Spisesteder nytårsaften i London

Diskussion om alt det som ikke passer ind i nogle af de ovenstående kategorier. Alt fra PC spil, sport, film, kunst, kultur, til køb/salg/bytte osv.

Moderator: admin

Post Reply
kimdinho
Arsenal Danmark medlem

Spisesteder nytårsaften i London

Post by kimdinho » 6. Nov. 2016 14:28

Hej fellow gooners

Jeg til London og holde nytår sammen med min kæreste. Dette skal selvfølgelig krydres med en fodboldkamp d. 1. januar.

Men vi skal finde et sted at spise nytårsaften, hvor maden gerne må være lækkert og gerne med en god udsigt.
Vi tænker på et budget omkring 1.000-1.500kr pr. næse.

Et sted omkring London eye vil være at foretrække.

araAFC
Arsenal Danmark medlem

Re: Spisesteder nytårsaften i London

Post by araAFC » 7. Nov. 2016 22:19

kimdinho wrote:Hej fellow gooners

Jeg til London og holde nytår sammen med min kæreste. Dette skal selvfølgelig krydres med en fodboldkamp d. 1. januar.

Men vi skal finde et sted at spise nytårsaften, hvor maden gerne må være lækkert og gerne med en god udsigt.
Vi tænker på et budget omkring 1.000-1.500kr pr. næse.

Et sted omkring London eye vil være at foretrække.
Solid plan.

Jeg tror, det er få restauranter, der opfylder kravet om view og relativt tæt på London Eye (- er det pga. fyrværkerishowet?).

OXO Tower er tæt på, og de har eftersigende et fint spisested også. Alternativt er The Shard "kun" små 3km væk, og en gåtur langs South Bank er alligevel en fin tur; The Shard har vist 2-3 restauranter med forskelligt niveau.

Flere af de fine hoteller har naturligvis også voldsomt gode restauranter. Et af de mest kendte, Savoy, ligger stort set lige på den anden side af Themsen ift. London Eye. Udsigt er der dog nok ikke. Hilton Park Lane ved Hyde Park skulle have en med udsigt.

I det gode gamle "City" skyder skyskraberne op, og der er et mindre udvalg af forskellige. Duck & Waffle er relativt kendt for deres 24t-åbningstid, og det er vist nok den højst beliggende restaurant/bar (Sushisamba er en anden restaurant i samme bygning).
Bedste restaurant i skyerne i det område skulle være City Social (1*michelin). Og den er også en 30-40 etager oppe vil jeg gætte på.
Walkie-Talkie-bygningen med deres "Skygarden" har også to restauranter med udsigt. Derudover muligheden for at bevæge sig rundt før/efter i haven, hvor udsigten er ganske fornuftigt; der er også en bar.
Afstanden fra The City til London Eye er dog nok i den høje ende ift. at gå, men der er heldigvis også andre måder at transportere sig på. Umiddelbart i den del af byen, at udvalget er størst, hvis view er vigtigere end afstanden til London Eye.

Et andet bud kunne være en af de mange både, der er i Themsen. Flere af dem har spisesteder. Udsigten er selvfølgelig ikke på samme måde slående, men man får alligevel en del "udsigt" foræret ved, at der ikke er høje bygninger omkring. En eller flere af dem på have fornuftige spisesteder - men flere af dem virker også en anelse turistfældeagtige.

Google spytter noget lignende ud:
http://www.standard.co.uk/goingout/rest ... ml#gallery
http://www.telegraph.co.uk/travel/desti ... ith-views/
http://www.timeout.com/london/restauran ... best-views

Post Reply