Rygtebørsen

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Post Reply
Mr. Wenger
Normal Bruger

Re: Rygtebørsen

Post by Mr. Wenger » 17. Jul. 2019 18:27

Ornstein:
“Arsenal set to win race to sign William Saliba. Close to completion after Saint Etienne centre-back opted for #AFC. Loan back to #ASSE next season. Also working on loan for Real Madrid midfielder Dani Ceballos & continue pursuit of Celtic left-back Kieran Tierney #RMFC #CelticFC”

Spændende! Men der mangler lidt endnu.

LB: Tierney
CB: ? (Da Saliba ikke kan forstærke holdet i denne sæson, mangler der fortsat én ny CB)
CM: Ceballos
Wing: Everton? (Løse rygter om interesse)

Hvis der forstærkes på disse 4 positioner (+Saliba) ser det ok ud for den kommende sæson.

Men der mangler fortsat salg af en del dødvægt i truppen, hvilket muligvis besværliggøre indkøbet af en ny CB.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 18. Jul. 2019 0:55

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 18. Jul. 2019 18:38

BREAKING NEWS

Wilfried Zaha has told Crystal Palace he wants to leave after returning from the African Cup of Nations, Sky Sports News understands.

Kom så!!
Image

phra
Normal Bruger

Post by phra » 18. Jul. 2019 20:06

Lyder usandsynligt med Zaha og Everton medmindre PEA eller Lacaz ryger ud.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 18. Jul. 2019 20:41

phra wrote:
18. Jul. 2019 20:06
Helt enig. Rygterne spøger jo med Aubameyang til United. Men håber virkelig at Everton blot er røgslør; eller i det mindste plan B. Palace må også være interesseret i en handel. Utilfreds spiller i truppen er ikke et ønskescenarie og det er nu de skal cashe ind. Med tanke på Emery direkte sagde vi var ude efter nogle dyre spillere så håber og krydser jeg virkelig fingre for Zaha. Det er virkelig min drømmesigning til holdet i år. Selvfølgelig med den selvfølge at vi beholder Laca og Auba!

Zaha - Laca - Auba :twisted:
Image

Kriedel
Normal Bruger

Post by Kriedel » 18. Jul. 2019 21:25

levinas wrote:
18. Jul. 2019 20:41
phra wrote:
Helt enig. Rygterne spøger jo med Aubameyang til United. Men håber virkelig at Everton blot er røgslør; eller i det mindste plan B. Palace må også være interesseret i en handel. Utilfreds spiller i truppen er ikke et ønskescenarie og det er nu de skal cashe ind. Med tanke på Emery direkte sagde vi var ude efter nogle dyre spillere så håber og krydser jeg virkelig fingre for Zaha. Det er virkelig min drømmesigning til holdet i år. Selvfølgelig med den selvfølge at vi beholder Laca og Auba!

De "officelle" rygter fra SKY fortæller hertil aften at Zaha har bedt Palace om at blive solgt og han foretrækker Arsenal.
Kan godt være vi mangler forsvars spillere, men Zaha er sgu en spændende spiller :)
https://www.skysports.com/football/news ... l-interest

Med Zaha inde, så kan vi vel næsten sammenligne med de gamle invincibles dage...altså angrebsmæssigt.
Pires - Bergkamp - Henry....Zaha - Laca - Auba
"You know, my normal age is 31 but in football years I'm 29. I lost 2 years because of injuries so let's just talk about my football age" Tomas Rosicky

Fan siden Ian Wright dagene og får stadig ballade fordi jeg syntes at Schmeichel skuespillede dengang Wright to-fods tacklede ham :)

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 18. Jul. 2019 23:53

Kriedel wrote:
18. Jul. 2019 21:25
levinas wrote:
18. Jul. 2019 20:41
phra wrote:

De "officelle" rygter fra SKY fortæller hertil aften at Zaha har bedt Palace om at blive solgt og han foretrækker Arsenal.
Kan godt være vi mangler forsvars spillere, men Zaha er sgu en spændende spiller :)
https://www.skysports.com/football/news ... l-interest

Med Zaha inde, så kan vi vel næsten sammenligne med de gamle invincibles dage...altså angrebsmæssigt.
Pires - Bergkamp - Henry....Zaha - Laca - Auba
Jeg synes nu godt nok ikke vi kan sammenligne Zaha med nogen Arsenal legende før han viser sit værd i en stor klub. Han var jo en fiasko i United. Jeg håber egentlig ikke vi giver 600 mio eller mere for ham.
Synes Everton virker som et meget mere spændende og billigere bud. Zaha er ikke mere værd en 400 pund. Det mener jeg helt ærlig..

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 18. Jul. 2019 23:54

Nu må den handel altså snart være sikker. Men forstår stadig ikke at vi kun giver ham en 5 årig kontrakt. Så har vi har jo reelt kun i 4 år.. :idea:

https://www.theguardian.com/football/20 ... am-hotspur

phra
Normal Bruger

Post by phra » 19. Jul. 2019 0:00

Zaha synes jeg egentlig er en fin spiller for CP.

Udfordringerne ved Zaha i Arsebal er for mig at se, at Arsenal oftest spiller kampe hvor de er i boldbesiddelse.
Det vil medføre at Zaha får svært ved at få størst muligt udbytte af sine kvaliteter - som er at kunne sætte en modspiller eller to. Den måde Zaha udfordrer på husker jeg som med driblinger og træk ned i det tomme rum bag primært modstanderens back. Det rum vil ikke være eksisterende i måske 70% af kampene ...

Derfor kunne jeg godt tænke mig en anden type.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 19. Jul. 2019 18:34

phra wrote:
19. Jul. 2019 0:00
Zaha synes jeg egentlig er en fin spiller for CP.

Udfordringerne ved Zaha i Arsebal er for mig at se, at Arsenal oftest spiller kampe hvor de er i boldbesiddelse.
Det vil medføre at Zaha får svært ved at få størst muligt udbytte af sine kvaliteter - som er at kunne sætte en modspiller eller to. Den måde Zaha udfordrer på husker jeg som med driblinger og træk ned i det tomme rum bag primært modstanderens back. Det rum vil ikke være eksisterende i måske 70% af kampene ...

Derfor kunne jeg godt tænke mig en anden type.
Synes nu Sterling klarer den del ret godt.
Zaha er mere fysisk, og vi mangler spillere, der kan udfordre og sætte en modspiller. Typisk spiller alle hold med gardering i den side han spiller, da han kan tage samtlige backs i PL. Det aflaster også andre offensive muligheder. Burde score flere mål, men mon ikke det er nemmere i Arsenal end CP
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

phra
Normal Bruger

Post by phra » 19. Jul. 2019 20:06

[/quote]
Synes nu Sterling klarer den del ret godt.
Zaha er mere fysisk, og vi mangler spillere, der kan udfordre og sætte en modspiller. Typisk spiller alle hold med gardering i den side han spiller, da han kan tage samtlige backs i PL. Det aflaster også andre offensive muligheder. Burde score flere mål, men mon ikke det er nemmere i Arsenal end CP
[/quote]

Seriøst - sammenligner du sterling med Zaha... ?
De har to ting til fælles løber hurtigt og farven.

Cliffen
Arsenal Danmark medlem

Post by Cliffen » 19. Jul. 2019 20:09

Nu skulle Saliba-handlen være meget tæt på:
https://www.skysports.com/football/news ... aliba-deal
Ifølge samme artikel er der også gode chancer for at Tierney og Ceballos kommer i hus.

Zaha vil måske ikke kunne være effektiv på samme måde for os, som han er for Palace, men jeg vil stadig gerne have ham til klubben.
Han er en rigtig dygtig dribler, der ikke er så afhængig af sin hurtighed som fx Walcott.
Det ville pynte på holdet at have en driblestærk spiller, der kan afgøre kampe på egen hånd. Dog er han ikke nogen stor målscorer.
Det lader også til at Zaha er for dyr.
Derfor kunne Everton være et godt alternativ.
https://www.marca.com/en/football/inter ... b4579.html
Jeg er lidt i tvivl om, hvor sand historien.
Marca henviser til "britiske medier."
Når det er sagt, må der gerne snart komme lidt flere rygter om CB'er som kan gå ind og forstærke holdet allerede fra næste sæson.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Jul. 2019 23:58

Mr. Wenger wrote:
17. Jul. 2019 18:27
Ornstein:
“Arsenal set to win race to sign William Saliba. Close to completion after Saint Etienne centre-back opted for #AFC. Loan back to #ASSE next season. Also working on loan for Real Madrid midfielder Dani Ceballos & continue pursuit of Celtic left-back Kieran Tierney #RMFC #CelticFC”

Spændende!
Enig. Rimelige påliderlige Skysports er også på banen og melder at Tierney og Dani Ceballos, sidstnævnte på lån ikke ser helt umuligt ud.

Ikke så imponeret en låneaftale, hvis det kun er for at imponere Zidane..En klub som vores ( Som 6-.7 rigeste klub i verden?) , burde kunne købe talenter
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

jenne927
Normal Bruger

Post by jenne927 » 20. Jul. 2019 0:09

Når folk mener vi mangler folk der kan sætte sin direkte modstander, minder jeg lige om at vi har en af de bedste i ligaen.. ja - Iwobi er fremragende mand mod mand. Forskellen fra tidligere er som der bliver nævnt at de fleste hold er langt bedre til at bakke op og derfor får man oftest kun udbytte af disse ting i kontrasituationer. Det er vi bare ikke ret gode til at frembringe - som Liverpool eksempelvis er.

Jeg ser langt hellere en anden type end Zaha. En der kan spille i små rum. Han behøver sku ikke kunne løbe hurtigt.

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 20. Jul. 2019 16:35

Så kan den da næsten ikke være ikke være mere sikker?
Hvad tænker folk om teenageren? :?:

https://www.dailystar.co.uk/sport/footb ... iam-Saliba

Post Reply