IpswichHorse wrote: ↑6. Sep. 2018 0:04Har lige tjekket Facebook-gruppen og det er vel egentlig ret tydeligt, at de to kanaler (forum og Facebook) løser tilfredsstiller to forskellige behov.
Facebook er til de hurtige kommentarer, links, opdateringer og delinger mens forum har den kvalitet, at man kan gå lidt mere i dybden med sine indlæg. Derfor tror jeg også på, at begge dele kan leve videre hvis man mestrer at bruge dem efter hensigten. Ikke at jeg skal gøre mig til bussemand og diktere hvilke typer indlæg, der er passende hvor, men i højere grad fordi at jeg fornemmer, at mange brugere ikke længere er her på forum fordi kvaliteten er dalende hvis ikke allerede så langt ned den kan komme.
Det nytter derfor heller ikke at konkurrere med Facebook på Facebooks præmisser. Det er en tabt kamp i og med at flere brugere tilbringer flere af deres timer derinde. I min optik bør man istedet skære ind til benet her på forum, reducerer støjen og lade den forstyrre Facebook-følgerne og istedet fokus på substans og kvalitet i indholdet. Jeg skal understrege, at jeg ikke har været vist det store engagement selv, men kunne sagtens finde på det hvis niveauet hæves og folk gider forholde sig sagligt til det hinandens synspunkter og anerkende, at der bliver brugt noget tid på det.
At forummet ikke har den rigtige farve bør ikke vel ikke være den store hindring for at folk engagerer sig mere. Skulle man ikke starte med at finde ud af om der er en reel interesse for det her? Man burde finde moderatorer der er ansvarlige for at investere tid og har skrive færdighederne i orden. Der bør ryddes ud i den gamle moderatorstab og de burde give faklen videre, såfremt der er nogen, der ønsker at bære den videre.
Hvis ikke der er opbakning. Ja, så er det sådan det er.
Det er selvfølgelig rigtig nok, men personligt syntes jeg det er lidt spild af tid og kræfter at lave lange Prematch og Postmatch analyser af opstillinger, karantæner, skader osv. og så sidde og se Facebook med et par enkelte tag:
"Hvem syntes du der skal starte mod XX" og "Hvem var kampens bedste spiller? (Uden begrundelse)" samler 40-50 kommentarer. Mange af disse har også gode og fine betragtninger, feks en spiller nu spiller en god kamp fordi XX."
Det kan så ærge mig, at de mange som bruger og skriver på Facebook ikke kommer med sine betragtninger i feks. Spillertrådene..?

Kvaliteten er måske dalende herinde?. Det ved jeg ikke, men når der ikke er noget response fra andre end de 2-3 faste brugere, så er det svært at komme ping-pong dialog i trådene, eller rettere sagt: Kan folk relatere til det man skriver?
Enig i at moderatorerne må komme på banen, og så finde et link med de moderatorer som styrer Facebook og så feks. lukke Livetrådene herinde (ved en rød hængelås) og skrive at al debat kører nu på Facebook.
Det er 2 forskellige behov, ja. Men al der skrives på Facebook bliver ikke "gemt i en tråd" hvor man kan gå 2 måneder tilbage, og det kan ærge mig meget.
Personligt syntes jeg at det er lidt en underlig holdning af moderatorerne på Facebook.
De forstår ikke at skrive en udtalelse på debatforum/herinde om at de helst ser nyheder vedr. taktik, spillere, de enkelte kampe, Livekampe og MoM foregår på Facebook.
For mig virker det som om at tavshed for dem, er guld.
Personligt ville jeg ikke skrive det ene sted, Facebook, for så at gå ind i dette forum og så skrive det samme.
Det undrer også mig at de Moderatorer som burde stå for hjemmesiden, Ginnerup og andre ikke er mere aktive end tilfældet er.
Jeg er bare glad for at vi, forhåbentlig, har fået en dialog igang, hvor vi dagligt/ugeligt/månedligt kan drøfte nu og på sigt, hvad der skal til, for at vi kan få folk til at interessere sig for klubben selvom vi ikke har nogle danske spillere rende de rundt i klubben.
Rigtig nok at farven måske ikke har den store betydning.
Tænker bare, at hvis man som ny bruger kom herind og så de lyseblå farver, så var det ikke ligefrem i rød/hvid stemning man kom i..
Og noget jeg tidligere har spurgt om, men ikke fået svar:
Er det noget teknisk der gør problemet? (Og ja, jeg spørger både de nye moderatorer og gamle folk. Hvis der er nogle tilbage fra dengang det var rødt).
Ved ikke om jeg kan forvente svar denne gang?