TV-serier

Diskussion om alt det som ikke passer ind i nogle af de ovenstående kategorier. Alt fra PC spil, sport, film, kunst, kultur, til køb/salg/bytte osv.

Moderator: admin

Post Reply
Blastino
Arsenal Danmark medlem

Re: TV-serier

Post by Blastino » 18. Mar. 2015 15:08

Michael-Arsenal wrote:Tak for svar.

Havde også Popcorn Time, men der er kommet en beta version efter opdatering, og den fungerer ekstremt underligt. Samtidig er der mange afsnit, som ikke ligger derinde mere.
Sender dig en pm :)
Torreira <3

Karui
Arsenal Danmark medlem

Post by Karui » 31. Mar. 2015 14:31

Glimrende slutning på sæson 5 af TWD, kan slet ikke vente til sæson 6!!
"Rick..... Do it. BANG!" og så kommer Morgan, klasse! Er spændt på hvordan hans reaktion på det vil være.
Arsenal ♥

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 1. Apr. 2015 7:18

Karui wrote:Glimrende slutning på sæson 5 af TWD, kan slet ikke vente til sæson 6!!
"Rick..... Do it. BANG!" og så kommer Morgan, klasse! Er spændt på hvordan hans reaktion på det vil være.
Synes også sæsonafslutningen var vanvittig fed! Er irriteret over, at jeg nu skal vente på sæson 6 :lol: Ligeledes slutter Better Call Saul i næste afsnit, men Game of Thrones starter om 2 uger 8)
Torreira <3

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 11. Sep. 2015 12:22

Narcos på Netflix kan varmt anbefales! Den handler om Pablo Escobar og hans kokain imperium.

Trailer:
https://www.youtube.com/watch?v=U7elNhHwgBU
Torreira <3

Olitast
Site Moderator Arsenal_Danmark_medlem

Post by Olitast » 12. Feb. 2016 9:39

Jeg tillod mig lige at smide den herover, Hleb:
hleb13 wrote:
Olitast wrote:Hvis du - helt off-topic - vil kickstarte udvidningen af din Netflix-horisont, så kan jeg anbefale Utopia. Den bedste visuelle serie, jeg nogensinde har set, mystisk/spændende handling og et af de bedste soundtracks nogensinde.
Jeg er lykkelig over, at jeg valgte at læse denne tråd for en uges tid siden. Jeg havde personligt aldrig hørt om Utopia før, men efter din beskrivelse og nogle anmeldelser på IMDB tænkte jeg, at jeg ville give den et skud. Jeg er netop nu blevet færdig med anden - og sidste(?!?!) - sæson, og jeg er egentlig chokeret over, hvor pisse fed, jeg synes den var. Soundtracket er, som du siger, helt eminent. Visuelt er den i en liga for sig selv, og så er den jo bare hamrende original. Where is Jessica Hyde?!

Har du set Black Mirror? Du kender den nok, men hvis ikke, så giv den et skud. Lidt ovre i samme dur som Utopia.
Glad for at du kunne lide den! Så må du sørge for (også) at sprede ordet i din omgangskreds. Desværre er sæson 2 den sidste, men der lød et ramaskrig i kult-fanbasen, da den blev taget af skærmen, da der jo, som du nok bemærkede, ikke føltes at være en natur afslutning.

Mit yndlingsaspekt ved serien (udover det visuelle og lydbilledet) er, at den udfordrer et ret stort eksistentialistisk spørgsmål og også udvikler sine karakterer helt enormt. Det samme kan jo siges om Black Mirror, som jeg faktisk så i forlængelse af Utopia, og den er også sindssygt spændende. Specielt fordi man kan relatere til mange af afsnittene, specielt dem med hhv. premierministeren, kæresteparret og amnesi. Heldigvis er Black Mirror til gengæld blevet forlænget med en 3. sæson.

Du lyder til at have god smag i serier - kom endelig gerne med flere anbefalinger!

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 17. Feb. 2016 20:40

Vanvittigt TWD afsnit!!!
Torreira <3

Karui
Arsenal Danmark medlem

Post by Karui » 18. Feb. 2016 1:51

Blastino wrote:Vanvittigt TWD afsnit!!!
Tak for reminderen om at anden del af sæsonen er startet igen! :D
-Og ja, sindsygt afsnit!!
Arsenal ♥

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 18. Feb. 2016 8:13

Karui wrote:
Blastino wrote:Vanvittigt TWD afsnit!!!
Tak for reminderen om at anden del af sæsonen er startet igen! :D
-Og ja, sindsygt afsnit!!
Så lidt :D

Startede med et brag må man sige! Kan ikke rigtigt diskutere det herinde pga. Spoilers :lol:
Torreira <3

Bargan
Arsenal Danmark medlem

Post by Bargan » 18. Feb. 2016 17:32

Hvis I løber tør for serier, har jeg brugt de mørke vinteraftener på at se følgende og vil gerne anbefale dem: Mr Robot, Ray Donovan og ikke mindst Fargo. Det er alle klasseserier i min bog :D

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 18. Feb. 2016 18:05

Bargan wrote:Hvis I løber tør for serier, har jeg brugt de mørke vinteraftener på at se følgende og vil gerne anbefale dem: Mr Robot, Ray Donovan og ikke mindst Fargo. Det er alle klasseserier i min bog :D
Mr. Robot er ganske fin. Er halvt inde i sæson 1. Kommer dog ikke til at se resten foreløbigt, da jeg er igang med Dexter :P
Torreira <3

Olitast

Post by Olitast » 18. Feb. 2016 18:41

Blastino wrote:Jeg er igang med Dexter :P
Hvilken sæson?

hleb13
Arsenal Danmark medlem

Post by hleb13 » 19. Feb. 2016 4:09

Olitast wrote:Jeg tillod mig lige at smide den herover, Hleb:
hleb13 wrote:
Olitast wrote:Hvis du - helt off-topic - vil kickstarte udvidningen af din Netflix-horisont, så kan jeg anbefale Utopia. Den bedste visuelle serie, jeg nogensinde har set, mystisk/spændende handling og et af de bedste soundtracks nogensinde.
Jeg er lykkelig over, at jeg valgte at læse denne tråd for en uges tid siden. Jeg havde personligt aldrig hørt om Utopia før, men efter din beskrivelse og nogle anmeldelser på IMDB tænkte jeg, at jeg ville give den et skud. Jeg er netop nu blevet færdig med anden - og sidste(?!?!) - sæson, og jeg er egentlig chokeret over, hvor pisse fed, jeg synes den var. Soundtracket er, som du siger, helt eminent. Visuelt er den i en liga for sig selv, og så er den jo bare hamrende original. Where is Jessica Hyde?!

Har du set Black Mirror? Du kender den nok, men hvis ikke, så giv den et skud. Lidt ovre i samme dur som Utopia.
Glad for at du kunne lide den! Så må du sørge for (også) at sprede ordet i din omgangskreds. Desværre er sæson 2 den sidste, men der lød et ramaskrig i kult-fanbasen, da den blev taget af skærmen, da der jo, som du nok bemærkede, ikke føltes at være en natur afslutning.

Mit yndlingsaspekt ved serien (udover det visuelle og lydbilledet) er, at den udfordrer et ret stort eksistentialistisk spørgsmål og også udvikler sine karakterer helt enormt. Det samme kan jo siges om Black Mirror, som jeg faktisk så i forlængelse af Utopia, og den er også sindssygt spændende. Specielt fordi man kan relatere til mange af afsnittene, specielt dem med hhv. premierministeren, kæresteparret og amnesi. Heldigvis er Black Mirror til gengæld blevet forlænget med en 3. sæson.

Du lyder til at have god smag i serier - kom endelig gerne med flere anbefalinger!
Hvis du leder efter noget lignende Utopia/Black Mirror, så kan jeg umiddelbart ikke rigtigt komme på noget, der minder om det - desværre. Men hvis du søger bare lidt af den samme form for mystik/spænding, så kunne Wayward Pines måske være et bud. Den er desuden lige blevet renewed for en anden sæson, selvom producerne egentlig havde meldt ud, at de ikke forventede at arbejde videre på en sæson to imens første sæson var over skærmene i USA.

Ellers er det også et par særdeles gode bud, som Bargan har smidt op. Specielt Mr. Robot, som for mit vedkommende var en af de absolut største serieoplevelser i 2015. Rami Malek er ganske enkelt helt formidabel i hovedrollen som Elliot Alderson.
I have to believe in a world outside my own mind. I have to believe that my actions still have meaning, even if I can't remember them. I have to believe that when my eyes are closed, the world's still there. Do I believe the world's still there? Is it still out there? … Yeah. We all need mirrors to remind ourselves who we are. I'm no different … now … where was I?

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 19. Feb. 2016 12:32

Olitast wrote:
Hvilken sæson?
Midt sæson 3. Ser den med kæresten, så kan ikke tæske alle sæsoner igennem på kort tid :D
Torreira <3

Olitast

Post by Olitast » 19. Feb. 2016 14:13

Blastino wrote:
Olitast wrote:
Hvilken sæson?
Midt sæson 3. Ser den med kæresten, så kan ikke tæske alle sæsoner igennem på kort tid :D
Glæd jer til sæson 4. Det er en af de bedste sæsoner fjernsyn, der nogensinde er lavet :).

Blastino
Arsenal Danmark medlem

Post by Blastino » 19. Feb. 2016 16:59

Olitast wrote: Glæd jer til sæson 4. Det er en af de bedste sæsoner fjernsyn, der nogensinde er lavet :).
Glæder mig også! Synes indtil videre det er pisse spændende og interessant :D
Torreira <3

Post Reply