Sæsonen 2016/17

Diskussion om klubben og generelt alt der vedrører eller omhandler Arsenal FC. Her er der lagt op til den mere seriøse debat om Arsenal FC.

Moderator: admin

Post Reply
Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Re: Sæsonen 2016/17

Post by Alansmith » 13. Apr. 2017 19:09

Salledreng wrote:Meget tyder på at denne sæson bliver katastrofal. Katastrofal på mange områder. Et er placering i PL. Det ser på nuværende tidspunkt svært ud at skulle nå en fjerdeplads og dermed kval til CL.
Et andet er kontraktforlængelse til Wenger. Hvis man forlænger med Wenger men samtidig kræver store forandringer kan man jo ligeså godt satse på noget nyt. Og hvordan skal Wenger være i stand til at ændre 20 års filosofi.
For det tredje er det skidt hvis Sanchez skifter klub. Uden ham ville vi nok ikke ligge hvor vi gør nu. Øzil har vist at han er et vidunder når det kører men at han også er for ustabil.
Det fjerde er hvilke spillere kan vi tiltrække hvis vi ikke spiller CL. Og samtidig ser ud til at være overhalet af 5 andre klubber.
Det ser rent ud sagt ikke skide godt ud.
Du har ret i, at det ser skidt ud. Arsenal har truffet mange forkerte beslutninger, og det er der længe betalt for. Lige nu er det blot endnu værre end i tidligere år. Vi kommer til at punge ud for at rette op. Desværre er nogle af vores salgsobjekter, der kan hjælpe med at finansiere opbygningen, efterhånden ikke unge længere. Det vigtigste, at vi får en ny manager. Dey kommer ikke til at koste meget, da Arsene Wenger er en dyr herre. Til gengæld er vi nødt til at forny spillestilen og en del af truppen, hvilket kan blive dyrt.
Klik for at tjekke ventetiden: Farvel Arsene Wenger

Salledreng
Normal Bruger

Post by Salledreng » 30. Apr. 2017 19:50

Spurs har definitivt sat sig på tronen i nordlondon. Efter 22 år er vi blevet væltet. Tegnene var der sidste sæson og i år blev det så endegyldigt. Spørgsmålet er om vi kan tilspille is en plads i top 4. Det er ikke længere op til os selv. Vi skal bruge hjælp fra City og Liverpool. Og med deres slutprogram ser det ret svært ud. Så vi må nok tage til takke med EL næste sæson.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 30. Apr. 2017 19:55

Salledreng wrote:Spurs har definitivt sat sig på tronen i nordlondon. Efter 22 år er vi blevet væltet. Tegnene var der sidste sæson og i år blev det så endegyldigt. Spørgsmålet er om vi kan tilspille is en plads i top 4. Det er ikke længere op til os selv. Vi skal bruge hjælp fra City og Liverpool. Og med deres slutprogram ser det ret svært ud. Så vi må nok tage til takke med EL næste sæson.
Det er helt udelukket. Vi kan ikke en gang selv hente de point, der skal til. Og jeg tror ikke, at Man. U og Liverpool vil sætte point nok til, selv hvis det mirakuløst skulle lykkes os at vinde vores kampe. Vi tabte 4. pladsen definitivt hjemme mod City.

Friendly Fire
Normal Bruger

Post by Friendly Fire » 7. May. 2017 22:36

Hjælp!
Hvis vi slutter nummer 5.
United 4
Liverpool 6
Kommer vi så i champions League play off hvis United vinder Europa League?
Kan ikke Google mig til det.

Alansmith
Arsenal Danmark medlem

Post by Alansmith » 7. May. 2017 22:49

Friendly Fire wrote:Hjælp!
United 4
Liverpool 6
Jeg er ikke sikker, men jeg har opfattelsen, at et land maksimalt kan få fire hold med.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 7. May. 2017 23:31

Endelig!!!!

Med en fin 2-0 sejr over Mourinho og United, er lyset ikke fuldstændig slukket om at nå sæsonens målsætning: Top 4. Egentlig en fin kamp også af vores 3 bagerste. Monreal-Kos-Holding. Det er kun anden gang vi holder nullet mod et hold fra top 6.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Michael-Arsenal
Arsenal Danmark medlem

Post by Michael-Arsenal » 8. May. 2017 9:33

Alansmith wrote:
United 4
Liverpool 6
Jeg er ikke sikker, men jeg har opfattelsen, at et land maksimalt kan få fire hold med.
Et land kan have maksimalt 5 hold med efter regelændrignen fra et par år siden.

Hvis ovenstående scenarie skulle blive en realitet, er jeg dog ret sikker på, at United bare kommer direkte i CL, og vi bibeholder vores plads i EL.
"Is the Arsenal shirt too heavy for you? Stop hiding behind Arsène Wenger and be more than mediocre."

- Thierry Henry on the Arsenal-players.

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 8. May. 2017 11:04

Michael-Arsenal wrote:
Alansmith wrote:
United 4
Liverpool 6
Et land kan have maksimalt 5 hold med efter regelændrignen fra et par år siden.

Hvis ovenstående scenarie skulle blive en realitet, er jeg dog ret sikker på, at United bare kommer direkte i CL, og vi bibeholder vores plads i EL.
De forskellige scenarier er beskrevet her.
  1. If Man Utd win the UEL and finish in the top four of the Premier League, the top four PL teams will all qualify for the UCL group stage unless the 2016/17 UCL winners fail to qualify for the group stage via their domestic championship finishing position. Then Man Utd, as UEL winners, would go into the UCL play-off round stage.
  2. If Man Utd win the UEL and finish outside the top four of the Premier League, the top three PL teams will qualify for the UCL group stage, the fourth-placed team will qualify for the UCL play-off round and Man Utd will qualify for the UCL group stage unless the 2016/17 UEFA Champions League winners fail to qualify for the group stage via their domestic championship finishing position. Then Man Utd would go into the UCL play-off round.
  3. If Man Utd win the UEL their place in the UEL third qualifying round for winning the EFL Cup would go to the next-highest ranked team not qualified for UEFA competitions in the Premier League.

AWG
Normal Bruger

Post by AWG » 16. May. 2017 22:48

Utroligt nok ser Wenger ud til at ramme pointmæssigt gennemsnittet på de 73,4 point for de forgående 10 sæsoner. Trods alt flot, når de fleste faktisk holdet har spillet dårligere end de forgående sæsoner. Pt. har vi flere point og scoret flere mål end sidst sæson.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 17. May. 2017 16:42

AWG wrote:Utroligt nok ser Wenger ud til at ramme pointmæssigt gennemsnittet på de 73,4 point for de forgående 10 sæsoner. Trods alt flot, når de fleste faktisk holdet har spillet dårligere end de forgående sæsoner. Pt. har vi flere point og scoret flere mål end sidst sæson.
Sidste sæson var ganske elendig for alle hold undtagen for Leicester. I denne sæson har det været forsvaret og organisationen som har været det store problem.
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Sir_Hisss
Normal Bruger

Post by Sir_Hisss » 17. May. 2017 21:54

Sæsonen er næsten slut - jeg tippede flg.

1. Chelsea
2. Liverpool
3. Man U.
4. Spurs
5. Arsenal
6. City
7. West Ham
8. Everton
9. Leicester
10. Stoke.

Så jeg var spot on med no.1 og 5 og tog altså bare fejl af hvilken Manchester Klub der floppede :)

Og Liverpool har været tæt på i lange perioder.
Alright, Spurs var en overraskelse om end en fed en af slagsen.

Hvis Wenger bliver så er der INTET i verden der vil få mig til at tippe Arsenal højere end en 5. plads næste år.
"Wenger's like Mugabe, he won't go". :D :D

Steensen
Arsenal Danmark medlem

Post by Steensen » 17. May. 2017 22:14

Sir_Hisss wrote:Sæsonen er næsten slut - jeg tippede flg.

1. Chelsea
2. Liverpool
3. Man U.
4. Spurs
5. Arsenal
6. City
7. West Ham
8. Everton
9. Leicester
10. Stoke.

Så jeg var spot on med no.1 og 5 og tog altså bare fejl af hvilken Manchester Klub der floppede :)

Og Liverpool har været tæt på i lange perioder.
Alright, Spurs var en overraskelse om end en fed en af slagsen.

Hvis Wenger bliver så er der INTET i verden der vil få mig til at tippe Arsenal højere end en 5. plads næste år.
Jeg tror slet heller ikke på mere end en femteplads næste år, hvis Wenger bliver i sædet.
Ydermere må vi regne med, at United igen handler stort ind, så mon ikke de bliver stærkere med Griezmann og/eller James.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 21. May. 2017 23:31

Sæson 2016/17: En 5. plads og en billet til Europa League for første gang siden Bruce Rioch i 1995-1996..

(Rioch eller hvem der havde det overordnede ansvar, skaæ.dog have tak for at hente "The Iceman" til klubben..)

Det gik allerede galt da vi tabte sæsonåbneren mod Liverpool og vi efter sæsonstart henter Mustafi og Lucas Perez gør ikke betingelserne bedre, mens folk som Kanté og Vardy ikke ønsker at spille for os.

Sæsonen kan næsten beskrives i 2 ord: Manglede Santi:

Godt nok er spanieren ikke helt ung længere, men vores elegante spilfordeler nåede kun 10 kampe. Vel og mærke i de 10 kampe hvor vi var ubesejrede. Santi ER altså bare klasse og hverken Elneny, Özil, Granit, Coq eller Ramsey formåede at finde samme stabilitet som vores allesammens Midtbanemagiker.

10 kampe mod de andre store kanoner blev der spillet.
Mod Chelsea, Tottenham, City, Liverpool og United formåede vi kun at vinde 2...

Fint nok at vi slår Chelsea 3-0 i september måned. Det gav håb om en sæson som kunne blive til noget, men det hele flyder langsomt ud og ender med at vi her slut på sæsonen taber 0-3 til vores naboer som desværre i den grad har overhalet os..

Usikkerheden om Arsenes fremtid gør det ikke lettere i månederne februar og april, hvor alt bliver smidt på gulvet og Arsene siger: "I får noget at vide meget snart"..og vi venter stadig..

Vi har indkasseret 44 mål. Det højeste i de sidste 4 år. Holding har været et lyspunkt (overordnet set) som makker til Kos. Mustafi og Gabriel mangler at bevise at de virkelig vil være Kos foretrukne makker og Per..hvem..Ja. Mertesaker er nok færdig i klubben og generelt har forsvaret virkelig brug for at blive strammet op. Uanset hvem der er manager når den nye sæson 2017/18 indledes..

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 22. May. 2017 20:47

peterdebel wrote: mens folk som Kanté og Vardy ikke ønsker at spille for os.
Har Kanté ikke mere eller mindre sagt, at han spiller i Chelsea, fordi vi ikke viste interesse for ham?
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 23. May. 2017 20:35

Kejser wrote:
peterdebel wrote: mens folk som Kanté og Vardy ikke ønsker at spille for os.
Har Kanté ikke mere eller mindre sagt, at han spiller i Chelsea, fordi vi ikke viste interesse for ham?
Jo'e..Han skulle have sagt noget a la: Der var interesse fra Arsenal, men de viste ikke den samme store interesse i at hente mig, som andre klubber gjorde. Derfor skiftede jeg ikke til Arsenal

Post Reply