Kamptråd: Crystal Palace - Arsenal

Dette forum er udelukkende til at debattere Arsenals kampe mens de spilles "Live".

Moderator: admin

peterdebel
Normal Bruger

Re: Kamptråd: Crystal Palace - Arsenal

Post by peterdebel » 11. Jan. 2020 15:28

Cliffer wrote:
11. Jan. 2020 14:57
Hvor er det latterligt med det røde kort.. overhovedet ikke bevidst af Aubameyang og heller ikke voldsom kraft...
når man tænker på, hvordan Ayew er sluppet for kort.
og han fik et tyndt frispark, som ledte til deres mål.

Og så husker man VAR i vores seneste kamp mod Palace.
PEA skulle så være ude i 3 kampe. 2 i PL ( blandt andet mod Chelsea) og 1 i FA Cuppen..
....Altid noget at brokke sig over når der postes.

Cliffer
Normal Bruger

Post by Cliffer » 11. Jan. 2020 15:29

peterdebel wrote:
11. Jan. 2020 15:28
Cliffer wrote:
11. Jan. 2020 14:57
Hvor er det latterligt med det røde kort.. overhovedet ikke bevidst af Aubameyang og heller ikke voldsom kraft...
når man tænker på, hvordan Ayew er sluppet for kort.
og han fik et tyndt frispark, som ledte til deres mål.

Og så husker man VAR i vores seneste kamp mod Palace.
PEA skulle så være ude i 3 kampe. 2 i PL ( blandt andet mod Chelsea) og 1 i FA Cuppen..
Tja, det er vel efter bogen. Kan ikke forestille mig, at dommen bliver omstødt.
Så må Lacazette virkelig finde målformen igen.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. Jan. 2020 15:44

Hvordan kan man være utilfreds med det røde kort? Skulle Shawcross heller ikke have været smidt ud dengang?
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Cliffer
Normal Bruger

Post by Cliffer » 11. Jan. 2020 15:59

Jeg er meget enig i følgende beskrivelse:
"Things went from bad to worse 10 minutes later when Aubameyang made contact with the ankle of Max Meyer right on the touchline. Referee Tierney initially dished out a yellow card but after a three minute VAR review, he upgraded to a red. There’s no doubting it was a poor challenge from our captain but it still seemed harsh given how innocuous the incident had looked in real-time."

Desuden mener jeg, at Ayew lavede 3-4 af den type tacklinger, hvor han dog ikke ramte det samme grimme sted. Hvilket selvfølgelig er en meget væsentlig forskel.
Jeg mener ikke, at der var noget bevidst ondsindet eller voldsom styrke i Aubas tackling. Han stikker bare benet ud som så mange andre gør. Derfor synes jeg i første omgang, at et gult kort ville have været mest fair. Men kan sagtens forstå, at det røde gives, når kontakten sker det sted.

Kejser
Normal Bruger

Post by Kejser » 11. Jan. 2020 16:14

Om det er bevidst eller ej er fuldstændig underordnet, hvis fart, kontrol og hensynet til modstanderen tilsiger rødt.

Den slags tacklinger skal ud af spillet, for det er den slags tacklinger, som folk bliver skadede af. Arsenal har selv prøvet det. To gange.
"Arsene Wenger, we want you to stay" - Burnley- og Leicesterfans.

Post Reply