Kampoptakt: Portsmouth - Arsenal (FA-cup)

Diskussion om Arsenals kampe. Herunder optakter, debat før kampen, M.O.M afsteminger og Post-match debat. Debat mens kampene foregår sker i 'Live Kampe'.

Moderator: admin

Post Reply
MichaelBo
Normal Bruger

Kampoptakt: Portsmouth - Arsenal (FA-cup)

Post by MichaelBo » 2. Mar. 2020 7:16

Så blev det endelig mandag - kampdag..

Efter en weekend, hvor fodboldguderne må have kigget ned på os og tænkt, at vi havde brug for noget opmuntring, er det tid til oprejsning.. Nederlag til Liverpool (YES! vores ubesejrede sæson i PL er stadig unik) nederlag til de syv søstres hold, uafgjort for både Russerens hold, smølferne fra Liverpool og de røde fra nord.

Jeg havde ikke muligheden for at se torsdagens kamp, men er ud fra diverse kamprapporter og reaktioner på Twitter fra spillere, træner og klub ærgerlig over, at vi ikke kom videre til næste runde. Min ærgrelse har dog ikke holdt særlig længe, da jeg mener, at resten af denne sæson skal være en opbygning mod næste og der er det efter min mening fint nok, at vi får mere tid på træningsbanen til at få holdets harmoni og indbyrdes forståelse på plads. Ikke at jeg gerne havde set os komme længere, men som sæsonen har udviklet sig er det måske meget godt med et tidligt exit..

Nå, det var vist kampen i dag, jeg ville skrive lidt om:

Portsmouth er dagens modstander. De ligger i skrivende stund på en 3. plads i League 1, hvor de kæmper med at komme endnu et skridt op i ligasystemet. De har tidligere været med i det fineste selskab, men måtte i 2010 rykke ned fra Premier League efter store økonomiske problemer og fratagelse af point. De var så helt nede i league 2 og vende, men er som skrevet lidt på vej tilbage.

Portsmouth forventes ifølge the S** at stille op med følgende:
Bass; Bolton, Burgess, Raggett, Brown; Naylor, McGeehan; Williams, Cannon, Curtis; Marquis
Jeg kender ingen af dem, så er der andre med kendskab til dem, så byd ind..

Jeg håber på følgende opstilling:

Martinez
Maitland-Niles Mari Luiz Saka
Torreira Xhaka
Nelson Willock Martinelli
Nketiah

Jeg ved godt, at det sandsynligvis ikke bliver sådan, men jeg håber lidt, at Arteta vil prøve med nogle af de unge, sultne spillere..

Kampen starter kl. 20.45 og kan ses på Viaplay og TV3 max..

COYG

IpswichHorse
Normal Bruger

Re: Kampoptakt: Portsmouth - Arsenal (FA-cup)

Post by IpswichHorse » 2. Mar. 2020 8:21

Ingen tvivl om at midtugens resultat var en streg i regningen for projekt Arteta på den korte bane. Men det er forhåbentlig snart glemt med gode resultater i ligaen sæsonen ud og en god figur i FA Cuppen, som vi har så gode traditioner i.

Skal sige at jeg heller ikke så kampen i midtugen, så jeg ved ikke hvordan de respektive spillere gjorde.

Men jeg mener at vi skal sørge for at spille nogle af de kombinationer bedre sammen, som er lidt ude af sync i en tid hvor vi ellers spiller rigtig godt. Jeg vil gerne se en midtbane med Xhaka og Guendo, jeg vil gerne se en Pepe på kanten, der får lidt jord og hudafskrabninger på knæene, en Laca der bliver skarpretter og et midterforsvar, hvor Mustafi ka fortsætte sine gode takter.

Jeg gider til gengæld ikke se Ceballos. Ham føler jeg lige så godt vi kan sende retur i løbet af den næste time. Nu handler det om fremtiden og den er han ikke en del af. Og med en turnering mindre. Ja, så.

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 2. Mar. 2020 20:59

Kæmpe svinestreg... hvordan kan det ikke give en rød?
Jeg er fuldstændig ligeglad med at han rammer bolden. Det der hører ingen steder hjemme. Føj

Og Mike Dean viser igen at han er inkompetent. Han er skyld i hvis det stikker af nu

Fedder
Arsenal Danmark medlem

Post by Fedder » 2. Mar. 2020 21:22

Jeg hader Mike Dean mere og mere for hver kamp. Der er ingen linje.

Og typisk er det os som ender med det første gule kort..

Post Reply