tror ikke at mesterskabet er en mulighed for os.
Jeg tror, at vi skal kæmpe hårdt for at komme i top 4. Det baserer jeg udfra vores indkøb til sæsonen, skader der allerede har ramt truppen og så Wengers manglende evne til at sætte spillerne op til at levere maksimalt i alle kampe. Vi har allerede skader i det centrale forsvar og skal derfor stille med et noget usikkert midterforsvar. Det bliver forhåbentligt bedre men synes stadig vi mangler en super midterforsvarer til at supplere Koscielny. Og da vi starter med at lukke 4 mål ind tyder det på at vi står meget svagt i den region.
Jeg synes, Xhaka er et godt indkøb men han kan ikke gøre forskellen og vi har ikke hentet nævneværdige forstækninger i angrebet. Så derfor ser jeg vores trup som status quo. Og det er ikke nok til et mesterskab. Igen har man i år valgt at satse på unge spillere og det er der såmænd heller ikke noget galt. Men så skal man også bare melde ambitionen ud. Ajax har brugt den filosofi i mange år men de har også kun 2 hold at kæmpe med. Det er ikke nok i Premier League hvor man er op mod kræfter som United, City, Chelsea osv.
Det kræver store investeringer og klassespillere på samtlige pladser. Og en klassemanager. Og der synes jeg vi halter. Vi har en fremragende trup der på gode dage kan spille op med de bedste men desværre er vi for ustabile. Og vi har ikke en manager der kan rette op på det. Så der mangler vi klasse.

Mit bud på top 6:

Liverpool
Man Utd
Man City
Arsenal
Tottenham
Chelsea

arsenal1983
Arsenal Danmark medlem

Post by arsenal1983 » 14. Aug. 2016 19:49

Man City