Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
peterdebel
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by peterdebel » 1. Jul. 2019 21:58

Vildt nok hvis Palace mister både Wan Bisakka og Zaha i samme vindue. :shock: ..Av-Av.

Bisakka røg for 50 mio. £ til Utd.

Det er værd at bemærke at United har 25% videresalgsklausul hvis Zaha skulle skifte væk fra Palace som han skrev med i 2015.

Forhåbentlig kommer der snart nogle mere vedvarende rygter om at vi jagter forsvarsspillere, så Mustaf og Chambers er fortid.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Jul. 2019 12:32

Drømmescenarie ud fra rygtebørsen:

Ud: Özil, Mikhi, Mustafi, Jenkinson.
Ind: Zaha, Fekir, Saliba, Tierney.

Tænk et angreb vi kunne få. Og det ville passe til Emery’s spillestil. Nu sker der da endelig noget på rygtebørsen. Så ved jeg godt vi nok kun ender ud med at hente Tierney. Men i det mindste er F5 knappen back in action på de forskellige sider. Og en lille entusiasme genfundet i silly season.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 2. Jul. 2019 12:47

Så er Ornstein på banen:

As things stand Wilfried Zaha from Crystal Palace to Arsenal not happening, will take major change(s) to materialise. Also hearing Napoli edging ahead in Kieran Tierney race but deal still there to be done. As we know cash the issue for #AFC this summer #CPFC #CelticFC #SSCNapoli
Image

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 2. Jul. 2019 20:39

Meget lidt vi har budt på Zaha (alle sider siger 40 mio pund), men der er også rygter ang. Jenkinson til Palace.
Kunne man ikke lave en deal ved at smide Chambers og Jenkinson den vej, og opnår en lavere pris?
Har stadigvæk en drøm om at Chambers og Holding med noget modenhed kunne opnå noget sammen, men tror ikke det sker.
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 3. Jul. 2019 9:32

Frankster wrote:
2. Jul. 2019 20:39
Meget lidt vi har budt på Zaha (alle sider siger 40 mio pund), men der er også rygter ang. Jenkinson til Palace.
Kunne man ikke lave en deal ved at smide Chambers og Jenkinson den vej, og opnår en lavere pris?
Har stadigvæk en drøm om at Chambers og Holding med noget modenhed kunne opnå noget sammen, men tror ikke det sker.
Hvis Palace ikke er interesseret i Chambers og Jenkinson, og ved at vi alligevel vil af med dem, så repræsenterer de nok ikke den store værdi. De dækker jo heller ikke det hul, der opstår efter et salg af Zaha.

Jeg kan godt lide idéen om købe Zaha, men prisen er vanvittig. Jeg er med på, at United eftersigende skal have 25 % af salget, men selv da, vil Palace have lavet et overskud på godt £50 mio., hvis prisen er £80 mio. Ydermere vil det jo betyde, at vi har sendt godt £20 mio. i lommen på en en direkte konkurrent.

Hvis det viser sig at være prisen, så vil jeg hellere, at vi pantsætter fremtiden og går efter Sancho. Et køb der alt andet lige også holder pengene bedre hjemme.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Jul. 2019 10:17

Det der kan tale for at vi får Zaha ind, er at Zaha selv er interesseret i et skifte. Vi må erkende at vi står i en situation hvor vi ikke kan tilbyde CL fodbold, så vi er knap så attraktive som klub. Så tror desværre ikke Sancho overhovedet er en mulighed :( bare det at Zaha gider til Arsenal, er en kæmpe mulighed som jeg håber de går all in på. Med Bissakka ude, mangler de lige præcis Jenko. Smid 55£m’ish og Jenko. Så slår vi to fluer med et smæk.
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 3. Jul. 2019 10:39

Hvorfor er det at vi ikke bruger de unge store talenter vi har næste år. Jeg ville med glæde give Nelson en chance og så lade næste år være der hvor flere af vores talenter som Smith-Rowe kunne få chancen som afløser for Ramsey og der er jo endnu flere talenter. Synes vores offensiv egentlig er udmærket, det er defensiven der stinker..

https://talksport.com/football/567172/a ... ried-zaha/

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Jul. 2019 11:03

Gabe wrote:
3. Jul. 2019 10:39
Hvorfor er det at vi ikke bruger de unge store talenter vi har næste år. Jeg ville med glæde give Nelson en chance og så lade næste år være der hvor flere af vores talenter som Smith-Rowe kunne få chancen som afløser for Ramsey og der er jo endnu flere talenter. Synes vores offensiv egentlig er udmærket, det er defensiven der stinker..

Selvfølgelig skal Nelson have chancen! Der er nok kampe til både Nelson og Zaha (& Iwobi). Vi får brug for en bred trup over en lang sæson. Men hvorfor så ikke hente unge op til forsvaret? Vi kommer desværre ikke til at hente en Van Dijk til 700 millioner. Som i vores tilfælde kunne have været Koulibaly. Den er oplagt.

Forsvar: Kos, Sokratis, Holding, Mavropanos, Bellerin, Tierney, Kolasinac, Monreal. (Maitland Niles) Evt. en ny spiller i 200 millioner klassen. Det vigtigste er at vi får Mustafi UD.

Jeg ser kæmpe værdi i at hente Zaha til klubben, da han kan give det sidste til angrebet. Og derudover lukker Emery med hans spillestil mange mål ind. Det er sådan det er. Tjek hans tidligere stats. Vi må angribe os ud af den. Vi får vanvittigt mange facetter up front med Zaha eller Fekir eksempelvis. Det er værd at nævne Fekir og Laca tidligere har haft et godt samarbejde. Zaha kunne være vores Sterling/Sané.
Image

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 3. Jul. 2019 12:33

Ellers byd på Dembelé. Ser ud som om Barca gerne vil af med ham, hvis de vil have Neymar/Griezmann. Kom nu igaaaaang Arsenal.
Image

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 3. Jul. 2019 14:25

levinas wrote:
3. Jul. 2019 10:17
Det der kan tale for at vi får Zaha ind, er at Zaha selv er interesseret i et skifte. Vi må erkende at vi står i en situation hvor vi ikke kan tilbyde CL fodbold, så vi er knap så attraktive som klub. Så tror desværre ikke Sancho overhovedet er en mulighed :( bare det at Zaha gider til Arsenal, er en kæmpe mulighed som jeg håber de går all in på. Med Bissakka ude, mangler de lige præcis Jenko. Smid 55£m’ish og Jenko. Så slår vi to fluer med et smæk.
Du har selvfølgelig en pointe omkring Bissakka, og det skal det nye bud vel også ses i lyset af. Men alle ved, at Jenkinsons værdi for os er mere eller mindre 0, og derfor tror jeg ikke, at det gør den store forskel.

Jeg tror heller ikke at Sancho er en mulighed, og pointen var egentlig også bare, at jeg hellere ser os gå efter guldet og fejle end at ende med subtop-spiller til overpris. Specielt hvis det betyder, at der ikke kan lukkes andre huller.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 3. Jul. 2019 14:26

Gabe wrote:

Jeg er enig.

Brug hellere penge på, at få lukket hullerne i forsvaret, og så køb en ordentlig boks-til-boks midtbanespiller til erstatning for Ramsey.

Paddy
Normal Bruger

Post by Paddy » 3. Jul. 2019 16:15

ajakob wrote:
3. Jul. 2019 14:26
Gabe wrote:

Jeg er enig.

Brug hellere penge på, at få lukket hullerne i forsvaret, og så køb en ordentlig boks-til-boks midtbanespiller til erstatning for Ramsey.
Også helt enig

Prioritet
Venstre back
Midt forsvare
Central midt

Vi laver mål nok og det er forsvaret som sejler rundt, så syntes det ville være tosset at bruge alt på en wing! Enig i at talenter må fylde op på de offensive pladser.

Fantastic-Fab
Arsenal Danmark medlem

Post by Fantastic-Fab » 3. Jul. 2019 17:28

Wilfried Zaha er den type som den her trup mangler aller allermest. Vi har ikke en spiller i truppen, som kan sætte sin direkte oppasser. Den mest afgørende faktor for at skabe overtal i moderne fodbold, da alle hold er så vanvittig godt struktureret. Jeg er også skeptisk omkring de 80 millioner pund, men jeg har en fornemmelse af den kan presses ned til noget der ligner 55-60 stykker. Også skal vi slå til. Ja vi får Nelson ind, men fra bænk i Hoffenheim til starter i Arsenal er måske alligevel et voldsomt skridt, selvom vi alle drømmer. Jeg tror dog han får en rolle i år. O

Jeg er helt med på at vores trup også har andre mangler, men lige nu er vi ved at adressere de allervigtigste positioner. Men man skal heller ikke undervurdere faktoren som hedder, at mange hold tør at stå højt på os, fordi de ikke frygter bagrummet og x-faktoren for vores omstillinger. Ergo er vores bagerste spillere i alt for meget possesion og under et tryk, som jeg tror en type som Zaha vil fjerne. En offensiv med Zaha, Lacazette og Auba er PL vindende materiale.

Jeg tror faktisk på, at vi denne gang er på vej til et meget solidt vindue. Ham Saliba har jeg læst om. Det er så spændende. Umiddelbart løser han ikke vores problemer i denne sæson, da han lejes tilbage for et år. Men en boldsiddende atletisk centerback er den fremtidige løsning. Aftalen indbefatter vist også at prisen først betales næste sommer, hvorved det ikke hæmmer vores nuværende transferbudget. Vigtigt.

Samtidig sættes vi kraftigt i forbindelse med Tierney, som også virker som det helt helt rigtige cast. Forlydninger går på Monreal er færdig i Arsenal, hvorved der er plads til Tierney i truppen.
I går hentede vi eftersigende et kæmpetalent, Martinelli, der går direkte ind i truppen. Nuvel skal vi ikke regne med starting 11 fra dag 1, men jeg tror der er krummer i knægten.
Emery og den tekniske stab er i gang med en vanvittig svær øvelse; en aldrende trup, uden CL-faktor og et begrænset budget. Nogen vil kalde det umuligt, men jeg synes vi er linket til de helt rigtige typer (dog ikke Brahimi - det er at pisse i bukserne). Nu skal der eksekveres, men Zaha signingen er ligegyldig om det er i morgen eller 14 dage, da han til den tid er på ferie efter ANC. Tierney virker tæt på og Martinelli allerede sikret. Saliba er heller ikke afgørende for pre-season forberedelser.

Det er part 1 af planen, men jeg tror ikke vi er færdige. Nu skal vi til at sælge, da truppen er for stor og for mange overflødige. Rygterne er begrænsede, men jeg tror på der kommer skub i den del efter vi har færdiggjort 1. del. Vi mangler en stopper, da Kos virker som om han skal tilbage til Frankrig og Mustafi slet og ret bare ikke er god nok. Der håber jeg vi finder en løsning, der som minimum kan gøre en figur i kampen med Holding, Sokratis og Mavropanos indtil Saliba ankommer næste sommer. Jeg synes takterne er lovende, men det er klart vi og jeg er blevet skuffede før.

Jeg håber på følgende trup 9. august.

GK: Leno
GK: Martinez

DR: Hector
DR: Ainsley (løse rygter om Klostermann - også spændende!)

DC: Sokratis
DC: Ny
DC: Holding
DC: Mavropanos
DC: Bielik

DL: Tierney
DL: Kola

MC: Torreria
MC: Xhaka
MC: Ny.
MC: Guendouzi

AML: Zaha
AML: Iwobi
AML: Martinelli

AMR: Mikitaryan
AMR: Nelson
AMR: Smith-Rowe

AMC: Ozil
AMC: Willock

ST: Auba
ST: Laca
ST: Nketiah

Salg:
- Ospina (4 mio pund)
- Mustafi (10 mio pund)
- Jenkinson (5 mio pund)
- Chambers (15 mio pund)
- Elneny (10 mio pund)
- Asano (5 mio pund)
- Monreal (release)
- Kosielny (release)
- Ramsey (release)

Næste sommer vil Saka, Amechi og Saliba være en fast del af førsteholdstruppen, hvis deres udvikling fortsætter. Der skal spillere som Ozil, Mikitaryan, Iwobi, Xhaka, Kolasinac og Sokratis evalueres. Rom blev ikke bygget på en dag, men jeg synes ovenstående trup er rigtig fed, men vi mangler selvfølgelig underskrifterne fra Zaha, Saliba, Tierney, en DC og MC. Hvis DC og MC ikke skulle være mega oplagte, så tror jeg faktisk godt at give chancen til de unge drenge.
"What a finish at the Emirates. Absolutely unbelievable. He doesn't score many headers but i have often wondered why when I see the quality of this one" (...) "The biggest of games the biggest of names" (Andy Gray og Martin Tyler post Henry goal vs United)

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 5. Jul. 2019 17:21

Dejligt at have dig tilbage igen med en fremragende analyse F-F. :mrgreen:
Hvis truppen kommer til at se ud således som du ønsker så bliver det en succes næste år.
Pludselig er der rygter på omkring 100 pund som vi skulle have til transfers hvis det bliver nødvendigt.
Vasquez fra Real er også rygtet, men har svært ved at se at han skulle gøre os markant bedre..

Zaha kunne være spændende hos os og tror og håber at vi kan få ham til den pris du taler om FF. 8)

Bargan
Arsenal Danmark medlem

Post by Bargan » 6. Jul. 2019 11:05

Silly season er over os og jeg hopper i med begge ben på alle Arsenal relaterede transferrygter. Hvis man graver lidt i kilderne, kan man nemt skyde det meste ned.

Men hvorfra kommer rygtet om, at vi har 45 mill £ til transfers?

Post Reply