Sæsonen 2016/17

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Salledreng
Normal Bruger

Re: Sæsonen 2016/17

Post by Salledreng » 25. Jan. 2017 13:00

peterdebel wrote:
Danne wrote: Hvorfor frygter du, at vi mentalt kollapser hvis vi taber mod Bayern?
Nu tænker jeg at vi ikke bare taber, men får en ordentlig sæk mod sydtyskerne.

Omkring første kamp som spilles i München møder vi efterfølgende Southampton på udebane og derefter Liverpool på Anfield.

Tror vores gejst er meget lav, hvis vi ikke henter er resultat i Tyskland og det forplanter sig til de næste kampe..

Ryger vi ud af CL efter kamp 2:2 den 7 marts, så venter Leicester allerede 4 dage i kampplanen.

Jeg frygter vi vil være rystede som en bokser der venter på knockout, så vi render i nogle kedelige resultater efterfølgende, som en lang glidebane, da modstanderne gør det onde ved os. Vi spiller i lavt tempo uden struktur og bliver straffet fordi vi stiller med trætte spillere, da der ikke er nok rotation i truppen.

Håber naturligvis vi spiller lige op med Bayern, men er som sagt bange for at nederlag og et samlet nederlag over 2 kampe, betyder at vi taber terræn i toppen af PL, da skuffelsen over at ryge ud lige skal bundfælde sig.

Håber det bedste, men frygter det værste.

Negativitet og manglende tro fra min side?

Måske, så må vi vise at vi har mentaliteten til at få et godt resultat.
Jeg giver dig ret i (peterdebel) at det kommer meget an på resultaterne mod Bayern. Hvis vi ryger ud med et snævert resultat og måske er i stand til at vise vi godt kan være med tror jeg på nogle gode resultater fremadrettet men hvis vi bliver sat eftertrykkeligt på plads tror jeg også på at det kan forplante sig til de efterfølgende kampe.
I år er der bare meget mere på spil idet kampen om Cl-pladserne er meget tæt. Mesterskabet kan allerede være passeret når vi møder Bayern men top 2-6 har vel ikke været mere tæt og uforudsigeligt end i år.
Statistisk set havde vi, indenfor de sidste 4 sæsoner, det bedste forår i 2013 hvor vi, trods exit til Bayern i CL, hentede 29 ud af 36 mulige point fra første kamp mod Bayern. Men det år var vi også tæt på at slå dem ud.
Så det kan gå begge veje. Vi får se. Bayern er ikke lige så stærke i år som de foregående sæsoner og jeg tror godt vi kan få et hæderligt resultat dog uden at avancere.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 1. Feb. 2017 8:43

Så er det februarmåned og den er med rette bekymrende.

Både mod Bournemouth, West Bromwich, Burnley og senest hjemme mod Watford, starter vi kampene i et bekymrende lavt tempo og mod det høje presspil modstanderne viser, har vi Ingen løsninger.

Vi kommer ganske enkelt for sent i mange aktioner der fører til modstandernes mål. Spillerne agerer individuelt. Der er ingen struktur på holdet.

Meget tyder på at det ikke bliver bedre i næste kamp, udebane mod førerholdet på Stamford Bridge.

Vi har været bagud ved pausen i 3 af de seneste 4 opgør.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Feb. 2017 16:42

peterdebel wrote:Så er det februarmåned og den er med rette bekymrende.

Både mod Bournemouth, West Bromwich, Burnley og senest hjemme mod Watford, starter vi kampene i et bekymrende lavt tempo og mod det høje presspil modstanderne viser, har vi Ingen løsninger.

Vi kommer ganske enkelt for sent i mange aktioner der fører til modstandernes mål. Spillerne agerer individuelt. Der er ingen struktur på holdet.

Meget tyder på at det ikke bliver bedre i næste kamp, udebane mod førerholdet på Stamford Bridge.

Vi har været bagud ved pausen i 3 af de seneste 4 opgør.
Og trenden fortsætter. Bagud efter 13 minutter og det hele ender 3-1 til hjemmeholdet.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 4. Feb. 2017 17:04

Premier league titlen er definitivt væk. Det lille spinkle håb som der måske eksisterede er forsvundet. Tilbage står vi med formentlig gentagelse af de seneste 12 år. Ingenting. Ved godt at mange vægter FA-cup som noget stort men det er kun sekundært i mine øjne. En trøstepræmie. Jeg hungrer efter et mesterskab. Men som de seneste mange sæsoner skal vi kæmpe for at komme i top 4. Som ambitiøs og dedikeret fan er det sgu deprimerende at se på.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 4. Feb. 2017 21:48

http://www.mirror.co.uk/sport/football/ ... er-9746051

Jeg vil modsat sige, at det faktisk er blevet gradvist ringere og ringere over de senere år. Det her er spillemæssigt den by far værste sæson i lang, lang tid, imo. I de tidligere sæsoner har der trods alt været flere perioder, hvor vi har sat 6-7 gode kampe sammen i streg. Det mener jeg overhovedet ikke, der kan siges om denne sæson. Der er sat nogle resultatmæssigt ok serier ind, men spillet har haltet mere eller mindre fra første spillerunde, og helt centralt så fungerer vores midtbane overhovedet ikke. Og Wenger virker fuldstændig ude af stand til at løse det.

Den her sæson er noget af det værste lort, jeg kan komme i tanke om, set ud fra forudsætningerne.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Feb. 2017 22:11

Neville er meget rammende i hans vurdering af kampen og generelt for vores spillere:
Vi mangler fysik og mental styrke. Klubben har ikke formået at erstatte typer som Adams, Keown, Vieira og Petit.

Holdet i dag har ikke disse evner og ved ikke hvornår det er tid til at angribe konsentreret og omvendt forsvar sig dybt, når der er brug for det.

Men against Boys er en kliché men den bruges lidt for ofte når vi igen kommer til kort når modstanderne bruger kræft og styrke.

Underligt trænerteamet ikke formår at se dét i de sidste 10 år....

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 6. Feb. 2017 14:54

Kejser wrote:Jeg vil modsat sige, at det faktisk er blevet gradvist ringere og ringere over de senere år. Det her er spillemæssigt den by far værste sæson i lang, lang tid, imo. I de tidligere sæsoner har der trods alt været flere perioder, hvor vi har sat 6-7 gode kampe sammen i streg. Det mener jeg overhovedet ikke, der kan siges om denne sæson. Der er sat nogle resultatmæssigt ok serier ind, men spillet har haltet mere eller mindre fra første spillerunde, og helt centralt så fungerer vores midtbane overhovedet ikke. Og Wenger virker fuldstændig ude af stand til at løse det.

Den her sæson er noget af det værste lort, jeg kan komme i tanke om, set ud fra forudsætningerne.
Forudsætningerne og forventningen inden sæsonstart var bedre end jeg kan huske siden sidste mesterskab. Derfor er det særligt irriterende og frustrerende, at man ikke ser en tydelig forbedring. Det ligner status quo. Tidligere kunne jeg sagtens anerkende dygtigheden i at ende nummer 2-4 med det materiale, som Wenger havde til rådighed. Ofte havde man sagt farvel til en profil, og der var gerne flere dybt absurde spillere på holdkortet.

Det har været anderledes i sidste sæson og i denne sæson. Jeg føler, man står med en trup, der er god nok, og man har i hvert fald mulighederne i højere grad end nogensinde for, at tage den det sidste skridt op ad stigen.

Jeg anerkender og er også helt på bølgelængde med Gary Nevilles seneste kommentarer, og det interessante er især at se, at eksempelvis Carragher ikke helt følger idéen. Carragher anfægter, at Arsenal ikke har vundet PL; Gary Neville siger, at det har Liverpool da heller ikke; Carragher forsvarer sig med, at det er jo ikke Klopps skyld; Neville siger så, at Arsenal ikke havde vundet PL i perioden, selvom de havde skiftet manager.
Det tror jeg er er rigtigt nok. Man havde nok ikke præsteret bedre sportsligt med en anden træner. Omstændighederne var således. Men i dag, i sidste sæson, potentielt også 1-2 sæsoner inden det, der begynder den påstand er falme for mig. At vinde PL er selvfølgelig målet, men det der skuffer mig mest er, at vi ikke virker konkurrencedygtige. Jeg ville være fortaler for at forlænge med Wenger, hvis han i denne sæson, og i sidste sæson gav Arsenal en 2. plads, hvor det var så lille et margin, der afgjorde tingene, at det alene var held/uheld. Men sådan er det ikke. Vi er væk. Det er ikke godt nok.

Ludlow
Normal Bruger

Post by Ludlow » 9. Feb. 2017 13:46

Spørgsmål. Hvad tænker I om "de kommende mestre" hen mod slutningen af maj?

Er det mon på nogen måde realistisk, at Chelsea mod sæsonafslutningen render ind i et formdyk a la Liverpools her i starten af 2017?

Man har før set selv de mest rutineret managers få kriser henover foråret i Premier League, og siden Conte stadig er relativt uprøvet i denne sammenhæng og ny i England, kan man så tro på, at Chelsea får gummiben på et tidspunkt?

Hvis man ser bort fra deres faste stamme af spillere til startopstillingen (Courtois, Alonso, Cahill, Luiz, Azpilicueta, Moses, Kante, Maric, Hazard, Pedro, Cesc, William og Costa), så har reserverne tilsammen i hhv. forsvaret spillet 16 kampe, på midtbanen blot to kampe og i angribet 15 kampe. Udover Terry er det desuden unge og uprøvet navne, som endnu ikke har vist mesterskabsklasse. Er deres trup bred nok, hvis de skulle løbe ind i skader og karantæner?

Særligt deres eneste reelle 9'er på reservefronten, Batshuayi, har ikke vist prøvet på sit talent endnu med kun ét mål. Jovist, Chelsea har spillet med succes med andre af de offensive midtbanespillere på toppen, men går den i det lange løb? Kan Costa spille de mange resterende kampe i alle turneringer med hans arbejdsraseri i mente?

Don Karnage
Normal Bruger

Post by Don Karnage » 9. Feb. 2017 14:06

Det største problem er, at Conte har skabt et rigtig godt hold, hvor kollektivet og systemet er styrken - ikke individualisterne. Der er naturligvis nøglespillere i hver kæde, som på alle andre hold, men jeg ser ikke Chelsea som mere sårbare end andre hold (os fx.) overfor skader, formdyk etc. Dertil har han været rigtig god til at spare Hazard (der heller ikke er på det niveau, hvor han var på, på toppen), der er den mest udskiftede spiller i PL, hvis ikke jeg husker helt forkert.
"I must say Arsenal look a much happier bunch under Emery. They are not a title-winning side yet but I think this manager will get Arsenal challenging for honours in the not-too-distant future. This man knows what he’s doing."
G. Crooks, BBC 30/9-2018

#TrustTheProcess

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 13. Feb. 2017 0:46

Ludlow wrote:Spørgsmål. Hvad tænker I om "de kommende mestre" hen mod slutningen af maj?

Er det mon på nogen måde realistisk, at Chelsea mod sæsonafslutningen render ind i et formdyk a la Liverpools her i starten af 2017?

Man har før set selv de mest rutineret managers få kriser henover foråret i Premier League, og siden Conte stadig er relativt uprøvet i denne sammenhæng og ny i England, kan man så tro på, at Chelsea får gummiben på et tidspunkt?
Da spørgsmålet stilles i denne Arsenaltråd og ikke under "Øvrige PL kampe denne sæson" tillader jeg mig også at kommentere..

Burnley lykkedes fint med at stoppe Chelsea, da kampen ender med et overraskende X og pointdeling.

HVAD!? Burnley!?

Ja, De var organiserede og beholdte deres taktiske gameplan selvom Chelsea pressede på. Overraskende nok spillede Burnley i deres normale 4-4-2, altså ikke noget med at efterligne Chelseas 3-4-3 eller stille sig ultrakompakt ned og forsøge at ride stormen af. 2 angribere betød at Chelsea skulle holde mænd tilbage, samt fløjspillerende hjalp til bagude når Chelsea var i angreb, så de var 6 på midten.

Burnley overlod fuldstændig initiativet til Chelsea. En overgang havde de 71% af spillet. Det højeste andel Chelsea har haft denne sæson, men sålænge Burnleyforsvaret stod sikkert var der ikke fare på færde, da Chelsea sjældent formåede at komme bag om forsvaret. Desuden formåede Barton og Westwood at holde Matic samt Kanté i ro så de ikke fik tid og plads..En masse provokationer er fint, så længe det er lovligt som i Bartons tilfælde. Så længe de to var presset, kom der ingen bolde til Hazard og Pedro.

Højt pres betød at Chelsea fik noget mere at tænke på end det fremadrettede spil og når Chelsea var på bolden, gik Burnley angribere igen ned og hjalp midtbanen, så Chelsea spillede bolden mere tilbage end frem. Når Burnley vandt bolden blev den spillet hurtigt og med typisk lange bolde op mod Chelseas forsvar, som dermed var i direkte duel og hvor Burnley måske kunne få "anden boldene" og derved skubbe folk med frem.

Det kræver selvfølgelig at man vil kæmpe og løbe for det. Burnley løb 6 kilometer mere i hele kampen end Chelsea.

Forhåbentlig har Swansea,Watford og Stoke set denne kamp på dvd flere gange før de møder Conte & Co. så mesterskabskampen, måske, kan åbnes på klem igen..?

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 15. Feb. 2017 22:09

Det var så det..!

Efter 65 minutter er Bayern foran 4-1..I første kamp og det hele slutter 5-1.

Total forkert taktik af Wenger og Co efter vi havde 1-1 ved pausen..

FARVEL WENGER!

Tiden og spillet er i den grad løbet fra dig når man ser på et hold som Bayern.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Mar. 2017 20:19

Vi har slet ikke få det til at køre mod de andre tophold.

3-1 nederlag på Anfield, 4 marts, betyder endnu engang at vi bliver til grin når vi rammer et Top 6 hold.

Som Don Kanage påpeger i Postmatchtråden: Wenger har iøvrigt kun vundet 3 af de sidste 21 kampe ude mod top 6 hold.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. Mar. 2017 21:51

Vi spiller en fremragende 1 halvleg mod Bayern i vores afsluttende Champions League kamp og vinder halvlegen 1-0.

Energi. Løbevillighed. Gode kombinationer og vilje.

Sådan burde vi spille i ligaen uge efter uge i 90 minutter.

I 2 halveg går det galt og vi lukker 5 mål ind (!!)

Samme målscore de sidste 3 gange vi har mødt Bayern.

Lystavlen viste 1-5 og samlet 2-10 nederlag.

Udspillet.Udstillet og ydmyget!

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 3. Apr. 2017 17:16

Tja..Vi får 2-2 hjemme mod City og vores attitude var vel "OK"..Men altså det sejler alt for ofte, er sårbare og vores defensive organisation ikke eksisterende.

De spillere som skulle træde i karakter leverede ikke og MoM skulle findes i de bagerste rækker med bundsolide Monreal og Ospina som igen spiller en udmærket kamp..

Wenger er efterfølgene ude og sige tak for støtten. For uden fansene hjælp havde vi næppe fået point.

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 12. Apr. 2017 15:06

Meget tyder på at denne sæson bliver katastrofal. Katastrofal på mange områder. Et er placering i PL. Det ser på nuværende tidspunkt svært ud at skulle nå en fjerdeplads og dermed kval til CL.
Et andet er kontraktforlængelse til Wenger. Hvis man forlænger med Wenger men samtidig kræver store forandringer kan man jo ligeså godt satse på noget nyt. Og hvordan skal Wenger være i stand til at ændre 20 års filosofi.
For det tredje er det skidt hvis Sanchez skifter klub. Uden ham ville vi nok ikke ligge hvor vi gør nu. Øzil har vist at han er et vidunder når det kører men at han også er for ustabil.
Det fjerde er hvilke spillere kan vi tiltrække hvis vi ikke spiller CL. Og samtidig ser ud til at være overhalet af 5 andre klubber.
Det ser rent ud sagt ikke skide godt ud.

Post Reply