Sæsonen 2016/17

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Salledreng
Normal Bruger

Re: Sæsonen 2016/17

Post by Salledreng » 16. Jan. 2017 12:10

Som tilføjelse til mit sidste indlæg vil jeg forsvare spillerne lidt i forhold til den kritik omkring muligheden for mesterskabet er forspildte. Intet er afgjort endnu og vi er kun lige over halvvejs i sæsonen. Jeg vurderer at et snit på 2,3 point skulle være nok til at snuppe mesterskabet. I øjeblikket ligger vi på knap 2,1. I sammenligning med Chelsea som har et snit på 2,5 er vi et skridt bagud og har noget at indhente. Men sammenligner man med Liverpool og Spurs så er vi lige med dem. Og for 2 år siden da Chelsea blev mestre var de faktisk 3 point dårligere end de er nu som man må nok konstatere at Chelsea har haft et exceptionelt efterår og vi kan håbe at deres forår bliver knap så godt.
Men skal vi blive mestre kræver det at vi ikke sætter point til mod hold under top 6 og at vi samtidig formår at tage point fra de andre tophold. Især Chelsea i Februar kræver minimum et point. Taber vi der er det nok slut.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 18. Jan. 2017 16:14

Salledreng wrote:Som tilføjelse til mit sidste indlæg vil jeg forsvare spillerne lidt i forhold til den kritik omkring muligheden for mesterskabet er forspildte. Intet er afgjort endnu og vi er kun lige over halvvejs i sæsonen. Jeg vurderer at et snit på 2,3 point skulle være nok til at snuppe mesterskabet. I øjeblikket ligger vi på knap 2,1. I sammenligning med Chelsea som har et snit på 2,5 er vi et skridt bagud og har noget at indhente. Men sammenligner man med Liverpool og Spurs så er vi lige med dem. Og for 2 år siden da Chelsea blev mestre var de faktisk 3 point dårligere end de er nu som man må nok konstatere at Chelsea har haft et exceptionelt efterår og vi kan håbe at deres forår bliver knap så godt.
Men skal vi blive mestre kræver det at vi ikke sætter point til mod hold under top 6 og at vi samtidig formår at tage point fra de andre tophold. Især Chelsea i Februar kræver minimum et point. Taber vi der er det nok slut.
Hvad er det helt præcis der gør at du tror at vi stadig er med i mesterskab kampen og snakker om at spillerne ikke har forspildt vores trofæ chancer?

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 18. Jan. 2017 20:35

Pointmæssigt er vi overhovedet ikke ude af kampen. Spillemæssigt er vi miles behind...
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 19. Jan. 2017 9:12

Don Karnage wrote:Pointmæssigt er vi overhovedet ikke ude af kampen. Spillemæssigt er vi miles behind...
Derfor skal vi nok heller ikke længere hen end den 4. februar før, at det endegyldigt er slut.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 19. Jan. 2017 15:03

Don Karnage wrote:Pointmæssigt er vi overhovedet ikke ude af kampen. Spillemæssigt er vi miles behind...
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre det regnestykke / eventyr der skulle gøre at vi overhovedet ikke er ude af kampen? Hvordan vil skal hive 9 point fra det hold der netop har ramt en PL rekord lyder meget spændende?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 19. Jan. 2017 15:37

Gabe wrote:
Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre det regnestykke / eventyr der skulle gøre at vi overhovedet ikke er ude af kampen? Hvordan vil skal hive 9 point fra det hold der netop har ramt en PL rekord lyder meget spændende?
Det er imponerende, hvis Chelsea kan fortsætte og få de 94 point, som deres pointsnit indikerer. Det tror de færreste nok på, at de kan. Arsenal får 80 point med det nuværende pointsnit.

Det er ikke ofte, at man har haft et mesterhold, der har indhentet mange point. Det re dog eksempler på, at et hold har formået at komme op og være rigtig tæt på; eksempelvis Liverpool for nogle år siden.

Det meste taler naturligvis for at Chelsea vinder Premier League, men med de rigtige resultater de næste 3-4 uger, så kan der meget vel være samling på tingene igen.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 19. Jan. 2017 19:09

ajakob wrote:
Derfor skal vi nok heller ikke længere hen end den 4. februar før, at det endegyldigt er slut.
Det er stadig same procedure as every year. Nu er vi inde i en god periode pga kampprogrammet, og når så modstanderne bliver sværere igen, så sakker vi atter agterud. Drejebogen kan findes inde på de fine lister over point målt ift modstander.
Siden rundeskift har Liverpool overstået både city og utd, og chelsea har haft spurs. Vi har overstået Swansea, Bournemouth og Crystal Palace. Til gengæld har vi kun smidt 2 point.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 22. Jan. 2017 19:01

Hvis man ser bort fra Chelsea med snart 55 point, så er det tæt:

2. Os... 47
3. Scum 46
4. Liverp. 45
5. City. 43
6. Utd. 41

Kan vi vinde den sidste "bløde" kamp her i Januar mod Watford, og få et resultat mod Chelsea og undgå at få en lussing i den første CL kamp i München, så er det fornuftigt.

Bliver vi spillet ud af banen på r.. og albuer, i begge opgør mod Bayern, frygter jeg vi mentalt kollapser i PL..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 23. Jan. 2017 11:37

Som svar til dit spørgsmål, Gabe, var meningen med mit indlæg, at forsvare spillerne en smule i forhold til deres pointhøst. Måske var min formulering forkert eller misforstået men jeg mente, at pointmæssigt har spillerne gjort det o.k. Jeg vurderer, at et snit på 2,3 point skulle være nok til at vinde mesterskabet. Om vi når det skal være usagt og ærligt så tror jeg ikke på det men pointen er at vi ikke er langt fra det snit. At Chelsea så er helt ekstraordinære i denne sæson og lige nu har et snit på 2,5 point er skidt for os. Og de andre PL-tophold. Og jeg tror ikke de holder det snit.
Spørgsmålet er hvorfor det ikke er os der er helt ekstraordinære. Det kan man da godt ærgre sig over og jeg hører gerne på forklaringer. Det virker uoverskueligt at skulle hente 8 point og som Kejser rigtigt pointerer så er det nok "same procedure" som altid. Når vi møder Chelsea i Februar bliver det hele endegyldigt og Chelsea løber sandsynligvis med mesterskabet. Men det er ikke umuligt. Og man kan sige at med et sandsynligt exit i CL så har vi ikke mere at koncentrere os om end Chelsea har.
Vores ulempe er at vi har Chelsea, Liverpool og Spurs ude og der tror jeg ikke vi er stærke nok til at hente brugbare resultater, hvilket det vil kræve hvis mesterskabet overhovedet skal være en mulighed.

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 23. Jan. 2017 17:56

peterdebel wrote:Hvis man ser bort fra Chelsea med snart 55 point, så er det tæt:

2. Os... 47
3. Scum 46
4. Liverp. 45
5. City. 43
6. Utd. 41

Kan vi vinde den sidste "bløde" kamp her i Januar mod Watford, og få et resultat mod Chelsea og undgå at få en lussing i den første CL kamp i München, så er det fornuftigt.

Bliver vi spillet ud af banen på r.. og albuer, i begge opgør mod Bayern, frygter jeg vi mentalt kollapser i PL..
Hvorfor frygter du, at vi mentalt kollapser hvis vi taber mod Bayern?
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 23. Jan. 2017 23:41

Kejser wrote:
ajakob wrote:
Det er stadig same procedure as every year. Nu er vi inde i en god periode pga kampprogrammet, og når så modstanderne bliver sværere igen, så sakker vi atter agterud. Drejebogen kan findes inde på de fine lister over point målt ift modstander.
Siden rundeskift har Liverpool overstået både city og utd, og chelsea har haft spurs. Vi har overstået Swansea, Bournemouth og Crystal Palace. Til gengæld har vi kun smidt 2 point.

:lol: patetisk læsning.

City var inden rundeskiftet. Så siden rundeskiftet har Liverpool overstået Sunderland, United, og Swansea, og har kun 2 point at vise frem.

Det er tydeligvis ikke kun pga. et let program vi er over dem nu.
Nyt brugernavn, please.

Image

Danne
Arsenal Danmark medlem

Post by Danne » 24. Jan. 2017 1:10

Fabregas4 wrote:
Kejser wrote:
ajakob wrote:

City var inden rundeskiftet. Så siden rundeskiftet har Liverpool overstået Sunderland, United, og Swansea, og har kun 2 point at vise frem.

Vi er det hold som har spillet færrest kampe mod den nuværende top 10. Vi mangler (os selv fraregnet) også de 3 bedste hjemmehold.

Vi lever i den grad kun pga. et godt kampprogram, og derfor virker det også utopi at vi skulle kunne hente Chelsea.
"I shall not rest until Leeds United are kicked out of the football league. Their fans are the scum of the earth, absolute animals and a disgrace. I will do everything in my power to make sure this happens”.

Ken Bates, nu ejer i Leeds.

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 24. Jan. 2017 1:51

Danne wrote:
Fabregas4 wrote:
Kejser wrote: Det er stadig same procedure as every year. Nu er vi inde i en god periode pga kampprogrammet, og når så modstanderne bliver sværere igen, så sakker vi atter agterud. Drejebogen kan findes inde på de fine lister over point målt ift modstander.

Vi er det hold som har spillet færrest kampe mod den nuværende top 10. Vi mangler (os selv fraregnet) også de 3 bedste hjemmehold.

Vi lever i den grad kun pga. et godt kampprogram, og derfor virker det også utopi at vi skulle kunne hente Chelsea.
Læs hvad jeg skriver og min pointe. Jeg tager stilling til den patetiske måde han inddrager City efter rundeskiftet for at styrke sin i forvejen klamme agenda. Sådan noget gør man ikke, hvis man holder med Arsenal.

Liverpool har lige smidt point mod 2 skod hold, så at programmet sku ha' en indflydelse så langt inde i sæsonen er ikke andet end opreklameret sludder.

At indhente Chelsea virker utopi fordi de er så langt væk, og vinder netop de nemme kampe, hvilket har givet dem den store føring selvom vi, Pool og Spurs smadrede dem.

Vi sluttede over alle de hold under os, vi gør det igen.
Nyt brugernavn, please.

Image

Fabregas4
Normal Bruger

Post by Fabregas4 » 24. Jan. 2017 1:51

Danne wrote:
Fabregas4 wrote:
Kejser wrote: Det er stadig same procedure as every year. Nu er vi inde i en god periode pga kampprogrammet, og når så modstanderne bliver sværere igen, så sakker vi atter agterud. Drejebogen kan findes inde på de fine lister over point målt ift modstander.

Læs hvad jeg skriver og min pointe. Jeg tager stilling til den patetiske måde han inddrager City efter rundeskiftet for at styrke sin i forvejen klamme agenda. Sådan noget gør man ikke, hvis man holder med Arsenal.

Liverpool har lige smidt point mod 2 skod hold, så at programmet sku ha' en indflydelse så langt inde i sæsonen er ikke andet end opreklameret sludder.

At indhente Chelsea virker utopi fordi de er så langt væk, og vinder netop de nemme kampe, hvilket har givet dem den store føring selvom vi, Pool og Spurs smadrede dem.

Vi sluttede over alle de hold under os, vi gør det igen.
Nyt brugernavn, please.

Image

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 25. Jan. 2017 9:32

Danne wrote: Hvorfor frygter du, at vi mentalt kollapser hvis vi taber mod Bayern?
Nu tænker jeg at vi ikke bare taber, men får en ordentlig sæk mod sydtyskerne.

Omkring første kamp som spilles i München møder vi efterfølgende Southampton på udebane og derefter Liverpool på Anfield.

Tror vores gejst er meget lav, hvis vi ikke henter er resultat i Tyskland og det forplanter sig til de næste kampe..

Ryger vi ud af CL efter kamp 2:2 den 7 marts, så venter Leicester allerede 4 dage i kampplanen.

Jeg frygter vi vil være rystede som en bokser der venter på knockout, så vi render i nogle kedelige resultater efterfølgende, som en lang glidebane, da modstanderne gør det onde ved os. Vi spiller i lavt tempo uden struktur og bliver straffet fordi vi stiller med trætte spillere, da der ikke er nok rotation i truppen.

Håber naturligvis vi spiller lige op med Bayern, men er som sagt bange for at nederlag og et samlet nederlag over 2 kampe, betyder at vi taber terræn i toppen af PL, da skuffelsen over at ryge ud lige skal bundfælde sig.

Håber det bedste, men frygter det værste.

Negativitet og manglende tro fra min side?

Måske, så må vi vise at vi har mentaliteten til at få et godt resultat.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply