Trupsammensætning 2020/21

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Mr. Wenger
Normal Bruger

Trupsammensætning 2020/21

Post by Mr. Wenger » 17. Jun. 2020 20:06

Jeg ved ikke hvor mange der er interesserede i mine tråde om trupsammensætning, men da jeg selv er svært begejstret for lidt overblik og struktur, vælger jeg endnu engang at dele status på truppen på forummet.

Jeg har i nedenstående gennemgang taget udgangspunkt i førsteholdstruppen fra Arsenal.com. Positionerne er inddelt efter 4-2-3-1-systemet, da dette system har den tydeligste opdeling af spillerpositioner.

Ligesom sidste år har jeg tilføjet spillernes alder (pr. 1. august 2020) i parentes.

Pt. består førsteholdstruppen af 31 spillere for sæsonen 2020/21.

------------------------------------

Keepere: (3 spillere)
• Bernd Leno (28)
• Emiliano Martinez (27)
• Matt Macey (25)

Centrale forsvarsspillere: (7 spillere)
• David Luiz (33)
• Sokratis Papastathopoulos (32)
• Shkodran Mustafi (28)
• Pablo Mari (26)
• Calum Chambers (25)
• Rob Holding (24)
• William Saliba (19)

Backs: (4 spillere)
• Cedric Soares (28)
• Sead Kolasinac (27)
• Hector Bellerin (25)
• Kieran Tierney (23)

Centrale midtbanespillere: (6 spillere)
• Mohamed Elneny (28)
• Granit Xhaka (27)
• Lucas Torreira (24)
• Ainsley Maitland-Niles (22)
• Matteo Guendouzi (21)
• Joe Willock (20)

Offensive midtbanespillere: (8 spillere)
• Willian (32)
• Mesut Özil (31)
• Henrikh Mkhitaryan (31)
• Nicolas Pepe (25)
• Reiss Nelson (20)
• Emile Smith Rowe (20)
• Gabriel Martinelli (19)
• Bukayo Saka (18)

Angribere: (3 spillere)
• Pierre-Emerick Aubameyang (31)
• Alexandre Lacazette (29)
• Eddie Nketiah (21)

-------------------------------

Oprykket til førsteholdstruppen: (1)
• Bukayo Saka (18)

Tilgange: (3)
• Cedric Soares (28) - (24/6 - Hentet på fri transfer fra Southampton)
• Pablo Mari (26) - (24/6 - Købt fra Flamengo)
• Willian (32) - (14/8 - hentet på fri transfer fra Chelsea)

Tilbage fra udlejning: (5)
• Henrikh Mkhitaryan (31)
• Mohamed Elneny (28)
• Konstantinos Mavropanos (22)
• Emile Smith Rowe (20)
• William Saliba (19)

Afgange - Udlejning: (1)
• Konstantinos Mavropanos (22) - (16/7 - Udlejet til Stuttgart for 2020/21-sæsonen)

Afgange - Permanent: (0)

Afgange – Lejeaftale udløbet: (3)
• Cedric Soares (28)
• Pablo Mari (26)
• Dani Ceballos (23)
Last edited by Mr. Wenger on 14. Aug. 2020 11:09, edited 3 times in total.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2020/21

Post by Mr. Wenger » 24. Jun. 2020 11:25

https://www.arsenal.com/news/four-playe ... -stay-club

Som rygtet i går er der lavet permanente aftaler for Luiz, Soares og Mari for den kommende sæson.

Lige nu er der 8 CB's på kontrakt for næste sæson, så der kan forventes en del aktivitet på det område.

Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Jan BRX » 24. Jun. 2020 13:38

Lidt negativ, måske (mit indlæg).
Meget fint vi har 8 CB's på plads. Men hvem har egentlig evner, hurtigthed, styrke og overblik til, at spille på et (forhåbentlig) top-6 hold i den kommende sæson. Vi ved ikke meget om Saliba; en ung knægt på 19-20, som har gjort det fornudtigt på et midterhold i Ligue 1. Mari som er skadet efter 1 kamp i PL. De 6 sidste har allerede fået chancen. Og ikke været specielt overbevisende.
Vi har en ikke-fungerende midtbane. Defensivt; problem med opbakning for forsvaret og hjælp til det offensive. En offensiv midtbane der skaber nada.
Et angreb der ikke scorer i øjeblikket. Kan skyldes manglende selvtillid eller/og manglende chance-skabende oplæg fra en midtbane.
Og så tales der også om junior-Kluivert. Kan ikke helt se, hvad vi skal med harm - da jeg går ud fra, at han en form for wing.
Partey fra Atl. Madrid er også et emne i følge aviserne. Jeg håber han er midtbane med store defensive resourcer.
Vi har ikke brug for angribere (m.m. PEA/Laca forsvinder).. Vi har brug for rigtig god CB. Men især en MB, som især er god i det defensive og kan binde det hele sammen

IpswichHorse
Normal Bruger

Post by IpswichHorse » 24. Jun. 2020 15:27

Mr. Wenger wrote:
24. Jun. 2020 11:25

Som rygtet i går er der lavet permanente aftaler for Luiz, Soares og Mari for den kommende sæson.

Lige nu er der 8 CB's på kontrakt for næste sæson, så der kan forventes en del aktivitet på det område.
Det er en joke det her, ik?

Der jo ingen - INGEN - af de fire spiller der kunne gå ind på andre startopstillinger i top 10 med deres form in mente. Den her klub.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 24. Jun. 2020 15:48

IpswichHorse wrote:
24. Jun. 2020 15:27
Mr. Wenger wrote:
24. Jun. 2020 11:25

Det er en joke det her, ik?

Der jo ingen - INGEN - af de fire spiller der kunne gå ind på andre startopstillinger i top 10 med deres form in mente. Den her klub.
I realiteten drejer det sig kun om 3 spillere. Ceballos er bare en forlængelse af lejeaftale på en måned.
Luiz og Soares (Kjälström in disguise) er jeg fuldstændig enig i. For mig er Mari betydelig bedre end det vi har.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 24. Jun. 2020 16:28

Jan BRX wrote:
24. Jun. 2020 13:38
Meget fint vi har 8 CB's på plads. Men hvem har egentlig evner, hurtigthed, styrke og overblik til, at spille på et (forhåbentlig) top-6 hold i den kommende sæson. Vi ved ikke meget om Saliba; en ung knægt på 19-20, som har gjort det fornudtigt på et midterhold i Ligue 1. Mari som er skadet efter 1 kamp i PL. De 6 sidste har allerede fået chancen. Og ikke været specielt overbevisende.
Vi har en ikke-fungerende midtbane. Defensivt; problem med opbakning for forsvaret og hjælp til det offensive. En offensiv midtbane der skaber nada.
Et angreb der ikke scorer i øjeblikket. Kan skyldes manglende selvtillid eller/og manglende chance-skabende oplæg fra en midtbane.
Og så tales der også om junior-Kluivert. Kan ikke helt se, hvad vi skal med harm - da jeg går ud fra, at han en form for wing.
Partey fra Atl. Madrid er også et emne i følge aviserne. Jeg håber han er midtbane med store defensive resourcer.
Vi har ikke brug for angribere (m.m. PEA/Laca forsvinder).. Vi har brug for rigtig god CB. Men især en MB, som især er god i det defensive og kan binde det hele sammen
Øjebliksbilledet af truppen er ikke godt, enig. Men hvis man skal fokusere på mulighederne i truppen, så har man den mest talentfulde årgang i de seneste 25 år (Saka, Saliba, Nketiah, Nelson, Martinelli, Willock, Smith Rowe, etc.), og der er eftersigende flere talenter på vej. Derudover skal vi klynge os til håbet om at Arteta (og det øvrige trænerteam) er ligeså fremragende som alle ITK's påstår. I så fald vil han kunen få middelmådige spillere til at blive gode, og de gode spillere vil blive fremragende. De dårlige spillere skal ud, men Rom blev ikke bygget på én dag og vi kan ikke forvente at Arteta har sin drømmetrup efter sommerferien. Realistisk set skal man håbe på at få samme udvikling som Liverpool havde i de første 3 år under Klopp og dermed skal vi sigte efter at truppen peaker om 2-4 år.

Ift. CB's er der meget hype om Saliba, og vi kan godt forvente, at han vil blive kørt relativt hurtigt ind på holdet selvom han kun er 19 år. Rygterne går på at der scoutes efter endnu en CB, så jeg kan tænke mig at besætningen kan se således ud i næste sæson:
• David Luiz (33)
• Pablo Mari (26)
• Calum Chambers (25)
• Rob Holding (24)
• William Saliba (19)
• Ny CB

Det betyder at følgende spillere enten udlejes eller sælges:
• Shkodran Mustafi (28)

Hvis ikke Chambers og Mari var ude med skader ville Holding nok også blive solgt. Men jeg tror at han bliver reddet af de mange skader.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 24. Jun. 2020 16:42

Mr. Wenger wrote:
24. Jun. 2020 16:28
Jan BRX wrote:
24. Jun. 2020 13:38
Øjebliksbilledet af truppen er ikke godt, enig. Men hvis man skal fokusere på mulighederne i truppen, så har man den mest talentfulde årgang i de seneste 25 år (Saka, Saliba, Nketiah, Nelson, Martinelli, Willock, Smith Rowe, etc.), og der er eftersigende flere talenter på vej. Derudover skal vi klynge os til håbet om at Arteta (og det øvrige trænerteam) er ligeså fremragende som alle ITK's påstår. I så fald vil han kunen få middelmådige spillere til at blive gode, og de gode spillere vil blive fremragende. De dårlige spillere skal ud, men Rom blev ikke bygget på én dag og vi kan ikke forvente at Arteta har sin drømmetrup efter sommerferien. Realistisk set skal man håbe på at få samme udvikling som Liverpool havde i de første 3 år under Klopp og dermed skal vi sigte efter at truppen peaker om 2-4 år.

Ift. CB's er der meget hype om Saliba, og vi kan godt forvente, at han vil blive kørt relativt hurtigt ind på holdet selvom han kun er 19 år. Rygterne går på at der scoutes efter endnu en CB, så jeg kan tænke mig at besætningen kan se således ud i næste sæson:
• David Luiz (33)
• Pablo Mari (26)
• Calum Chambers (25)
• Rob Holding (24)
• William Saliba (19)
• Ny CB

Det betyder at følgende spillere enten udlejes eller sælges:
• Shkodran Mustafi (28)

Hvis ikke Chambers og Mari var ude med skader ville Holding nok også blive solgt. Men jeg tror at han bliver reddet af de mange skader.
Det nytter ikke noget, hvis du kun har talentfulde spillere. Der skal også rutinerede og stærke spillere til at guide dem. At der er et godt trænerteam er bare ikke nok. Der skal være nogen til, at skælde ud og sætte talenterne på plads. Lidt hårdt sat op måske.
Men i øjeblikket har vi ikke sådanne spillere. Luiz: laver for mange fejl. Sokratis; spiller ikke nok. Xhaka; har bare ikke udstråling. PEA; har travlt med sin næste kontrakt

Jan BRX

Post by Jan BRX » 25. Jun. 2020 15:15

Begynder at blive nysgerrig på situationen omkring Zaka og Partey, Partey kan være et mediestunt. Men Zaka er snart uden kontrakt . Han er et meget alsidigt talent. Som er meget god på næsten samtlige pladser (- CB formoder jeg). Når man har fulgt Arsenal i en del år, vil jeg ikke blive overrasket, hvis klubben endnu en gang laver l... i transferperiosen. Indtil videre tegner det ikke særlig godt.
Zakas problem er nok, at han har størst chance for spilletid på hold uden for PL-top 6. Et sted hvor vi befinder os (ville ikke få megen spilletid i Liverpool eller ManU).
Hvis han vil væk, så burde han nok finde et tophold fra Bundesligaen (BM er nok udelukket).

Niels Bohl

Post by Niels Bohl » 9. Jul. 2020 8:46

Hvis vi har penge nok ville disse to være at foretrække.
Umtiti
Thomas Partey
Chakra har gjort det godt, når han får følgeskab af ceballos. Men vi mangler en midtbanegeneral og en forsvarsansvarlig. Her kunne disse to træde i karakter, så pyt med hvad de koster, blot de ligger øverst i hierarkiet og har leder evner lig koscielny, som var en stor bet at måtte afstå

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 11. Jul. 2020 13:22

Niels Bohl wrote:
9. Jul. 2020 8:46
Hvis vi har penge nok ville disse to være at foretrække.
Umtiti
Thomas Partey
Chakra har gjort det godt, når han får følgeskab af ceballos. Men vi mangler en midtbanegeneral og en forsvarsansvarlig. Her kunne disse to træde i karakter, så pyt med hvad de koster, blot de ligger øverst i hierarkiet og har leder evner lig koscielny, som var en stor bet at måtte afstå
Umtiti har været skadesplaget og har generelt ikke spillet meget i de seneste 2-3 år. Partey er på vej frem, så ham ser jeg mere perspektiv i selvom jeg synes han er 2-3 år for gammel til at investere stort i.

Ideelt set skulle transferstrategien fokusere på at investere i talentfulde spillere på 18-24 år, som er på vej frem lidt a la det som Dortmund gør med stor succes i Tyskland.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 14. Jul. 2020 5:59

Med det forsvarsspil vi viser i NLD kan der næsten kun gå for langsomt at få skippet Kolasinac, Luiz, og ikke mindst Mustafi.

Lilleput fejl på fejl af spillere som er henholdsvis 27, 33 og 28 år.. :!:

Må ske hvad Shaliba kan bringe for med det nuværende forsvar vil vi altid skulle kæmpe for at komme i Top 4.

Ja, vi skal være heldige hvis vi nærmer os 6 pladsen i PL..

Vinai og bestyrelsen skal åbne for pengekassen.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 16. Jul. 2020 12:17

https://www.arsenal.com/news/dinos-sign ... tgart-loan

Konstantinos Mavropanos har forlænget kontrakten og bliver udlejet til Stuttgart i den kommende sæson. Det bliver spændende om forlængelsen er at udtryk for at han har en fremtid i klubben eller om det udelukkende er for at kunne kræve en højere transferpris næste år.

Der har pudsigt nok været rygter om at Stuttgart er interesseret i Sokratis, så det kan være at det kan være at der kommer til at ske mere på den front. Ikke mindst fordi at Stuttgarts sportsdirektør er velkendte Sven Mislintat. :-)

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 6. Aug. 2020 18:44

Hmmm...

Det skulle være tæt på nu.

Hvordan var det forhenværende udenrigsminister Uffes udtalelser: "If You Can't Beat 'Em. Join 'Em"..?

Image
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 14. Aug. 2020 11:08

https://www.arsenal.com/news/welcome-wi ... ns-arsenal

Så blev Willian endelig præsenteret i Arsenal. Det rygtes at Arteta mener, at Willian både kan spiller 8'er, 10'er og kant.

Post Reply