Trupsammensætning 2019/20

Debat om transferrygter til og fra Arsenal, samt jeres evt. egne transfer forslag.

Transfers andre klubber i mellem henvises til Generelt om fodbold

Moderator: admin

Nico_gooner
Normal Bruger

Re: Trupsammensætning 2019/20

Post by Nico_gooner » 25. May. 2019 19:23

Hvem vi henter kommer meget an på hvad der sker i Baku på onsdag. Kommer vi i CL er budgettet helt klart større, og der skulle være nogle af de spillere vi vil hente. Der skulle have sagt de kun vil komme hvis der er CL bold næste år. Men det skulle være sikkert at Gabriel Martinelli skifter fra Brasilien når han bliver 18 i juni måned, både Saliba og Claude-Maurice skulle også være tæt på. Men de er allesammen unge gutter, der kommer for at være en del af fremtidens hold men der kommer helt sikkert nogle mere erfarende ind. Hvilken kaliber det bliver kommer som sagt an på hvad der sker onsdag.

Black Superman
Normal Bruger

Post by Black Superman » 31. May. 2019 15:47

Har lige lånt lidt og vil lave en realistisk gennemgang af vores trup som den er nu og hvad jeg håber realistisk kommer til at ske hen over sommeren ud fra den info vi har pt.

Keepere: (3 spillere)
• Bernd Leno (27) - Førstevalg og bliver kun bedre.
• David Ospina (30) - Har 1 år tilbage, kan sælges men måske ikke det vigtigste da vi så skal ud og finde en ny nummer 2 da jeg ikke vil være tryg ved Martinez og Macey. Så lad ham køre sin kontrakt ned hvis der ikke kommer et fantastisk tilbud.
• Emiliano Martinez (26) - 3. valg eller sælges, fremtiden ligger andet steds.
Konklusion: Lad ikke fokus være her prøv at holde på det vi har.

Centrale forsvarsspillere: (6 spillere)
• Sokratis Papastathopoulos (30) - Er en solid spiller med meget hjerte, har dog brug for hjælp.
• Laurent Koscielny (33) - Har været en fantastisk spiller for AFC men tiden er desværre nok løbet fra ham og jeg tror han ved det. Mon ikke der vil være plads til ham i Frankrig eller Italien. Vil være svært at se ham smutte men det er nok det rigtige at gøre.
• Rob Holding (23) - Skal være en af dem der skal satses på og dog er jeg stadig lidt utryk ved ham og tror hans niveau er blevet blæst lidt op i folks erindring.
• Shkodran Mustafi (27) - Har skal der findes en køber og det bliver nok svært nok i sig selv, det er nogle af hans penge vi skal bruge til selv at købe ind for. Håber der er nogle i Serie A som samler ham op.
• Konstantinos Mavropanos (21) - Et lån vil nok være det bedste for hans udvikling, talentet er der så jeg håber han kan får et år i Tyskland hos en mellem klub hvor han vil masser af spilletid.
• Calum Chambers (24) - Årets spiller i Fulham! Har dog mest været brugt som midtbanespiller. Han skal ha chancen men tror han bliver rotations spiller og dem skal vi også ha da vores trup er ret tynd.
Konklusion: Stor udskiftning er nødvendig og vanvittig svær da det tager tid at spille et forsvar ind og det er nok det som vi skal forberede os på.
Min spårdom er at vi henter 2 er ung og en erfaren og udfra rygterne kunne det være Djené Dakonam (Getafe) eller William Saliba (Saint-Étienne) som en af de unge og Kostas Manolas (Roma) eller Samuel Umtiti (Barcelona) Men det afhænger meget af hvor mange penge vi har.

Backs: (3 spillere)
• Sead Kolasinac (25) - Backup og på sine gode dage er god (Ex 4-2 mod Spuds) her skal der købes ind da Monreal desværre også er blevet for gammel.
• Hector Bellerin (24) - Her skal der kigges på backup løsninger og der var Lichtsteiner projektet jo en god tanke men desværre ikke den rigtige spiller men det er nok det samme vi skal gøre denne sommer finde en god solid RB. Dog er rygterne at vi er tæt på Thomas Meunier (PSG) og det virker som et køb som førstevalg og det giver ikke meget mening i min verden, men nu må vi se.
• Ainsley Maitland-Niles (21) - Mr. Altmulig mand og det skal han bare fortsætte med men er klart bedst frem af banen og vel nok en wing eller offensiv midt.
Konklusion: 2 backs er nok nødvendigt. På venstre har jeg ingen anelse men håber evt. på Kieran Tierney (Celtic) da Ben Chilwell (Leicester) ser ud til at koste 71 mil euro :roll: og hvis så Meunier kommer så er vi godt sat.

Part 1
#KroenkeOut, But for god sake don't let Aliko Dangote take over

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 8. Jun. 2019 8:57

Klubben bekræfter at følgende spillere forlader klubben den 1juli:

Cohen Bramall
Petr Cech
Charlie Gilmour
Stephan Lichtsteiner
Julio Pleguezuelo
Aaron Ramsey
Danny Welbeck
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 9. Jun. 2019 16:58

peterdebel wrote:
8. Jun. 2019 8:57
Klubben bekræfter at følgende spillere forlader klubben den 1juli:

Cohen Bramall
Petr Cech
Charlie Gilmour
Stephan Lichtsteiner
Julio Pleguezuelo
Aaron Ramsey
Danny Welbeck
Elsker det. Bramall var spået til at blive bedre end Cole, af Wenger. Iht. Cech og Lichtsteiner. STOP for Guds skyld med at hente afdankede pensionister ind mere. De to har bidraget med ca. nul og niks - overordnet set. Kæmpe waste.
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 27. Jun. 2019 11:37

Det undrer mig meget at Arsenal ikke har solgt en eneste spiller endnu. Det vigtigste der kan ske i dette vindue er næsten at vi får solgt Özil, Mhki, Mustafi og måske Xhaka. Vi har yngre spillere i klubben jeg endda hellere ser som stater i stedet for dem..
Der er ingen rygter om salg lige pt..

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 27. Jun. 2019 17:52

Gabe wrote:
27. Jun. 2019 11:37
Det undrer mig meget at Arsenal ikke har solgt en eneste spiller endnu. Det vigtigste der kan ske i dette vindue er næsten at vi får solgt Özil, Mhki, Mustafi og måske Xhaka. Vi har yngre spillere i klubben jeg endda hellere ser som stater i stedet for dem..
Det er det berømte spil om, hvem der ‘trækker’ først.
Men 100% enig i de 4.
Der er også muligheden for at sælge Auba, da han vil kunne give penge i kassen til flere køb.
Hvad foretrækker folk - beholde Auba, og købe 3 spillere til 200 mio stykket, eller sælge Auba, og kunne hente en stor spiller, som passer bedre til systemet med en angriber?
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 30. Jun. 2019 8:19

Frankster wrote:
27. Jun. 2019 17:52
Der er også muligheden for at sælge Auba, da han vil kunne give penge i kassen til flere køb.
Hvad foretrækker folk - beholde Auba, og købe 3 spillere til 200 mio stykket, eller sælge Auba, og kunne hente en stor spiller, som passer bedre til systemet med en angriber?
Ville umiddelbart være en katastrofe af dimensioner ved første øjekast. MEN, skulle det være eneste mulighed, så skal det være til en klub i Kina og ikke Manchester United. Jeg synes dog det er alfa og omega at vi beholder Auba, vi har endelig 2 kvalitetsangribere som der er behov for over en hel sæson. Hvornår får vi det igen? Vi skal have hentet ind til forsvaret, og her må vi satse på, at der kan findes talent da kompetente forsvarsspillere er uden for vores økonomiske råderum. Derudover som i andre også er inde på så skal der simpelthen frigives midler fra følgende spillere: Mustafi, Mesut, Mikhi. Med Adidas aftalen skal vi simpelthen spille med musklerne også selvom vi ikke er med i CL. Smid banken på Zaha, det virker ikke som om der er andre interesseret i ham. Så har vi en x factor signing. Og ovenikøbet en klasse. Den trækker selvfølgelig knaster. Suppler med Saliba, han skal dog ikke lejes ud men indlemmes i truppen. Og så skal der simpelthen hentes en box 2 box spiller, Ramsey SKAL erstattes. Det må vi ikke glemme. Rabiot ser ud til at være long gone.

Får vi afskibet de 3 m'er er vi allerede nået langt. Mesut frigiver en tung lønpose, Mikhi det samme, og Mustafi er bare ikke god nok til Arsenal.
Image

Gabe
Site Moderator

Post by Gabe » 1. Jul. 2019 1:47

Hvem af disse spillere tror i kunne få et gennembrud næste sæson? 8)

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... k-17281737

levinas
Arsenal Danmark medlem

Post by levinas » 1. Jul. 2019 11:58

Gabe wrote:
1. Jul. 2019 1:47
Hvem af disse spillere tror i kunne få et gennembrud næste sæson? 8)

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... k-17281737
Nelson!!!
Image

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 2. Jul. 2019 19:29

https://www.arsenal.com/news/gabriel-ma ... -join-club

Jeg er lidt i tvivl om Gabriel er indkøbt til førsteholdet, men han kommer på denne liste indtil videre. Man kan håbe at han får ligeså hurtigt gennembrud som Gabriel Jesus i City, så han kan bidrage allerede i den kommende sæson.
Last edited by Mr. Wenger on 2. Jul. 2019 22:45, edited 2 times in total.

Frankster
Normal Bruger

Post by Frankster » 2. Jul. 2019 20:36

Spændende læsning om ham ihvertfald (længere nede i artiklen)
https://www.givemesport.com/1487140-int ... utoplay=on
Its all about the Premier League....
Its all about the Arsenal.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 4. Jul. 2019 20:09

Gabe wrote:
27. Jun. 2019 11:37
Ospina bliver permanent i Napoli, hvor han trods alt spillede 24 kampe for dem sidste sæson.

Mr. Wenger
Normal Bruger

Post by Mr. Wenger » 6. Jul. 2019 12:36

https://www.arsenal.com/news/david-ospi ... s-napoli-0

Som ventet endte Ospinas lejeaftale med Napoli med et salg. Eftersigende var transfersummen 4m Euro, så dette salg giver ikke meget at købe ind for.

Black Superman
Normal Bruger

Post by Black Superman » 6. Jul. 2019 15:33

Mr. Wenger wrote:
6. Jul. 2019 12:36
https://www.arsenal.com/news/david-ospi ... s-napoli-0

Som ventet endte Ospinas lejeaftale med Napoli med et salg. Eftersigende var transfersummen 4m Euro, så dette salg giver ikke meget at købe ind for.
Mange bække små som man må sige i vores situation
#KroenkeOut, But for god sake don't let Aliko Dangote take over

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. Jul. 2019 21:15

Det ser ikke videre lyst ud for truppen. 4 uger så lukker vinduet... :|

Image

Post Reply