Køb af spillere

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
Jan BRX
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Køb af spillere

Post by Jan BRX » 11. Jul. 2020 11:36

Elsker rygter, så alle rygtebørser omkring køb af spillere til PL bliver tæsket igennem. Mange af rygterne er løse og usande.
Men i sidste ende bliver der købt spillere. Priserne er høje for de bedste/mest efterspurgte. Der hvor jeg står af i denne sæson er, når man har læst hvor meget corona-krisen har kostet klubberne. Hvordan klubber nærmest har presset spillere til, at gå ned i løn. Hvor er de penge egentlig gået hen?
Når man ser klubbers spillerkøb sikkert er fra 20mil £ til 60-70mil £, så er det svært at have "ondt" af klubberne. Hvor har deres sympati egentlig været? Hos dem selv, NHS eller de svage i samfundet? Priserne i de forskellige fan-shops er formodentlig steget (priser som betales af almindelige fans, der måske har haft en dyr korona-tid. Man må nok erkende, at fodbold i PL efterhånden er mere om økonomi (penge til ejeren/ejerne) end fodbold og omtanke for fans.

Jan BRX

Re: Køb af spillere

Post by Jan BRX » 9. Aug. 2020 20:33

I følge medierne gik Arsenal-spillerne ned i løn for, at der ikke skulle ske nogen fyringer af personalet, Så spillerne gik 12,5% ned i løn for, at klubben kunne undgå fyringer. Da holdet så vandt FA ændrede tallet sig til 7,5%. Alligevel har klubben fyret 55 medarbejdere. Minder meget de om mange af de historier jeg har hørt om amerikanske firmaer. Ingen respekt for medarbejdere. En bestyrelse som har afleveret noget af deres indtjening på klubben, Men hvor flere af dem sidder i andre bestyrelser. Spillerne har en god løn, men det er ikke deres opgave, at sørge for at medarbejderne kan beholde deres job. Det er udelukkende ledelsens opgave. Når ledelsen begrunder fyringerne med, at der skal rejses penge til nye kontrakter og spillere. Så lugter det af, at penge til nyindkøb skal financiers til dels af fans/medarbejdere/nogle spillere. Det kunne være interessnt, hvor mange penge Kroenke smider i kassen.

Cliffer
Normal Bruger

Post by Cliffer » 10. Aug. 2020 21:13

Ja, det ser bestemt ikke godt ud.
Ret dårlig stil at bede spillerne om at gå ned i løn med det formål at redde jobs i klubben, og så efterfølgende fyre 55 medarbejdere. De medarbejdere får næppe en vanvittig høj løn, så besparelsen kan ikke være voldsom stor.
Arseblog har skrevet meget godt og rammende om emnet https://arseblog.com/2020/08/kse-run-a- ... ball-club/
Arsenal er angiveligt den eneste PL-klub, som har bedt spillerne gå ned i løn.

Nogle af fyringerne er sket i scouting-afdelingen, og jeg har læst, at det ikke nødvendigvis er corona-relateret.
I stedet er der snak om, at det kunne være relateret til et større fokus på "agent-drevet kontaktbog-rekruttering" eller hvad man skal kalde det frem for traditionel scouting. Derfor kunne der godt komme flere spillere med relation til agenten Kia Joorabchian - ligesom Willian, Coutinho, Soares og David Luiz. Hvis jeg husker rigtigt.
Ret bekymrende udvikling, vil jeg mene.

Jeg tror ikke, at vi kan forvente, at Kroenke smider storer summer i klubben. Desværre.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Aug. 2020 22:40

I øvrigt værd at notere sig at transfervinduet lukker den 5 oktober 2020 for handler mellem PL klubber og mellem PL klubber og udenlandske klubber.

Transfervinduet for handler mellem Premier League og Championshipklubber varer fra 5 oktober til 16 oktober kl. 18.

Altså ingen handler mellem PL klubber og/eller indenlandske klubber i den periode.
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 2. Sep. 2020 22:06

Jan BRX wrote:
11. Jul. 2020 11:36
Elsker rygter, så alle rygtebørser omkring køb af spillere til PL bliver tæsket igennem. Mange af rygterne er løse og usande.
Men i sidste ende bliver der købt spillere. Priserne er høje for de bedste/mest efterspurgte. Der hvor jeg står af i denne sæson er, når man har læst hvor meget corona-krisen har kostet klubberne. Hvordan klubber nærmest har presset spillere til, at gå ned i løn. Hvor er de penge egentlig gået hen?
Når man ser klubbers spillerkøb sikkert er fra 20mil £ til 60-70mil £, så er det svært at have "ondt" af klubberne. Hvor har deres sympati egentlig været? Hos dem selv, NHS eller de svage i samfundet? Priserne i de forskellige fan-shops er formodentlig steget (priser som betales af almindelige fans, der måske har haft en dyr korona-tid. Man må nok erkende, at fodbold i PL efterhånden er mere om økonomi (penge til ejeren/ejerne) end fodbold og omtanke for fans.
Nu ser man så mange PL-klubber bruge millioner af £ på spillere (køb og løn). Og muligheden for ny rekord for køb af spillere kan sagtens nås.
Mange klubber og spilleres støtte til Covid-19 ramte personer eller relateret til problemer omkring Covi-19, kan der vist skydes en hvid pind efter. Det hele har bare været tom retorik, som alle gerne ville høre.
Farlig tanke; klubbernes holdning til Covid-19 er, at det er noget l... . For så kan vi ikke have så mange tilskuere på stadion.
Men inderst inde tænker jeg på, at klubberne ikke har meget respekt for fans eller fodboldelskere. De er til for, at tilføre flere penge til klubberne. Og derved ejerne.
Bryder mig mindre og mindre om professionel fodbold i England. Deres kæmpe forbrug af penge. Deres hyklerisk tilgang til BLM.
Problemet er bare, at jeg ikke kan slippe Arsenal.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 19. Sep. 2020 22:42

23 årige offensivspiller Diego Jota fra Wolves til Liverpool.

131 kampe for Wolves, hvor han har scoret 44 mål og lagt op til 18.

Rigtig god spiller til bredden og måske en boldfast spiller spiller vi godt kunne have brugt?

Nu må Pool da snart sende nogen videre..?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Jan BRX

Post by Jan BRX » 7. Oct. 2020 10:38

Nu er indkøbsvinduet næsten lukket. Konklusionen må være, at klubberne har benyttet sig af Corona-pandemien som undskyldning for fyringer i deres administrative stab. Nogle klubber har også nedsat spillerlønningerne (eller prøvet på det). Men i bund og grund mangler de åbenbar ikke penge. Jeg syntes jeg læste at der var brugt 2mia £ på spillerkøb. Og der er jo ikke solgt for et beløb i nærheden.
Det som PL-klubberne glemmer er især klubberne rækkerne længere ned i systemet er kraftigt på r...., mon de har tænkt sig at hjælpe. "Eller mangler de penge"

Jan BRX

Post by Jan BRX » 11. Oct. 2020 13:29

Jan BRX wrote:
7. Oct. 2020 10:38
Nu er indkøbsvinduet næsten lukket. Konklusionen må være, at klubberne har benyttet sig af Corona-pandemien som undskyldning for fyringer i deres administrative stab. Nogle klubber har også nedsat spillerlønningerne (eller prøvet på det). Men i bund og grund mangler de åbenbar ikke penge. Jeg syntes jeg læste at der var brugt 2mia £ på spillerkøb. Og der er jo ikke solgt for et beløb i nærheden.
Det som PL-klubberne glemmer er især klubberne rækkerne længere ned i systemet er kraftigt på r...., mon de har tænkt sig at hjælpe. "Eller mangler de penge"
Et link til en god artikel om de “fattige” klubber i PL

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... id=1664710

Post Reply