Transfervinduet sommeren 2016

Diskussion om alt hvad der rører sig i fodboldverdenen som intet har med Arsenal FC at gøre.

Moderator: admin

Post Reply
araAFC
Arsenal Danmark medlem

Transfervinduet sommeren 2016

Post by araAFC » 2. May. 2016 18:32

Lad os samle ikke-Arsenal-relaterede rygter og handler i én tråd.

Pep Guardiola og co. vil ikke ligge på den lade sige: Eftersigende er Laporte på vej; for €50M.

http://www.theguardian.com/football/201 ... tic-bilbao

Ålen
Normal Bruger

Re: Transfervinduet sommeren 2016

Post by Ålen » 2. May. 2016 23:08

araAFC wrote:Lad os samle ikke-Arsenal-relaterede rygter og handler i én tråd.

Pep Guardiola og co. vil ikke ligge på den lade sige: Eftersigende er Laporte på vej; for €50M.

Virker som ufatteligt mange penge for en mand der sidder ude med en ankel skade og brækket ben :idea: . Spændende er han dog. I øvrigt sindssygt som Frankrig spytter kæmpetalenter ud i disse år. Særligt i forsvaret: Varane, Mangala, Zouma, Laporte og senest Lucas Hernandez fra Atletico :shock:

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 2. May. 2016 23:49

Ålen wrote:

Virker som ufatteligt mange penge for en mand der sidder ude med en ankel skade og brækket ben :idea: . Spændende er han dog. I øvrigt sindssygt som Frankrig spytter kæmpetalenter ud i disse år. Særligt i forsvaret: Varane, Mangala, Zouma, Laporte og senest Lucas Hernandez fra Atletico :shock:
Frankrigs landshold er vel også klart det mest interessante denne sommer ift. talentmassen: Dem du har nævnt plus folk som Martial, Coman, Dembele, Fekir, Rabiot og sidst men ikke mindst Pogba.

Men jo, det virker som mange penge. Især når det umiddelbart er på backpositionerne, de står over for et generationsskifte.

Ålen
Normal Bruger

Post by Ålen » 3. May. 2016 0:14

araAFC wrote:
Ålen wrote:

Frankrigs landshold er vel også klart det mest interessante denne sommer ift. talentmassen: Dem du har nævnt plus folk som Martial, Coman, Dembele, Fekir, Rabiot og sidst men ikke mindst Pogba.

Men jo, det virker som mange penge. Især når det umiddelbart er på backpositionerne, de står over for et generationsskifte.
Ja, for ikke at nævne andre unge folk som Griezmann :!: , Lacazette, Kanté og Kondogbia.

Jeg er totalt frankofil, og har fornylig købt VM-trøjen for at kunne bakke op fra sofaen til sommer :lol:

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. May. 2016 0:43

Ålen wrote: Ja, for ikke at nævne andre unge folk som Griezmann :!: , Lacazette, Kanté og Kondogbia.

Jeg er totalt frankofil, og har fornylig købt VM-trøjen for at kunne bakke op fra sofaen til sommer :lol:
Generelt er jeg også selv ret vild med Frankrig, hvilket nok er primært er pga. VM 1998, som er den første slutrunde, jeg ordentligt kan huske. Finalen blev overværet på campingplads i det sydfranske. Jeg husker også nogle dage forinden, hvor der om aftenen pludselig kom en horde af meget triste hollandske fodboldfans med orange trøjer og parykker. Smuk slutrunde.
Henrys franske pas hjælper nok også på sagerne.

Jeg synes dog Frankrig har været noget kedelige, tamme og profilløse de seneste slutrunder. Og jeg har aldrig været specielt pjattet med Ribery - eller Benzema for den sags skyld.

Men deres næste generation ser ekstremt spændende ud, og på hjemmebane er de bestemt en af favoritterne.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. May. 2016 18:30

Såfremt Laporte ender i Manchester City, så er der vel mulighed for, at de lader en af deres forsvarsprofiler smutte? Udover Demichelis.
Hvis Kompany eksempelvis kan købes, er han så ikke et forsøg værd? Skadesplaget og lidt svingende formkurve, men når han er bedst, så er han en formidabel forsvarsspiller. "Kun" lige fyldt 30 år, så der er potentielt 1-3 sæsoner tilbage på topniveau.

Kompany og Koscielny lyder umiddelbart som en stærk konstellation.

Urealistik? Sikkert.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 3. May. 2016 19:19

araAFC wrote:Såfremt Laporte ender i Manchester City, så er der vel mulighed for, at de lader en af deres forsvarsprofiler smutte? Udover Demichelis.
Hvis Kompany eksempelvis kan købes, er han så ikke et forsøg værd? Skadesplaget og lidt svingende formkurve, men når han er bedst, så er han en formidabel forsvarsspiller. "Kun" lige fyldt 30 år, så der er potentielt 1-3 sæsoner tilbage på topniveau.

Urealistik? Sikkert.
Jeg tror nærmere, at det er Mangala, som Pep skiller sig af med til sommer. Og ham vil jeg holde mig langt fra.

Vi kan derimod muligvis kigge imod den klub, Pep forlader. Bayern München henter sandsynligvis Mats Hummels, og så kunne Benatia godt komme i overskud. Han har ikke været Peps foretrukne i år, og jeg kunne godt se ham søge nye græsgange. Han er ikke mit førstevalg, men jeg synes, han er interessant.

En ny makker til Koscielny er i hvert fald et absolut must til sommer.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 3. May. 2016 19:39

hleb13 wrote:
araAFC wrote:Såfremt Laporte ender i Manchester City, så er der vel mulighed for, at de lader en af deres forsvarsprofiler smutte? Udover Demichelis.

Urealistik? Sikkert.
Jeg tror nærmere, at det er Mangala, som Pep skiller sig af med til sommer. Og ham vil jeg holde mig langt fra.

Vi kan derimod muligvis kigge imod den klub, Pep forlader. Bayern München henter sandsynligvis Mats Hummels, og så kunne Benatia godt komme i overskud. Han har ikke været Peps foretrukne i år, og jeg kunne godt se ham søge nye græsgange. Han er ikke mit førstevalg, men jeg synes, han er interessant.

Otamendi ville være mit førstevalg fra City. Med den rigtige makker, så virker han spændende. Kompany er for skadesplaget, og det sidste vi behøver er flere skadesplagede spillere, vi ikke kan regne med kontinuerligt.

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 3. May. 2016 19:50

Olitast wrote:
hleb13 wrote:

Urealistik? Sikkert.

Otamendi ville være mit førstevalg fra City. Med den rigtige makker, så virker han spændende. Kompany er for skadesplaget, og det sidste vi behøver er flere skadesplagede spillere, vi ikke kan regne med kontinuerligt.
Enig. Jeg har egentlig også været lidt overrasket over, at Otamendi ikke har været en større succes end det har været tilfældet. Han var jo eftersigende helt fremragende i Valencia. Selvom der er nogle ting, som jeg ikke kan lide ved ham som forsvarsspiller, så er jeg overbevist om, at han bliver bedre under Pep.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Post by araAFC » 3. May. 2016 20:11

hleb13 wrote:

Urealistik? Sikkert.

Både situationen i Manchester City og Bayern München er værd at holde øje med. Hvem de vil skille sig af med, om de vil skille sig af med en eller flere; ja, det er svært at vide. Dog må man forvente, at det er til at forhandle, hvis de begge klubber køber en ny forsvarsspiller.

Om det er et absolut must ved jeg ikke. Men det er bestemt en position, hvor man ikke skal se passivt til, hvis der opstår gode muligheder i markedet.

Kompany, Benatia og Otamendi er alle interessante potentielle overskudsspillere. Sidstnævnte har dog ikke imponeret i debutsæsonen. Mangalas talent har jeg endnu ikke opdaget - i hvert fald ikke i den størrelsesorden, som man forventede.

ajakob
Arsenal Danmark medlem

Post by ajakob » 10. May. 2016 12:51

Så skulle det være sikkert, at Bayern har købt Hummels. Derudover har de også hentet Renato Sanches i Benfica.

EDIT: Links:

Hummels: http://www.kicker.de/news/video/2007575 ... ayern.html

Sanches: http://www.kicker.de/news/fussball/bund ... nches.html
Last edited by ajakob on 10. May. 2016 15:30, edited 1 time in total.
"The problem arises when people use statistics like a drunk uses a lamp post: for support instead of illumination."

Niels Lønberg
Arsenal Danmark medlem

Post by Niels Lønberg » 10. May. 2016 13:25

ajakob wrote:Så skulle det være sikkert, at Bayern har købt Hummels. Derudover har de også hentet Renato Sanches i Benfica.
De spilder ikke tiden i Bayern. Gid vi kunne gøre det samme, og lave nogle hurtige handler inden EM. Jeg magter ikke at at høre Wengers undskyldninger om, at det ikke er muligt at købe spillere pga. slutrunden.

Wengers globalisering
Normal Bruger

Post by Wengers globalisering » 11. May. 2016 19:51

Niels Lønberg wrote:
ajakob wrote:Så skulle det være sikkert, at Bayern har købt Hummels. Derudover har de også hentet Renato Sanches i Benfica.
De spilder ikke tiden i Bayern. Gid vi kunne gøre det samme, og lave nogle hurtige handler inden EM. Jeg magter ikke at at høre Wengers undskyldninger om, at det ikke er muligt at købe spillere pga. slutrunden.
Modsat Bayern er det utrolig svaert for Arsenal finde en spiller der kan forstaerke den nuvaerende trup :roll:
Austin Powers: I've been frozen for 30 years. I've got to see if my bits and pieces are still working.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. May. 2016 22:16

Wengers globalisering wrote:
Niels Lønberg wrote:
Modsat Bayern er det utrolig svaert for Arsenal finde en spiller der kan forstaerke den nuvaerende trup :roll:
Vi kan jo ikke konkurrere med Bayern (men vi kan lokke enhver spiller i verden til, det har vi bevist med Özil og Alexis), så derfor er der bare ikke noget for os. Og nej, at vores trup er 3 niveauer under Bayerns og dermed burde være langt lettere at forbedre, spiller ikke ind her. Overhovededet.
Vi er i sådan en lille lomme, hvor enhver forbedring er overpriced eller i forhandling med en større klub.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

peterdebel
Normal Bruger

Post by peterdebel » 12. May. 2016 16:46

Hmm.

18årige Dembele fra Rennes og Årets Unge Spiller, med 12 mål i 25 kampe, til Dortmund i 5 år.

Noget må han jo kunne når Dortmund melder sig..

De plejer at gøre nogle scoop..og sælge videre (Til Bayern?) med STOR fortjeneste.

Gad vide om Arsene har vejet ham og fundet ham for let..?
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Post Reply